Det ringde i min mobil. Såklart var det Ogge också.
"Mm hallå?" Svarade jag tyst.
"Hallå Alva var är du??"
Han verkade orolig. Men jag bryr mig inte.
"På mars" jag la på. Orkade inte med Ogge just nu. Han var så patetisk, inte för att jag visste vad det betydde men ändå.
Jag slog in Sannas nummer, hon kanske kunde hjälpa mig.
"Asså Alva du väckte mig" hör jag hennes röst säga
"Men kan vi ses på espresso house om fem minuter? Måste snacka" sa jag.
"Vet du ens vad klockan är? Det är natt Alva, du borde sova" fortsatte hon lika surt.
"Okej men jag kommer hem till dig om fem minuter" sa jag.
Jag la på. Det var typiskt Alva style att bara lägga på mitt i ett viktigt samtal. (Så är det i verkligheten också)
Jag knackade på dörren och hon öppnade nästan direkt, fast det var inte bara Sanna. Någon annan tjej stod bakom henne.
"Kom in" sa Sanna trött.
Vi gick upp på hennes rum och hon förklarade att tjejen som sov hos henne hette Mia, de var visst klasskompisar.
"Sååå varför kom du hit mitt i natten?" Sa Sanna.
"Jag och Ogge gjorde slut" sa jag ledset, fast vänta? Vi var ju aldrig tillsammans. Fast det kändes nästan som det..
"Ogge vem?" Hörde jag en röst bakom mig. Mia? Hon hade inte sagt ett ord sen jag kom hit, men nu?
"Oscar Hans Olof Molander" sa jag stolt.
"Va, min Oscar?" Sa hon argt och ställde sig upp.
"Vad menar du?" Frågade Sanna och kollade på Mia.
"Mitt ex." Sa hon med hög röst och sprang ut ur rummet.
Jaha. Så hon hade varit tillsammans med min Ogge?
__________
Nästa kommer imorgon :)