"Omma!!!!!!" jerit hyena,minjin,jessie dan yuju serentak. Yang paling kuat yuju lah sebab high note dia habis terkeluar😂
"Oi!!! Pekak aku nanti!!!" marah jungkook.
"Dah kau muncul macam hantu!!!" marah yuju.
"Tah! Terkejut titew" kata hyena.
"Hahahaha... Mianae😅" kata jungkook sambil mengaru kepalanya yang tak gatal.
"Kau balik asal x saing aku!" kata jungkook. Yuju jeling tajam ke arah jungkook dan terus jalan dan meninggalkan jungkook dan 3 manusia yang memekak tu.
"Die ni kan suka tinggalkan aku sorang²" omel jungkook.
"Sorang² pendanya...ni kan dengan kitorang ni" kata minjin.
"Ouh..ye tak ye gak" kata jungkook😅
"Ni jungkook kan?" tanya jessie tiba²
"Uish...dari mana tahu ni?" tanya jungkook.
"Mesti lah tahu..sape je yang tak kenal orang famous ni, walaupon oppa ni budak baru tapi cepat famous dengan kehandsomeman oppa" kata hyena siap puji lagi uh.
"Ouh..ek..ha..haha.." kata jungkook yang tengah kembang semangkuk.
"Oppa nk ikut kitorang tak petang ni?" tanya hyena.
"Petang ni...?" tanya jungkook.
"Haah.." kata minjin sambil angguk banyak kali. Tak pening ke minji oi😂
"Yuju pergi tak?" tanya jungkook.
"Dia tak tahu lah..." jawab jessie.
"Alaa...unnie yuju tu kita serbu je lah rumah dia" kata minjin.
"Kau tahu ke rumah dia kat mana!?" tanya jessie.
"Tak!!hahahaha😅" kata minjin sambil tersengih sengih macam kerang busuk.
"Tak pe..nanti biar oppa je yang cakapkan lagipon oppa dengan yuju jiran" kata jungkook.
"Ouh...kalau mcam tu kamsamida oppa!" kata hyena.
"Tak de masaalah lh" kata jungkook.
"Kalau macam tu bye!!!" kata jungkook, lalu berlalu pergi. Masa dia nk pergi tu sempat lagi dia kenyit mata kat hyena,minjin dan jessie, habis 3 manusia ni pensan sekejap kat situ,alaa...sekejap je diorang pensan😂pastu bangun balik lh😂😂😂*yuju pov*
Aku tiba di hadapan rumah dan terus masuk ke dalam rumah. Masa aku melangkah masuk uh..aku nampak omma aku tgh menonton tv. Omma tak pergi butik ke?.
"Kamu dah balik yuju!?" tanya omma. Aku hanya diam dan angguk.
"Omma masak makanan kesukaan kamu tu" kata omma. Aku tersenyum dan terus bercakap dengan omma.
"Betol ke ni!! Gomawo omma😄" kata ku.
"Yu..yuju...kamu dah start bercakap dengan omma" kata omma. Aku mengangguk.
"Kamu...dah tak fobia lagi ke?" tanya omma. Aku hanya diam.
"Tak pe lah..asalkan kamu cakap dengan omma tadi pon omma dan happy dah" kata omma ku.
"Yuju naik atas dulu ye" kata ku sebelom melangkah naik ke atas. Ommaku tersenyum gembira kerana anaknya dah mula bercakap dengannya.Di dalam bilikku aku merebahkan diriku di atas katil.
"Mungkin aku patut mulakan bercakap..nampaknya anak jeon ni buat aku hilang rasa fobia aku tu" kata ku. Satu senyuman terukir dibibirku.
Walaupon aku banyak sakit hati dengan anak jeon tu...tapi tah lah. Sejak dia muncul dalam hidup aku...aku rasa macam rasa fobia tak nk bercakap tu lama² makin hilang. Aku memejamkan mataku sehingga lah aku terlena.
Beberapa jam kemudian aku terdengar seseorang memanggilku dengan jarak yang sangat dekat. Aku pon membuka mataku, aku tak nampak sebab kabur..biasa lah orang baru bangun tidur mesti lah kabur pada awalnya. Bila pandangan aku jelas mataku terbulat besar, nak tahu sebab ape? Sebab muka anak jeon tu tiba² kat depan muka aku.
Jarak muka aku dengan dia cuma 2 inci je lagi. Tangan kanannya di sebelah bahu kiriku dan tangan sebelah kirinya di sebelah bahu kananku.
"Hah! Bangun pon!" kata jungkook kepadaku.
Aku masih lagi terkaku dengan mata yang membulat terkejut. Beberapa saat kemudian..
"Omma!!!" kata ku, lalu menolaknya jatuh dari katilku.
"Aduh.." dia mengaduh kesakitan.
"Yah!!ape kau buat kat bilik aku ni hah!!" marahku.
"Aku nk kejur kau lah.." katanya.
"Takkan lah nk kejut aku dengan cara macam tu" kata ku.
"Habis aku buat macam² kau tak bangun²" kata jungkook.
"Kau buat ape hah!" kata ku.
"Aku buat...erm..ehem.." katanya.
"Huaa!!! Kau ni!!! Kau!! Hua!!!" tangis ku.
"Hoi! Hoi! Aku tak buat macam tu lah!! Aku cuma percikkan air paip je kat muka kau dengan jerit kat telinga kau" kata jungkook. Aku berhenti menangis.
"Hish kau ni!!" marah ku.
"Kau pikir ape!?" tanyanya.
"Hah! Apa kau buat kat sini?" tanyaku saja mahu tukar topic. Masa tu otak aku byun sikit😂 aku ingat kan dia buat apa lah dengan aku rupanya percikkan air kau muka aku dgn jerit kat telinga aku. Haih dasar byuntae punya aku😂😂
"Aku datang sini sebab nk ajak kau pi teman budak 3 orang yang jalan dengan kau masa balik sekolah tu" kata jungkook.
"Ouh...hyena,jessie, dengan minjin?" tanya ku.
"Ha ah.." kata jungkook sambil mengangguk.
"jap lah kasi aku bersiap lu..kau keluar!!!" kata ku sambil tunjuk ke arah pintu keluar.
"Kalau aku duduk sini boleh?😂" kata jungkook. Halamak otak jungkook dan byun.
"Kau tak payah nk mengada!!! Keluar!!!!!!!!!!!!!!!" kata yuju, high note terus keluar dari mulut ku.Jungkook tutup kedua dua telinganya dan berlari turun ke ruang tamu. Agaknya dia tak tahan dengar high note aku😂😂aku bangun dan kunci pintu sebelum mengapai tuala dan terus masuk ke dalam bilik air.
Author dah mula nk byuntae😂😂 stop byuntae author😂😂
Terima kasih sebab vote😘 yang belum vote tu vote😂
YOU ARE READING
Before
Non-FictionMengisahkan yuju seorang perempuan yang baik dan cantik. Dia seorang yang pendiam di sekolah atau pon dimana mana jua selepas kematian ayahnya. Jungkook ni suka pada yuju. Yuju pon suka pada jungkook. Jungkook ialah pelajar baharu di sekolah yuju. L...