~◇◇◇~
(Now)
Loceng sekolah berbunyi dan terlihat budak-budak kecil melompat kegirangan dan bertempiaran lari tidak sabar untuk keluar kelas. Sanni mengemas kertas lukisannya dan membutang begnya yang bercorak bulat bewarna biru laut, lalu ke depan bersalam dengan cikgunya dan meminta diri untuk pulang.
Senyuman Darell meleret sampai ke telinga setelah melihat kelibat Sanni. Sanni tersenyum riang setelah melihat muka daddynya lalu berlari pantas untuk mendapatkannya. "How's your school today sayang...?" tanya Darell untuk memulakan perbualan dengan Sanni yang sedang tekun menonton rancangan kegemarannya di tv kereta.
"Sanni mengalih pandang setelah mendengar suara daddynya. "Biasa-biase je daddy....tapi...hari ni Sanni kena puji.....cikgu cakap lukisan Sanni cantik....." suara Sanni sambil tersenyum bangga. Senyuman Darell meleret apabila melihat muka ceria Sanni. "Then how about daddy bagi Sanni some present...sebab Sanni good gurl and kena puji cikgu..?.." kata Darell dan disambut gembira oleh Sanni.
"Really...? Sanni want daddyyy!..." jawab Sanni sambil kereta yang dipandu Darell meluncur laju ke Magical Mall. Sesampainya di situ, Darell terus membawa Sanni ke Toy's Paradise. Situ adalah one of the biggest toy's shop in the world.
Darell melepaskan Sanni untuk melihat dan mencari hadiahnya. Sanni mencari hadiahnya dan sentiasa beringat dengan pesan daddynya. Daddynya sentiasa melimitkan pembelian barang mainnya. Dia tidak mahu Sanni terlalu manja dan berfikir semua yang dia inginkan dapat ditunaikan. Maka, Darell menetapkan sesetengah rule bagaimana Sanni bisa mendapatkan mainannya.
Selesai memilih patung Barbie limited edition yang selalu dia ingini, Sanni berlalu ke depan dan meletakkan patung itu ke kaunter. Selepas membayar, Darell membawa Sanni ke kedai jewellery, Love is Forever. Dia meneliti setiap satu produk yang ada dipamerkan di kedai itu. Dari gelang tangan, ke gelang kaki, dari rantai tangan, ke rantai leher, dan akhir sekali, cincin.
Matanya melekat pada satu cincin yang bertatahkan ruby. Merahnya amat menarik perhatian Darell. Dia meminta perkerja di situ mengeluarkannya kerana dia ingin melihat dengan lebih jelas.
Sedang dia khuysuk melihat, tiba-tiba dia disapa oleh seseorang. "Hei....Darell.....long time no see....What a coincidence....U ade kat sini..?beli cincin untuk I ke....?" dan susuk tubuh itu terpacul di sebelah Darell.Darell tidak perlu menoleh ke sisi untuk melihat siapa empunya suara itu. Dia hanya melihat terus ke depan sambil berbicara. "Bitch......can you stop from fucking up with me and my famiy..?Aren't you feel ashame....? After what U have done to me..? but U still dare to show your bithcy faces here..???" kata Darell dengan kasar tapi suaranya mendatar.
Kata-kata Darell itu membuatkan Melisha sentap lantas dia mengangakat tangannya ke udara bersedia untuk memberi tamparan ke Darell. Malang sekali, Darell bertindak lebih pantas darinya. Tangan Melisha di genggam erat, dtarik ke depan dan ditolak dengan kasar ke belakang membuatkan Melisha hilang imbangan lalu terjatuh seperti "nangka busuk".
Darell berpaling ke pekerja kedai yang sedang terpinga-pinga dan mengarahkannya membungkus cincin itu. Dia mengikut arahan Darell dengan patuh dan memberikan bungkusan yang siap dibungkus kepada Darell.
Darell berjalan terus tanpa menghiraukan Melisha yang masih terduduk dan menahan malu kerana begitu banyak mata memandang mereka semasa adegan panas tadi berlaku.
~◇◇◇~
*new year is otw...Happy new year readerss...hope this coming new year give u all a blasttt...❤❤❤❤
YOU ARE READING
Rakus((Completed))
Mystery / ThrillerWatak-watak dalam Novel Rakus: Grace Gray ( Zack's wife) Darell Daishe (Ex husband Melisha) Sanni Daishe ( Grace daughter's) Melisha Samar ( Ex wife Darell) Sammy Brown (Darell bestfriend) Zack Watt (Grace dead husband) Sann Brown (Sammy twin) ♤Just...