~◇◇◇~
(Now)
Grace terpaksa berjalan kaki untuk pulang ke rumahnya pada hari itu kerana Darell ada urusan lain yang perlu dia selesaikan. Selepas menutup pintu Café dan menguncinya, Grace berjalan perlahan-lahan sambil termenung. Tiba-tiba ada suara menyapanya dari belakang. Dia terkejut lantas berpaling cepat.
Dia menarik nafas lega setelah melihat muka yang dikenalinya, Sam. "Soooryy.. I scared you.." kata Sam sambil menemukan dua tangannya lagak seperti Super Junior dalam lagu "Sorry, Sorry". Grace tersenyum senget sambl berkata "It's ok...". "Wellll....you want to take a ride with me....I hantar awak balik rumah...bahaya la awak jalan sorang-sorang nie...." Kata Sam sambil menunjukkan expresi bingung.
Grace terdiam. Dia tidak tahu hendak menerima atau tidak perlawaan Sam itu. Perasaan awkward diantara mereka berdua belum lagi ok sejak dari pertemuan pertama mereka berberapa tahun yang lepas. Insiden dimana Sam dapat membaca isi hatinya membuatkan dia malu dan tidak mahu berada berdekatan dengan Sam.
Sam sepertinya memahami lagi apa yang difikirkan oleh Grace pada kali ini. "Welll...I know you are still awkward with me after what had happen between us....but we are colleague....soon we will have to face each other....so why don't we start from here and today....", terang Sam dengan panjang lebar.
Kata-kata Sam itu sedikit sebanyak meyakinkan Grace dan membuka hatinya. "Wellll....ok...why not....jum...I follow ..." kata Grace sambil tersenyum. Manis membuatkan jantung Sam berdegup dengan kencang. Dia menggosok-gosok tengkuknya, bagi mengurangkan degupan jantungnya yang sepertinya mahu meletup.
Pintu kereta ditutup, kereta dipandu dan meluncur laju ke jalan. Suasana senyap menyelubungi mereka berdua. Tiba-tiba Sam bersuara, "Welll....can you tell me where Is Darell house..?". Pertanyaan Sam itu membuatkan Grace sedikit pelik dan mengerutkan keningnya. "Ohh..I know my question is weird, but really....I don't know where is his home after he moving out.....you know his....history with his ex-wife". Terang Sam panjang lebar.
Grace hanya mengangguk dan rewind kembali memorynya pada hari itu. Hari pertama dia bertemu dengan Melisha bekas wife Darell. Dia masih teringat pandangan mata Melisha yang memandangnya dengan penuh dendam. "So..where is it..?" pertanyaan Sam itu menghentikan lamunan Grace dari menerawang jauh. "Oh...soorryy....well awak belok kiri masuk simpang kiri, then masok Taman Bintang tu...lorong 7B...." terang Grace panjang lebar.
Sam hanya menurut arahan Grace dan mereka sampai ke perkarangan rumah Darell. Grace mengajak Sam untuk masuk tetapi direject dengan alasan kena balik awal, family matter. Grace hanya mengangguk lalu memandang kereta Sam memecut laju dan hilang dari pandangan.
Grace berjalan menghampiri pintu dan berasa hampa apabila melihat rumah itu nampak gelap seperti tiada orang di rumah. "Hmmmmm...he's not coming back yet...Sanni mesti kat rumah mak dia..." gumam Grace di dalam hati. Dia menolak daun pintu dan gelap menyapanya.Lampu ruang tamu ditekan dan Grace dikejutkan oleh suara Darell. "SUPRISEEEE!".....Pammmmm!!.....party popper berbunyi. Grace menekup telinganya dan tertunduk sedikit. "Happy Monthsary sayang...." kata Darell sambil berjalan terus ke arah Grace dan menghulurkan tangannya untuk membantu Grace bangun.
Grace mengapai tangan Darell dan dia dipaut ke dalam pelukan Darell. Badannya yang tidak begitu sasa itu cukup membuatkan hati Grace berdebar-debar. Darell mendekatkan mukanya ke muka Grace. Grace hanya terpaku sepertinya menunggu aksi seterusnya yang bakal dilakukan oleh Darell. Darell membenamkan bibirnya ke bibir mungil Grace yang tampak merah lalu dicium dengan lembut.
Lama-kelamaan ciuman itu menjadi ciuman berahi dan Grace mula mendesah enak. Tiba-tiba dia menolak Darell dengan kasar dan matanya meliar memandang sekeliling. Darell sepertinya memahami apa yang dicari oleh Grace.
"Sanni I hantar pergi rumah my mom. I told her alredy what my plan is...and she accept it with ease..." kata Darell membuatkan Grace melepaskan nafas lega. Dia tidak mahu Sanni melihat adegan yang tidak sepatutnya bagi umurnya yang masih mentah. Dia amat tegas dalam mendidik Sanni sampai kadang-kadang Darell menegurnya apabila dia menghukum Sanni dengan teruk walapun dia hanya melakukan kesalahan ringan.
Darell menarik Grace kembali ke pelukannya dan menyambung ciumannya yang tergendala. Grace hanya menurut dan tenggelam di dalam pelukan hangat Darell. Sesekali terdengar suara Darell dan Grace mendesah menahan keenakan yang tidak dapat digambarkan. "Aaaahhhh....." suara Grace memecah kesunyian lalu terlihat Darell tersenyum tanda puas.
Dia mengelap lebihan cecair putih yang mengalir dari kemaluan Grace membuatkan Grace berdecit kegelian. Selesai itu, Darell mengambil tuala melilitnya ke pinggang dan berlalu ke meja ruang tamu. Dia mengambil bunguksan yang dibalut kemas bewarna emas. Dia mendekat ke arah Grace lalu duduk disisinya.
"Well....I can't give you much...but this is the most precious thing I can give it to you...this is to prove how serious I am to have you as my love...........and wife...." Kata Darell sambil mengucup lembut dahi Grace dan mengeluarkan cincin ruby tadi. Mata Grace berkaca-kaca menahan tangis setelah melihat cincin itu.Bertapa indahnya saat itu, jika yang memberinya cincin ialah Zack. Dia rindu belaian lembut Zack, suara seraknya setiap kali dia bersuara. Tangan lebar yang sentiasa mengenggam erat tangannya dan tubuh hangat yang sentiasa memeluknya erat dan memberinya ketenangan. Dia tahu, perbuatannya ke atas Darell itu adalah salah.
Dia hanya membuat Darell sebagai patung pemuas nafsu serakahnya yang telah kehilangan suami tercinta. Dia tidak ingat juga bagaimana dia dan Darell boleh sampai ke tahap itu. Tahap dimana mereka berdua mula tidur sekatil seperti suami isteri yang sah. Lamunannya terhenti apabila tangan Darell menyentuh lembut pipinya. "Wellll.....how is it..?can you...give me a chance....?" Kata Darell dengan penuh harapan.
Grace terdiam tidak tahu hendak memberikan jawapan apa kepada persoalan Darell. Dia tidak mahu melukakan hati Darell dan dalam pada itu, dia belum dapat melupakan suaminya, Zack. Setelah lama berdiam, Grace menarik nafasnya dalam-dalam dan bersedia untuk memberikan jawapan. Dia menyentuh lembut tangan Darell. Darell tiba-tiba mendapat firasat yang dia bakal tahu jawapan yang akan keluar dari mulur Grace. Dia redha dan hanya mampu menyediakan mental dan fizikalnya dari diseksa.
"Darell.....I do like you....but....I still can forget my late husband........so I have a favour to ask..............why don't you help me in forget him....so that I can accept you........?" kata-kata yang terkeluar dari mulut Grace itu membuatkan Darell tertunduk dan menangis tanda syukur. Dia tidak mampu bersuara. Penantiannya selama ini tidak sia-sia. Akhirnya, wanita idamannya membuka sedikit pintu hatinya untuk membenarkan dia masuk.
Grace juga terdiam, tidak mampu berkata apa-apa. Dia tidak tahu kata-kata yang dia keluarkan tadi begitu bermakna bagi Darell. Dia tidak menyangka bahawa Darell amat mencintainya. Grace mengelus lembut rambut Darell dan mengusap dadanya bagi menenangkannya. Malam itu, cincin ruby itu menjadi lambang percintaan Darell dan permulaan hidup baru bagi Grace.
~~》◇◇◇《~~
YOU ARE READING
Rakus((Completed))
Mystery / ThrillerWatak-watak dalam Novel Rakus: Grace Gray ( Zack's wife) Darell Daishe (Ex husband Melisha) Sanni Daishe ( Grace daughter's) Melisha Samar ( Ex wife Darell) Sammy Brown (Darell bestfriend) Zack Watt (Grace dead husband) Sann Brown (Sammy twin) ♤Just...