Ogge's perspektiv
Jag satt hemma i soffan, jag hade ringt Alva typ hundra gånger nu med hon svarar inte. Tänk om det har hänt något? Då surrar det till i min mobil, ett sms?
"Hej, kan vi ses på stan klockan tio? /Mia"
Mia? Vem är hon? Jag skickade iväg ett 'ok' och klädde på mig, klockan var ju redan nio.
~
Jag stod utanför någon resturang vi hade bestämt att vi skulle mötas vid, fast jag hade fortfarande inga tankar om vem Mia kunde vara.
"Hej" hörde jag en röst, där stod en tjej med brunt långt hår. Hon hade en limegrön tröja på sig och blåa skor.
"Hej, är du Mia?" Frågade jag.
"Men vafan Ogge känner du inte igen mig? Vi var tillsammans när vi var fem år och nu har jag fått reda på att du har en ny tjej" sa hon surt.
Nu kände jag igen henne, jag kommer ihåg när vi satt och lekte i sandlådan på dagis. När vi cyklade tillsammans på våra trehjulingar.
Fast vad ska jag svara? Vadå ny tjej? Menar hon Alva?
"Va vadå ny tjej?"
"Alva" fortsatte hon.
"Men vi var ju aldrig tillsammans, och föresten känner du Alva?" Frågar jag.
"Ja"
"Var är hon?" Jag måste få träffa henne.
"Hemmas hos Sanna"
Jag måste hem till Sanna. Nu. Jag sprang ifrån Mia så fort jag kunde. Jag orkade inte med henne.
Alvas' perspektiv
Jag och Sanna satt och spelade Mario kart i soffan. Vi hade gjort det ända sen vi vaknade. Då knackade det på dörren.
"Jag öppnar" sa jag precis när jag höll på att vinna.
Där stod Ogge, lika svettig som en apa. Vad har han gjort?
"Alva" sa han försiktigt.
"Hej har det hänt något?" Sa jag glatt.
"Får jag komma in?" Fortsatte Ogge.
"Eh.. Låt mig tänka.. Okej"
Han gick in och vi satte oss i soffan. Precis så öppnades ytterdörren och en stormande Felix kom in, han såg ut att ha bråttom.
Han satte sig bredvid mig och pustade ut.
"Vad har du gjort?" Frågade Ogge.
"Hurså? Jag ville vara med i erat samtal?" Sa han och flinade.
Okej? Så han sprang hela vägen för att vara med när vi diskuterade. Jaha?
Ogge's perspektiv
Jag berättade allt som Mia hade sagt, men jag nämnde aldrig att hon hade sagt att vi var tillsammans, var det Alva som hade sagt så eller var det Mia som bara hittade på? Aja. Jag vill iallafall bli tillsammans med Alva så varför inte? Mia bryr jag mig inte om.