~~》◇◇◇《~~(Now)
Gambar Melisha diambil dari poket seluarnya lalu ditenung lama-lama. Dia merenung gambar itu sepertinya berharap gambar itu bisa bernyawa setelah direnung. Gambar itu didekatkan di dada. Dipeluk erat dan dan diusap lembut. "Tak lama lagi kau akan jadi miliku Melisha...." Katanya sambil tersenyum panjang. Nampak garis mulutnya sampai ke pipi. Darah merah pekat mengalir perlahan jatuh ke lantai.
Dia mengambil gambar yang tadinya di dada lalu dibawa ke bibir untuk dikucup lembut. Sekejap-kejap dia membelai gambar itu sepertinya Melisha yang sebenar ada di depannya. Selepas itu, dia mula bersikap ganas. Gambar yang tadinya dicium lembut, kini dicium dengan begitu rakus. Puas mencium, gambar itu diambil lalu dibasahkan sedikit menggunakan lubricant. Dia mengambil gambar itu dan membawanya ke "bawah".
Dia mula menggosok dengan perlahan dan nikmatnya mula terasa. Tangannya mula bergerak laju dan dia menderam lembut..."Aarrghh..", dan air berwarna putih pekat keluar secara perlahan-lahan. Dia menjilat dan mencium gambar itu untuk kali terakhir sebelum mengambil lighter dan mula membakar gambar itu perlahan. Dia melihat sahaja muka Melisha mula hilang dan remuk terbakar secara perlahan.
Selesai itu, dia tersenyum puas lalu mengambil satu lagi gambar dan riak mukanya berubah. Senyuman creepy dan sycho tadi berubah menjadi senyuman yang paling manis. Dia tersenyum dan mengusap lembut gambar itu. "Grace Gray....what a beautiful name.....". Dia menyimpan gambar Grace di laci dan berlalu keluar dari bilik.
◇◇◇(Flashback)
Pagi itu, Grace bangun dan bersiap-siap. Dia tampak bersemangat kerana dia sudah bercadang selesai sahaja berkerja hari itu, dia akan membeli barangan babynya. Dia tersenyum sambil mengusap perutnya mengingatkan yang benih Zack akhirnya bercambah di dalam dirinya. "Ini yang terakhir peninggalan Zack akan aku jaga baik-baik..." gumamnya.
Keluar dari rumah sewanya dan berjalan kaki ke Poppies Café. Seperti biasa, dia akan memulakan rutinnya dengan mengemop lantai, mengelap pinggan, dan menyusun atur meja dan kerusi. Jam menunjukan pukul 9.30 pagi apabila loceng di pintu Café berbunyi. Grace menoleh dan ternampak pelanggan wanita masuk lantas dia menyapa, "Welcome to Poppies Café Ms....". Wanita itu hanya merenungnya dengan pandangan yang kosong.
Tiada senyuman atau kata-kata cuma isyarat tangan meminta untuk tidak diganggu dahulu. Grace undur ke belakang bagi menghormati permintaan pelanggannya. Rakan sekerjanya Sarah menyapa, "Ace, kenapa customer tu..?apesal U x ambik order die.."?. Grace berpaling, "Entahlah Sarah...dia just bagi I isyarat talk to my hand...so I back up jela....Nanti-nanti pandailah di p panggil", kata Grace sebelum kembali membuat kerjanya yang tergendala.
Jam menunjukkan pukul 10.45pagi dan pelanggan mulai ramai memasuki Café. Disebabkan kekurangan staff pada hari itu, Grace terpaksa double upkan tenaganya. Satu kejadian telah berlaku. Dia pengsan ketika sedang mengambil pesanan dari pelanggan. Keadaan menjadi riuh-rendah. Semua orang berkerumun, dan pandangannya menjadi gelap.
"Viral...!!! Perkerja Poppies Café pengsan semasa mengambil order dari pelanggan". Tagline itu terpampang berserta dengan gambar Grace yang berbaring tidak sedarkan diri. Manusia moden menjadi hiruk pikuk bercerita sesama mereka sambil memegang telefon pintar masing-masing dan berbual topik yang kini viral. Malam itu Grace yang baru sedarkan diri merasa resah.
Dia hendak turun dari katil hospital sebab dia takut akan sesuatu. Nurse yang bertugas masuk dan terus menghalang Grace dari bertindak sedemikian. "Mrs Grace...stop....Awak x boleh gerak dulu...It's not good for your baby". Mendengar ayat terkakhir dari nurse itu membuatkan Grace berhenti melawan dan tersenyum simpul. Tindakannya itu menimbulkan vibe creepy dalam diri nurse itu, "Gile ke perempuan ni...senyum sorang-sorang".
Setelah memastikan Grace ok, nurse itu keluar untuk melawat pesakit yang lain. Grace duduk diam di katilnya sambil mengusap lembut perutnya. "Sorry sayang...you have to go through all of this....Time ni mummy really wish that your father's is still here with me....Help me in go through all of this". Deras air mata mengalir terus ke pipinya. Grace terlelap setelah penat membuang air mata.
~~》◇◇◇《~~Scary kan kalau ada psycho yang keep on watching us....nak tahu siapa psycho tu....???
keep on read, give some comments and please give me some vote☆☆..thanks for the support..❤❤❤
YOU ARE READING
Rakus((Completed))
Mystery / ThrillerWatak-watak dalam Novel Rakus: Grace Gray ( Zack's wife) Darell Daishe (Ex husband Melisha) Sanni Daishe ( Grace daughter's) Melisha Samar ( Ex wife Darell) Sammy Brown (Darell bestfriend) Zack Watt (Grace dead husband) Sann Brown (Sammy twin) ♤Just...