Alva's perspektiv
Jag var påväg till stan, jag och Ogge skulle ses där om två minuter, så eftersom jag var en sån här person som alltid kommer i sista minuten så kan jag lika gärna komma lite sent nu.
Där stod Ogge, lika fin som vanligt.
"Hej Ogge" sa jag snabbt och han vände sig om.
"Hej Alva" sa han och gav mig en kram. Jag älskade Ogges kramar. Dom var så mjuka fast samtidigt hårda, det går liksom inte att beskriva känslan för jag har F i svenska. Undra vad Ogge har för betyg? Jag ska kanske fråga.
"Vad har du för betyg i svenska?" Sa jag glatt.
"Eh C, vad har du?"
"Ehm jag har A" ljög jag. Jag ville ju inte att han skulle tro att jag var värsta tönten.
Vi beställde lite fika och satte oss vid ett random bord. Jag beställde åtta chokladbollar och Ogge en morotskaka. Varför ska man ha grönsaker i kakor? Det är konstigt och onödigt, men det värkar inte Ogge tycka.
"Vad stirrar du på?" Frågar Ogge mig.
Han kanske märkte att jag satt och stirrade på dem där snygga apan där borta.
"Inte en apa iallafall" sa jag utan att slita blocken från den snygga apan.
"Eh okej, men är du klar?" Frågar han.
"Mm, ska vi dra till hem till dig?" Frågar jag.
~
Vi satt just nu hemma i Ogges soffa. Det var en pinsam tystnad, skulle jag berätta att jag gillade Ogge? Fast jag sa ju att jag älskade Ogge när vi kollade på stjärnorna men ändå, han kanske inte trodde på det.. Egentligen var det ganska lätt, jag kunde bara säga att jag gillade honom sen kunde vi bli ihop och leva lyckliga i alla våra dagar, som ett riktigt kärlekspar.
Men tänk om han inte gillade mig? Han kanske tycker att jag är konstig. Fast det är jag ju..
Ogge's perspektiv
Det var knäpptyst. Jag blev nästan lite nervös, skulle jag kanske säga något? Skulle jag berätta hur jag känner?
Efter en liten stunds tänkande så bestämmer jag mig för att berätta.
Precis när jag ska öppna munnen och säga som det är så öppnar hon munnen.
"Jag måste säga en sak.." Säger hon tyst.
"Jag med.. Men börja du" säger jag.
"Eh Ogge jag gillar dig lika mycket som den där apan som jag såg idag och jag undrar bara om du vill bli min man?"
Va? Frågade hon nyss om jag ville bli hennes man? Vad ska jag svara? Jag vill ju bli tillsammans med henne så varför inte?
"Ja det vill jag gärna" sa jag och kysste henne. Äntligen är hon min. Bara min.
__________________
HAHAHAHAHA
Så vad tycker ni?
Rösta och kommentera för meeeeeer :)
Sorry Alva