Kapitel 84

27 1 0
                                    

Alva's perspektiv

Jag vaknade av fruktansvärd huvudvärk. Jag skulle nog inte ätit så många majskolvar igår. Jag gick upp och tog en alvedon. Eller med exakt, fem stycken. Alvedon var som min bästa vän. Den hjälpte mig i nöden.

Sanna och Ogge skulle komma idag. Ogge hade sagt att han kanske skulle ta med sitt grabbgäng. Så jag klädde på mig några kläder och åt frukost. Sedan gick jag till mitt fula lilla badrum och borstade tänderna, med min lilla fula blåa bäbis tandborste. Jag hade haft den ända sen dagis.

Det plingade på dörren och Sanna och Ogge kom in.

"Hej" sa jag och kramade Ogge.

Vi satte oss i soffan och kollade på tv. Det var det där läskiga matlagningsprogrammet igen. Så jag bytte till något annat.

~

Sannas's perspektiv

Vi satt på golvet och körde sanning eller konka när det plingade på dörren.

"Jag öppnar" ropade Alva och sprang till dörren.

In kom Omar, Oscar och Felix.

"Hej" sa dem i kör. Jag sa hej tillbaka och dem satte sig bredvid oss på golvet.

"Vill ni vara med på sanning eller konka?" Frågade Alva och Omar nickade ivrigt.

Ogge snurrade flaskan och den hamnade på Alva.

"Sanning" sa hon högt.

"Okej, hur mycket gillar du mig från noll till tio?" Frågade Ogge Alva. Vi väntade på att Alva skulle svara, hon funderade väldigt länge.

"Ehm, nio tror jag" sa hon glatt.

Jag suckade och Ogge gjorde en ledsen min. Vi fortsatte leken ända tills vi tröttnade. Vi satte på någon tråkig film.

Oscar reste sig upp och ställde sig lite lägre bort.

"Sanna, kan vi prata?" Sa han och kollade på mig. Vad ville han prata om?

Han är ju snygg så okej. Jag reste mig upp och vi gick upp för trappan. Han stannade framför mig. Oscar och jag hade kommit väldigt nära varandra på den senaste tiden. Som bästa vänner.

"Så..?" Frågade jag nervöst.

"Eh, asså jag vet inte hur jag ska säga det här men.. "

"Men?" Frågade jag.

"Oscar, du kan berätta allt för mig" sa jag och han log. Jag visste inte vad han ville berätta men vad det än var så var han väldigt nervös.

"Jag tror jag gillar dig" sa han snabbt och kollade upp på mig.

Sa han just att han gillade mig? Vad skulle jag säga? Självklart gillade jag honom också men vad ska man säga?

"Eh, jag gillar dig med Oscar" sa jag och kollade in i hans ögon. Han log och jag log.

Alva's perspektiv

Vi satt i soffan och kollade på film när Sanna och Oscar kom ner för trappen.

Dom höll hand.

Vad äckligt, tror dom att de är värsta bröllopet här eller?

"Eyy, vad har hänt här?" Ropade Omar som satt bredvid mig.

"Inget" sa Oscar och kysste Sanna.

Usch, fy fan. Vad äckliga dem är. Jag är nästan lite avundsjuk.

____________

Hehehehegehhehehehheh

Känner Inte DigWhere stories live. Discover now