Kapitel 89

43 1 0
                                    

Alva's perspektiv

Solens ljus sken igenom fönstret. Jag hatar solen. Men så fort jag kom på att Ogge låg bredvid mig så blev jag genast glad.

Jag kollade på klockan, den var visst bara halv sex. Det betyder att Ogge skulle sova i minst tre timmar till. Åh. Jag måste gå upp, här kan jag inte ligga kvar i flera timmar. Om jag inte ska väcka honom? Nej, det hade jag gjort nästan varje morgon, han kunde få sova lite till iallafall.

Men eftersom jag låg längst in mot väggen så skulle det bli lite svårt att komma upp.

Så därför satte jag mig upp och puttade ner Ogge på golvet. Sådär, nu kunde han sova hur länge han ville.

Jag gick upp från sängen, ner till köket.

Jag plockade fram lite frukost och satte mig ner för att äta. Jag kollade ut igenom fönstret och såg en liten pojke åka rullskridskor. Jag vill också.

Jag kasten gurkmackan på golvet och sprang ut på gatan, i nattlinne.

"Hej kan jag få prova dem där" sa jag glatt.

"Nej det är mina" sa den lilla killen, han lät nervös.

Det kanske inte är så konstigt för han ser ju inte ut att vara så gammal. Fem år kanske.

"Ge hit dem nu" sa jag och böjde mig fram för att ta dem.

Men han började springa. Han sprang så fort så jag han inte ikapp.

Jävla unge, tänkte jag.

Aja, jag kanske skulle gå in och äta klart min frukost.

Jag gick in i huset och slängde i mig resten av gurkmackan som låg på golvet. Jag gick in i tv rummet och satte på tv:n. Det var något läskigt matlagningsprogram på fyran så jag bytte till Barnkanalen.

Vilken tur, mitt favorit program hade just börjat. Kent Agent.

Jag längtar inte till imorgon. Skolan börjar. Jag skulle börja i nian. Usch.

Därför måste vi ta vara på den sista dagen av sommarlovet. Jag måste väcka Ogge.

Jag sprang upp för trappan som en klampande elefant. Jag sprang in i mitt rum och jag såg Ogge på golvet. Jag kastade mig över honom, och jag antar att han vaknade eftersom är är ganska tung.

"Varför ligger jag på golvet?" Frågade Ogge med sin barnsliga morgon röst.

"Eh jag vet inte" sa jag och ställde mig upp.

"Men vi ska baka muffins nu så skynda dig upp" sa jag och tag hans hand och vi sprang ner till köket.

Jag plockade fram lite ingredienser. Farmor hade lärt mig att använda salt istället för socker. Det var både nyttigare och godare, hade hon sagt. Vi blandade i allt ihop och stoppade dem i ungen. Jag blev faktiskt ganska nöjd.

~

Vi satt och åt våra muffins i soffan, sista dagen på sommarlovet. Klockan var redan fem. Vi hade mest ägnat dagen till att äta muffins och kolla på film. Vi hade också spelat Wii och Fifa. Ogge hade lärt mig hur man styr på Mario kart, det kunde jag inte förut.

__________

Hehehe kort kapitel, men det kommer hända roligare saker längre fram så sluta inte läs!

Ha en bra da :))

Känner Inte DigWhere stories live. Discover now