Noční setkání

582 32 2
                                    

V Doupěti všichni spali. Skoro všichni. Severus Snape seděl u stolu a popíjel víno. Přejížděl prsty po dokonale vybroušeném skle a vzpomínal na chvíle, kdy se cítil lépe. Byla horká noc, ale bouřka ne a ne přijít. Severus měl bouřky rád, uklidňovaly ho, což by se mohlo zdát zvláštní, ale ve skutečnosti to mělo svou logiku. Když tak nad tím přemýšlel, vlastně by to nikoho nezajímalo, takže bylo zbytečné svá přání odsuzovat. V tu chvíli zaslechl kroky. Někdo scházel po schodech, ta osoba byla bosá, protože Snape jasně slyšel, jak se dotyčné osobě lepí chodidla k podlaze. Do tmavé kuchyně vešla postava. Severus zatajil dech, automaticky, jako kdyby čekal nepřítele. A vlastně kdo nebyl nepřítelem? Vysoká postava přešla místnost, aniž by si ho všimla, našmátrala skleničku a nalila si vodu. Teprve, když se otočil daný člověk k odchodu, Severus poznal, o koho jde.
,,Nespavost?" zeptal se Snape. Nevšiml si ani malého trhnutí, jako kdyby se vůbec nelekl.
,,Žízeň," odpověděl prostě mladík s rusými vlasy. ,,Nečekal jsem, že bude někdo vzhůru. I když je to vlastně logický, že žijete v noci."
,,Mám to brát jako urážku?" zeptal se Snape chladně. Charlie se pousmál, nebylo to v té tmě tolik vidět, hlavně to Severus slyšel.
,,Rozhodně ne," odpověděl. Chvíli na sebe (ne)hleděli. Nakonec se Charlie zeptal: ,,Můžu si přisednout?"
,,Pokud to považujete za dobrý nápad," řekl místo odpovědi Snape.
,,Jenom pokud nečekáte lepšího společníka," opáčil pobavěně Charlie. Na to Snape nic neodpověděl. Charlie si nalil další sklenku vody a sedl si naproti. Pár nekonečných vteřin bylo naprosté ticho.
,,Doufám, že si nemyslíte, že to já budu ten, který započne rozhovor," pravil Snape.
,,To si skutečně nemyslím," řekl Charlie a zadíval se Snapeovi do očí. ,,Pouze uvažuju, jestli s vámi není lepší mlčet."
,,Další urážka?"
,,Další paranoidní otázka?"
,,Váš rádoby smysl pro humor je zarážející. Úchvatné. Po tom jsem vskutku toužil, hádat se s mužem, kterého sotva znám," odfrkl Snape.
,,Nerozumím vašemu negativnímu přístupu, jenom jsem vám chtěl ukázat, jak hloupé je se někoho ptát, jestli ho uráží."
,,Berete to jako nějakou soutěž, kdo koho naštve první?" zeptal se Snape.
,,A vy?" zeptal se Charlie.
,,Já se ptal první."
,,Budiž vám to přáno," řekl Charlie a zasmál se. ,,Myslím, že s vámi se dá stejně dobře mluvit jako mlčet. Rád vám nabídnu tisíce témat k rozebrání, ale stejně tak si budu i vážit, když na sebe budeme koukat jako cizinci. Jestli se pletu, tak mě opravte a oznámkujte." Severus se zamyslel nad jeho slovy a došel k závěru, že je tento mladý muž hoden s ním sedět u stolu.
,,Dáte si víno?" zeptal se, přičemž ostentativně ignoroval vše, co si předtím řekli. Charlie se pousmál.
,,To už si radši najdu nějaký pivo v ledničce, ale děkuju." Došel si pro lahvové pivo, otevřel ho a naznačil přiťuknutí. Po hlubokobém loknutí se znovu zadíval na Severuse. ,,Umíte mlčet?" Snape mlčel, což byla dostatečná odpověď. ,,Mně se vůbec nelíbí, jak to celý skončilo. Všichni se tváří, že jsme vyhráli, ale..." Odmlčel se. ,,Vyhrál někdo? Vyhraje někdo? A pokud jo, co jsme vyhráli?"
,,Ne," odpověděl Severus. Charlie chápavě přikývl a napil se piva.
,,Myslel jsem si to." Severus se snažil zvážit, jestli je to způsobeno jeho osamělostí, najednou se mu Charlie Weasley zdál jako perfektní společník na popíjení. Možná to bylo tím vínem, které předtím vypil.
,,Jsem pacifista," řekl najednou Charlie, Severus zvedl jedno obočí. ,,Tím chci říct, že jsem fakt nebyl nadšenej z toho, když jsem musel..." zarazil se, protože si vybavil postavu padající v zeleném záblesku. ,,Kurva," zaklel a znovu si lokl. ,,Lhal jsem, když jste se ptal na nespavost. Nemůžu usnout, nemůžu zavřít oči, aniž bych před sebou neviděl toho chlapa," pokračoval Charlie. ,,Je přece, sakra, jedno, na který straně jsem stál, když mě to donutilo..."
,,Nedáte si ohnivou whisky?" skočil mu do řeči Severus, aby Charliemu pomohl jediným způsobem, který znal. Charlie nakonec přikývl. Severus máchl hůlkou, ozvalo se otevření dveří (Snape měl malý pokoj v nejvyšším patře Doupěte), po pár vteřinách přiletěla lahev a něžně přistála na stůl. ,,Nemůžu vám na to nic říct, aspoň ne nic, čím bych vám zlepšil náladu," pravil Severus, zatímco naléval whisky do skleniček. Vzhlédl a dodal: ,,Pouze mohu přiznat, že na své činy taktéž nejsem hrdý."
,,I za to jsem vděčnej. Mám pocit, že ostatní mé pocity nesdílejí."
,,Nebo se o tom bojí mluvit."
,,Taky možnost," odsouhlasil Charlie a pozvedl skleničku. Tentokrát si skutečně přiťukli. ,,Kdo by řekl, že najdeme společnou řeč a pití," pronesl pobaveně. Severus se pouze ušklíbl.


,,Všichni se vrátili ke svým životům, taky se vrátíte," ujistil ho Severus, i když z toho nebyl dvakrát nadšený.
,,Já se nemám kam vracet. Život? To jde úplně mimo mě," ujistil ho Charlie naoplátku. ,,A myslím, že vy mi v tomhle ohledu rozumíte." Severus se mu zahleděl do očí a uvažoval, co tím ten mladík sleduje.
,,Nejsem si jistý, jestli vaše signály čtu správně..."
,,Rozhodně ne," odpověděl Charlie a zasmál se.
,,Já jen... Přeci jen... Je možné, abych si to vykládal špatně?"
,,Teď nerozumím já vám," řekl Charlie nejistě. ,,Ale pokud si myslím, že si myslíte, co si myslím, tak se mýlíte."
,,A co si podle vás myslím?"
,,Co si myslíte, že si myslím, že si myslíte?"
,,To na mě nezkoušejte, vy víte, tak odpovězte," utnul jeho hru Severus.
,,Myslíte si, že po vás jedu?" zeptal se Charlie na férovku.
,,Mám jisté tušení..." kličkoval Severus. Charlie se znovu zasmál.
,,A chtěl byste, abych vás sváděl?" pokračoval Charlie s potutelným úsměvem.
,,Ne. Neříkám, že by mi to nelichotilo."
,,To je dobře," odvětil Charlie. ,,Jistěže vás nesvádím. A nejde o to, že jste muž, já totiž nesvádím nikoho."
,,Ach tak..." hlesl Severus a snažil se nevypadat zmateně.
,,Nepotřebuju partnera, ani partnerku. Chápete?" dovysvětlil pro jistotu Charlie. Severus se zamyslel.
,,Myslím si, že chápu, i když..."
,,Není to tím, že bych byl zklamaný láskou," odpověděl Charlie na jeho nevyřčenou otázku. ,,Jsem spokojený sám. Mám rodinu, přátele, draky... To mi naprosto stačí."
,,Ach tak," hlesl Severus a dolil si whisky. ,,To jsem rád, že jsme si to vyjasnili." Charlie se zasmál a nalil si taky whisky.
,,Má to výhodu - být sám," řekl Charlie a napil se. ,,Nikdo vás uprostřed noci nežene do postele."
,,A nikdo s vámi není, když se probouzíte," dodal Severus a všechno kolem posmutnělo.
,,Čert to vem..." zašeptal Charlie. ,,Jako kdyby se svět točil kolem partnerských vztahů."
,,Jako kdyby to byl jediný úspěch, kterého je člověk schopný," přidal se Severus.
,,Jakmile člověk dospěje, existuje pouze jediná otázka: Kdy se oženíš?" otráveně pokračoval Charlie.
,,Přitom se dá žít i bez manželství. Mám své knihy, své bádání, své myšlenky..."
,,Mám draky, mám svobodu,..." vyjmenovával Charlie. Oba muži se na sebe zahleděli tázavě. Stačilo to k životu? Severus chtěl, aby mu Charlie odpověděl. To samé Charlie očekával od Severuse.
,,Život má vždy smysl," řekl Charlie a dopil sklenku. Trochu se otřásl.
,,Bez ohledu na to, jestli máte s kým ten život sdílet," souhlasil Severus a hodil do sebe zbytek whisky.
Charlie, který se do té doby trochu hrbil, se narovnal a zhluboka se nadechl. ,,Víte co mi chybí?"
Severuse sice pár věcí napadlo, ale o těch raději pomlčel.
,,Přátelství. To je ono! Já nepotřebuju nic... Ale rád bych..." zarazil se a pohledem se vzdálil na míle daleko. ,,Chtěl bych jen s někým mluvit. Občas. Když to sám se sebou nedokážu snést."
Severus by rád přiznal, že to cítí stejně. Neuměl to. Nedokázal nabídnout přátelství, protože by tím ukázal svou slabost. A tak jen mlčel. Charlie ještě chvíli mlčky vyčkával, jestli se Severus ozve. Ta rozhodující vteřina minula.
,,Asi jsem se opil," pravil Charlie a zasmál se. Bylo vidět, jak moc se do smíchu nutí. ,,Nevím, co tu dělám. Takhle vás tu vyrušovat... Měl bych si jít po svejch." Zvedl se od stolu. ,,Dobrou noc," rozloučil se Charlie. Severus osaměl. V Doupěti všichni spali. Skoro všichni. Severus Snape seděl u stolu, Charlie Weasley pochodoval ve svém pokoji - každý ve své vlastní samotě.

Jednorázovky, HPKde žijí příběhy. Začni objevovat