~~》◇◇◇《~~
(Now)
Dia merenung Grace dari jauh. Dia tersenyum sendiri setiap kali dia melihat Grace tertawa dan tersenyum, manis. “Manis sungguh kau Grace…”. Darell limpas di hadapannya, dan dengan pantas dia melarikan pandangan lalu berpaling dan berjalan laju dari situ.
Darell berhenti melangkah dan ingin menegur tetapi sudah terlambat kerana orang itu sudah hilang dari pandangan. Dia menggaru kepalanya lalu berjalan laju ke Poppies Café. Sesampainya di Poppies Café, dia melihat Grace sedang menyemak stok yang baru dihantar oleh “Bakery All You Need Company”.“Hi…buzy nampak”, kata Darell sambil menarik kerusi lalu duduk berdekatan dengan Grace. Grace hanya memandang sekali imbas, tersenyum sedikit sebelum kembali melakukan kerjanya yang tergendala sebentar tadi.
Awkward atmosphere masih berlingkar di antara mereka berdua. Darell tidak mahu membuatkan senyuman manis itu terus hilang, lalu dia membuat keputusan untuk menyiapkan apa yang patut.
Darell menerima panggilan dari Sam mengatakan dia tidak dapat datang hari itu, family matter. “S ok bro…nanti kalau dah ok..boleh la kau datang balik…” kata Darell bagi memberi semangat kepada Sam.
Selesai saja perbualan itu, Darell ke depan dan meminta Grace tolong tengok-tengokkan Café sebab dia hal hendak dilakukan. Selepas mencium lembut dahi Darell dia keluar dengan tergesa-gesa.Grace terkejut dengan tindakan drastik yang dilakukan oleh Darell. Memang mereka sudah terbiasa dilihat seperti couple, tapi Darell belum pernah menciumnya di public, sebab dia tahu Darell bukanlah orang yang sukakan perhatian.
Terlihat rona merah muncul sedikit demi sedikit di pipi Grace seperti blusher. Dia terdiam untuk berapa ketika, tidak tahu hendak berbuat apa. Tiba-tiba Sarah menerpa lalu memeluknya dari belakang.
“Awwwwwwww…so sweettttt….i never saw boss acted like that…! Jeliiiii I tengok U nieeee……” kata Sarah lalu mencubit-cubit pipi Grace dan mencucuk lembut pinggulnya.
Grace hanya menolak lembut dan tersipu malu, membalas sedikit. Walaupun dia seperti melayan kerenah Sarah, tetapi sebenarnya fikirannya sudah terbang jauh memikirkan perbuatan Darell itu tadi.
*sory guys...dh strt slow update...actually this novel nearly to the end....so hope you guys can give me comment and vote please....i really need it guys!!.. thanks for those that keep on reading...☆☆😙😙😙
YOU ARE READING
Rakus((Completed))
Mystery / ThrillerWatak-watak dalam Novel Rakus: Grace Gray ( Zack's wife) Darell Daishe (Ex husband Melisha) Sanni Daishe ( Grace daughter's) Melisha Samar ( Ex wife Darell) Sammy Brown (Darell bestfriend) Zack Watt (Grace dead husband) Sann Brown (Sammy twin) ♤Just...