Kapitel 81

26 1 1
                                    

Alva's perspektiv

"Här"'sa mamma och gav mig en kopp te. Det var någonting jag älskade över hela mitt hjärta. Mer än Kerstin. Jag satt och kollade på idol. mitt favorit program förutom Kent agent. Det var bara lite läskigt när Alexander Bard skällde på dem som sjöng dåligt och det tyckte jag alla gjorde, iallafall jämfört med mig. Jag sjöng som en giraff utan hals, hade mamma sagt. Jag visste inte vad hon menade med det men jag tog det positivt.

Jag gick in på Instagram och kollade igenom Alexanders Bards sida. Han hade lagt upp några fina bilder. Jag fortsatte kolla och sedan gick jag in på Anders Bagges sida istället. Förutom hans jätte coola efternamn så var han väldigt snygg. Jag skulle göra vad som helst för att heta Bagge i efternamn.

Jag gillade hans bilder och kommenterade några. Han verkade ha ett mycket intressantare liv än Alexander. Fast jag diggade Alexanders frilla.

Jag reste mig upp och gick ut ut ur huset. Mot Kerstins hus. Jag laddade upp en bild på instagram där jag skrev "idol in My hart". Jag vet att jag stavade fel på hart men jag orkade inte bry mig. Istället fortsatte jag till Kerstin.

När jag kom fram till hennes hus knackade jag på dörren, det var ingen som öppnade men jag klev in iallafall. Jag orkade inte vänta.

"Hallå" ropade jag så högt så att hela huset skakade.

"Hej alva" hörde jag Ann-Britt som var Kerstins mamma. Hon kom ut ur köket och räckte fram handen för att skaka hand. Men istället slog jag henne med min stekpanna som jag hade i fickan.

"Är Kerstin hemma?" Frågade jag.

"Nej hon kommer hem snart. Jag har bakat bullar som du kan få smaka så länge" sa hon och log. Hon höll handen för hennes stora blåmärke som hon hade fått av stekpannan. Hennes bullar är det äckligaste jag vet.

"Aldrig" sa jag och sprang upp till Kerstins rum. Jag satte mig i hennes säng och väntade på att hon skulle komma hem.

Jag såg hennes gosedjur som låg i en korg lite längre bort. Jag gick dig och tog upp den. Det var en ful liten rosa apa som hade fått när hon fyllde tre år av sin mamma. Jag kommer ihåg när hon fick den.

Hon hade sagt att den skulle vara ett minne för livet. Därför tänkte jag skoja till det lite med henne.

Jag tog upp en av hennes bläckpennor som låg i en hög på hennes skrivbord. Jag måla små, fula ränder på apan.

Helt ärligt så blev den riktigt ful. Usch. Jag log åt mitt fina konstverk och la mig i sängen igen. Hon hade faktiskt ganska fula tråkiga vita väggar. Skulle jag måla dem också?

Jag tog upp bläckpennan igen och drog små sträck över väggarna. Fast i taket blev det prickigt istället. Jag målade nästa än allt i hennes rum. Det var så roligt. Jag skulle kanske bli känd över mina konstverk.

Så därför fotade jag rummet och la upp det på instagram. Jag taggade Kerstin så att hon skulle se hur fint jag hade gjort. Jag taggade också Anders Bagge. Han var min nya bestfriend.

_________

Hehehehe asså taskigt de Alva gjorde i slutet, helt ärligt skulle jag slå ihjäl henne om hon gjorde så hos mig :))))

Känner Inte DigWhere stories live. Discover now