"Minjin!!!!" jerit jessie dan hyena.
"X guna!!! Aku nk tikam dia lah!" kata jeong sambil menunjuk ke arah yuju.
"X guna!!! Yahh!!! Kau binatang!!" marah yuju, lalu membuka tendangan silatnya. Tendangan silat maut yuju kena tepat pada tengkuk jeong. Jeong terpelanting sedikit lalu jatuh pensan. Nasib baik x mampos😂"Minjin jangan tinggalkan saya, kita baru je nk rapat. Sa...saya sukakan awak hiks...hiks.." kata mingyu sambil menangis. Minjin berada di riba mingyu.
Minjin tersenyum sebelum matanya tertutup.
"Andwae!! Minjin andwae!!" kata mingyu sambil menangis.
"Minjin!!! Bangun!" kata hyena.
"Minjin jangan tinggalkan kawan kau ni!!" kata jessie pula.
"Minjin!! Unnie ni minjin...bangun lah..." kata yuju sambil mengoyangkan pergelangan tangan minjin.Yg lain melihat terasa sayu. Puan yoona pergi ke arah minjin yg berada di atas riba mingyu. Diambil tangan minjin dan puan yoona memeriksa nadi minjin.
"Dia masih hidup" kata puan yoona.
Semua terkejut.
"Cepat bawak dia masuk dalam kereta saya! Dia perlu ke hospital segera!" kata puan yoona.
Mingyu mengangguk lalu mendokong minjin gaya ala² bride style. Dengan segera mingyu membawa minjin ke kereta puan yoona.
"Haih... Apa saya nk buat dgn kamu bertiga ni ye! Penat saya dgn karena kamu ni! Kamu semua akan saya serahkan pada polis, termasuklah dengan si jeong yg tgh pensan ni" kata cikgu kook.
"Hisk...hisk..." yuju menagis.
"X pe...minjin akan selamat" kata jungkook sambil memeluk yuju.
"Semua salah aku! Kalau aku perasan yg jeong nk tikam aku mesti semua ni x kn terjadi" kata yuju sambil air mata laju keluar dari mata.
"Krencana...dia x pape..aku pasti dia akan selamat. Jom kita pergi hospital, kita tunggu apa keputusan nya" kata jungkook sambil mengusap rambut yuju.Di hospital, luar bilik bedah....
Semua tengah menunggu dokter keluar dari bilik bedah untuk memberi keputusan yg minjin selamat ataupon x.
"Mingyu harap bersabar lah ye" kata jeonghan. Mingyu hanya mendiamkan diri. Keadaan di luar bilik bedah jadi sunyi sepi sekejap.
2 jam kemudian dokter keluar dari bilik bedah.
Harap² lah berita baik.
"Siapa kat sini keluarga pesakit?" tanya dokter luhan. Dokter luhan lah😍
"Keluarga dia x de kat sini. Saya cikgu pesakit" kata puan yoona.
"Ouck! Kalau macam tu...pesakit mengalami tikaman yg sangat dalam, tapi nasib baik pesakit yg kami bedah ni berjaya diselamatkan" kata dokter luhan.Semua mula menghela nafas lega.
"Pesakit ni akan dipintahkan ke bilik rehat. Jadi saya minta diri dulu puan" kata dokter luhan dan berlalu pergi.
"Handsome dok dokter tu😍" kata jessie.
"Hish kau ni...sempat lagi ek!" kata hyena. Jessie tunjuk pis ✌"Oky siapa yg nk jaga minjin?" tanya puan yoona.
"Saya!" dengan pantas mingyu bersuara sambil mengangkat tangan kanannya.
"Oky! Kalau macam tu kamu yang lain boleh balik. Kalau nk melawat waktu balik sekolah esok. Mingyu saya bagi mc sebab dia nk kena jaga minjin" kata puan yoona.Yang lain hanya mengangguk.
"Alaa..aku pon nk mc" bisik jun.
"Eh kau! Mengada" bisik the8 pula.
"😭😭😭" jun reaction."Jaga minjin baik²" pesan jeonghan. Mingyu mengangguk.
Satu persatu bts dan seventeen berpesan kepada mingyu sebelum berlalu pulang ke rumah masing².
*jungkook pov*
Aku dan yuju jalan bersama menuju ke rumah masing².
"Kau oky x ni?" tanyaku kepada yuju yg dari tadi mendiamkan diri.
"Aku oky je" kata yuju dingin.Dia fobia kot, sebelum tu..baik aku buat dia happy. Tapi nk buat ape ek? Hah!! Aku pura² sakit lah. Nk tgok gak yuju ni sayang aku ke x😙
"Aahhhh!!! Sa...sakit! " adu ku.
"Jungkook! Kau oky ke x ni? Sakit kat mana?" tanya yuju kepada ku dengan muka penuh kerisauan.
"Kat sini..." kata ku sambil tunjuk ke arah dada kiri ku.
"Kau sakit jantung ke?" tanyanya.
"X" kataku.
"Dah tu?" tanya nya.
"Sakit sebab tengok yeochin aku sedih dan diam" kata ku sambil tersengih macam kerang busuk😂"Hish kau ni!!!!" marahnya sambil memukul lengan ku.
"Aduh" sengaja ku mengaduh sakit.Aku mencubit pipi gebu miliknya dan lari meninggalkan dia di belakang.
"JEON JUNGKOOK YAH!!!!!" jerit yuju, lalu lari mengejar ku.
"Hahahaha!!" gelakku.
Sekurang kurangnya aku tahu dia sayang kan aku😙😘 i love u choi yuna😘
*end jungkook pov*
Jangan lupa vote😘 yg dah vote tu kamsamida🙌 tunggu next bab ye😄
YOU ARE READING
Before
No FicciónMengisahkan yuju seorang perempuan yang baik dan cantik. Dia seorang yang pendiam di sekolah atau pon dimana mana jua selepas kematian ayahnya. Jungkook ni suka pada yuju. Yuju pon suka pada jungkook. Jungkook ialah pelajar baharu di sekolah yuju. L...