~》◇◇◇《~“Sam...kau dah buat apa yang aku suruh...kau dah bagitau dia yang aku culik Melisha...?kau dah bagitau dia lokasi aku..??” soalan bertubi-tubi dari Sann yang dilemparkan ke Sam membuatkan dia berang sedikit.
“Kau apa-apakan Grace kau jaga...aku xkan tolong kau!. Kasar sahaja Sam membalas. “Ceh..kau diam la..aku tau apa nak buat..kau jaga je kau punya bf tu...takut dia datang sini sorang-sorang..rosak plan kita...” Sann pula membalas.
Perbualan dihentikan. Sam mengaru kepalanya yang tidak gatal. “Grace...I never met her...but why...why you enter Darell life...sepatutnya Darell aku punya...kau yang terhegeh-hegeh pegi selamatkan dia dan jadi orang yang paling penting dalam hidup dia pehal hah...???”.
Sam mengamuk sendiri. Habis semua kerusi dan meja berterbangan di dalam bilik. Dia begitu sayangkan Darell. Dia tidak tahan lagi melihat Darell menjadi milik orang lain. Tapi kali ini pasti. Pasti Darell akan menjadi miliknya. Grace harus mati. Lepas tu Darell akan jadi milik aku...”hahaha”. Ketawanya memenuhi ruang bilik tidurnya.
Sann kembali mendekat setelah perbualannya di telefon bimbit selesai. Dia memegang dagu Grace yang sudah terkulai lemah. “Sayang...cantik...tapi kau bakal mati sekarang". Sann mengeluarkan pisau lipatnya lagi. Grace tiba-tiba bersuara.
“Nikmat ke..?”. Soalan Grace itu membuatkan Sann berhenti.
“Maksud kau..?” Sann bertanya.
“Nikmat ke...kalau kau bunuh aku sekarang...mana ada Darell tengok....tak sakit sangat pun...dia x tahu macamana kau bunuh aku..so effect dia....kurang...x nikmat....” terang Grace panjang lebar.
Sann terdiam. Termakan dengan kata-kata Grace. “Tapi kalau aku x bunuh kau sekarang, sempat ke..?”Sann inginkan kepastian.
“Sempat....kau kan ada orang tolong....” Grace menebak walaupun dia tidak pasti Sam terlibat atau tidak dengan penculikan ini. Tapi dari bait-bait perbualan mereka berdua tadi yang didengarnya sedikit, memang pasti Sam ada kaitan.
“Fuck you two...lepas aku keluar dari sini...aku akan pastikan korang berdua dapat balasan yang setimpal sebab dah hancurkan hidup Darell....” getus Grace didalam hati yang penuh dendam.
Sann memecah kesunyian dengan menanyakan soalan dari Grace.
“Grace awak tahu ke kat mana Darell simpan dokumen-dokumen Cafe dia tu..?”. “X...” laju sahaja Grace menjawab membuatkan Sann berang.
“Kau jangan nak tipu aku la...mana mungkin kau x tau mana dia simpan..kau kan bakal jadi wife dia...xkn la benda penting macam tu dia x bagitau kau..or...dia belum anggap kau penting...opsss..haha...”. Sann mengapi apikan hati Grace dengan sengaja.
Grace diam menarik nafas panjang. Cuba untuk bertenang. Dia tahu Sann sedang memanipulasi otaknya. Lama juga dia berdiam sebelum menjawab Sann kembali.
“Well...doesn’t mean Darell x bagitau aku pasal tu dia x serius dengan aku...aku bukannya nak kahwin dengan harta dia..aku kawin dengan dia....”. Kata-kata Grace itu membuatkan Sann marah.
“Bitchhh..kau memang pandai buat aku marah...." pisau tadi ditekan ke tengkuk Grace. Darah merah keluar sedikit demi sedikit.
YOU ARE READING
Rakus((Completed))
Mystery / ThrillerWatak-watak dalam Novel Rakus: Grace Gray ( Zack's wife) Darell Daishe (Ex husband Melisha) Sanni Daishe ( Grace daughter's) Melisha Samar ( Ex wife Darell) Sammy Brown (Darell bestfriend) Zack Watt (Grace dead husband) Sann Brown (Sammy twin) ♤Just...