"Jag vill ha mer Cola"
sa jag helt plötsligt när vi låg och stekte i solen. Kerstin hade sagt att om man drack mycket Cola när man solade så blev man brunare än någonsin.
Vi hade varit på stranden i en timme nu och jag var redan röd som en kräfta, dock hade jag kanske druckit för mycket Cola..
"Ännu mer? Du har ju snart druckit fjorton stycken Alva" svarade Kerstin som hade blivit min slav.
Hon får går och hämta det jag vill ha, det är så kompisar gör. Tycker jag.
Jag nickade bara till svar och jag såg henne springa bort till korvgubben lite längre bort.
Helt plötsligt snubblade en kille över mina ben.
"VAFAN" skrek jag högt innan jag såg vem det var.
"Oj förlåt" sa den snygga killen och jag log mot honom.
"Nu är du skyldig mig en tjänst" sa jag högt och tydligt.
"Eh okej visst, vad ska jag göra?" Svarade han lite nervöst.
"Köp en Cola åt mig tack" sa jag lika högt som förut.
"Och vad heter du föresten?" Fortsatte jag
"Ehhm Oscar, fast jag kallas Ogge" sa han och log. Han var riktigt snygg. Om jag får erkänna så var han snyggare än Kerstin. Fast Kerstin var ju ganska ful.
"Okej jag heter Alva, gå och hämta min Cola nu!"
Han sprang fort som tusan iväg till korvgubben. Man kunde nästan tror att han var rädd för mig. Jag ska nog utnyttja honom.