5 tahun kemudian.....
Di taman,waktu malam~
"Awak! Kita buat apa kat taman ni?" tanya yuju kepada jungkook.
"Kita buat apa kat taman ni? Malam² pulak tu?" tanya yuju.
"Alaa...saje je...saya ade suprise untuk awak" kata jungkook.
"Suprise ape?" tanya yuju dengan riaksi muka ingin tahu.
"Ade lah....nama pon suprise" kata jungkook sambil tersenyum.Yuju memuncungkan bibirnya.
"Dah x yah merajuk. Nk tahu kan ape suprise nya jom ikut saya" kata jungkook, lalu menarik tangan yuju. Mereka berdua pon jalan bersama sambil berpimpin tangan.
Jungkook membawa yuju ke sesuatu kawasan yg cantik. Siap ade meja makan untuk dua org.
"Suprise!" kata jungkook.
"Wahh....cantiknya...awak ke yg hias semua ni?" tanya yuju.
"X semuanya😂 yang lain lah yg banyak membantu" kata jungkook. Jujur jugak ek jungkook ni😂 ingatkan nk menipu tadi😂.
"Ouh...." yuju cuma mengouh kan aje.Di meja dating mereka berdua makan dengan beseleranya siap bergurau senda lagi.
Jungkook mengeluarkan kotak kecil dari poket seluarnya. Kotak itu berwarna merah. Oyemgy!!! Adakah!
"Choi yuna...sudakah awak jadi sebahagian daripada nyawa saya?" tanya jungkook kepada yuju setelah meletakkan kotak kecil berwarna merah yg berisi cincin di atas meja.
"Hmm...jungkook... Maaf" kata yuju yg x habis cakap.
Jungkook dah tundukkan mukanya ke bawah.
"X lah....saya main² je lah...saya sudi" kata yuju lalu tersenyum manis.
Jungkook yg tadi tundukkan kepalanya terus melihat ke arah yuju semula.
"Betol ke ni!!?" tanya jungkook yg ingin kepastian. Yuju mengangguk sambil tersenyum manis. Jungkook terus pergi ke arah yuju lalu memeluk yuju.
Chu~
Satu ciuman diberi kepada yuju.
Kedengaran org tepuk tangan. Jungkook dan yuju pon menoleh.
"Macam mana diorang ade kat sini?" tanya yuju.
"Alaa...mana boleh terlepas saat macam ni kan" kata s.coups.
"Tah! Penat kitorang tolong hisakan...x kn lah nk tgok babak jungkook lamar kau pon x boleh?" kata sowon.
"Betol tu!" kata mereka semua serentak.
"Hish ye lah.." kata yuju.
"Yuju unnie tahniah!" kata minjin.
"Terima kasih minjin" kata yuju.
"Lepasni....siapa pulak?" tanya seungkwan.
"Lepasni aku dgn hyena" kata joshua tiba².
"Uyooooo!!!" kata mereka semua.
"Korang couple ek" kata hoshi dengan nada mengusik.Hyena dan joshua tanpa segan ke hape diorang mengangguk.
"Wow!" kata mereka semua.
Sewaktu pulang~
"Awak biar saya hantar awak naik kereta saya" kata mingyu kepada minjin.
"Eh! X pe lh...saya boleh naik teksi je" kata minjin.
"Bahaya lah naik teksi sorang² tgh malam macam ni...lagipon awak kan bakal ibu kepada anak saya😜" kata mingyu. Peh ayat mingyu😘😂Minjin terdiam dengan muka merah nya itu.
"Cepat masuk" mingyu menolak minjin masuk dgn cara lembut ye bukan kasar yup😂
Di dalam kereta mingyu memasangkan minjin tali pinggang lalu....
Chu~
Lah...ni matlamat dia nk soh minjin naik kereta dgn dia rupanya😑😂
1
2
3
Ciuman dilepaskan. Memang merah teruk muka minjin. Mingyu tersenyum dan mula membawa kereta.
Di hadapan rumah yuju....
"Tidur elok² tau😘" pesan jungkook.
"Baiklah...oppa pon sama" kata yuju.
"Oppa!!😜 wow! Sukanya saya bila awak panggil saya oppa😘😂 selamani awak panggil saya awak je" kata jungkook.
"Alaa...suka hati lah nk panggil ape je...kan saya panggil awak beruk kang😂" kata yuju.
"Hmmm ye lah...oppa akan tidur elok²" kata jungkook sambil tersengih.
"Bye oppa!" kata yuju lalu wink.Jungkook tersengih macam kerang busuk, lalu berjalan masuk ke rumahnya.
Sebulan kemudian, yuju dan jungkook telah sah menjadi sepasang suami isteri yg sah.
Honeymoon (betol x eja? Pape je lah, janji paham😂)
Di tepi pantai yg indah. Jungkook dan yuju duduk berdua di tepi pantai. Jungkook memeluk bahu yuju.
"Oppa..." panggil yuju.
"Wae?" tanya jungkook.
"I love u oppa" kata yuju sambil tersenyum.
"I love u to" kata jungkook sambil tersengih.Happy ending😄 terima kasih kerana membaca dan vote novel ni hingga ke akhir cerita. Merdeka!!🙌
Yuju: terima kasih semua! We love you😘
Jungkook: terima kasih! Jangan lupakan saya😙😘
Author: dah cerita dah habis...jom balik😂
jungkook: jom! Bole tidur sampai mata lebam😂
Author & yuju: jom!🙌
Jungkook: bye semua!! (Flying kiss)😘
YOU ARE READING
Before
غير روائيMengisahkan yuju seorang perempuan yang baik dan cantik. Dia seorang yang pendiam di sekolah atau pon dimana mana jua selepas kematian ayahnya. Jungkook ni suka pada yuju. Yuju pon suka pada jungkook. Jungkook ialah pelajar baharu di sekolah yuju. L...