,, Firen "
S hrůzou sleduji, jak se k nám blíží ladným krokem, skoro jako by plula nad zemí. Zvedne hlavu a zahledí se na nás bezednýma tmavýma očima. Nemůžu se ani pohnout, jako by mě svým pohledem přišpendlila k zemi.
Koutkem oka vidím, že ani ostatní se nehýbou. Její pohled na ně zřejmě působí stejně jako na mě.
Firen zvedne ruku a Sam se zhroutí k zemi. Chci vykřiknout, vrhnout se k ní, ale vlastní tělo mě neposlouchá. Poté se stane něco, co nedokážu vysvětlit. Ze Sam začne proudit něco třpytivě stříbrného a vtékat to do Firen.
Sam mrtvolně zbledne a já uslyším její poslední výdech.
Hrdlo se mi stáhne a potlačím slzy.
Proud se přeruší.
Firen se usměje a promluví.
,, Je mi tak líto, co jste kvůli ní vytrpěli. Nikdy vám neřekla celou pravdu. Lhala vám. Využívala vás ve svůj prospěch. Na vás jí nikdy nezáleželo. Byla zaslepená touhou po pomstě. Vše co vám řekla byla lež...
Můžu vám pomoct. Můžu přivést Iana zpět."
Zalapám po dechu a vhrknou mi slzy do očí. ,, To není možné. " zašeptám s bolestí v hlase.
,, Je. Mluvím pravdu. "
,, A jak to chceš dokázat?! " zeptá se pochybovačně Bea.
Marissa jenom zrychleně oddechuje.
,, Povím vám pravdu. Povím vám celou pravdu.
Před dvěma tisíci lety zasadili tehdejší Světlonoši strom. Vložili do něj všechnu svou energii a světlo. Ten strom měl je a jejich děti chránit před temnými silami, které útočili na jejich město. Opravdu se jim to povedlo a dlouho odolávali temným silám. Poté se ale jedna Světlonoška, Lumina vydala moc daleko od města a temnota ji ovládla. Nikdo nic nepoznal, dokud se nepokusila zničit jejich strom.
Všichni se kolem obřího stromu seskupili, aby ho chránili, když Lumina vrhla na strom ničící sílu.
Kouzlo se zčásti odrazilo a strom přežil, ale všichni , kteří se obětovali , vrostli do stromu. Strom se rozzářil a když Lumina prozřela a viděla co udělala, vyřízla si srdce a zabila se.
Její srdce dalo stromu takovou sílu, že zničil vše živé kolem sebe. O dvě stě let později se objevili lidé, kteří zářící strom uprostřed ničeho začali uctívat. Stvořili Světelný most a vznikla úplně nová pověst o stromu.
Ve skutečnosti je Strom světla je zkáza, ne spása.
Vidíte mě? Takhle jsem nevypadala. To ze mě udělal Strom. Sam je Světlonoška, byla k tomuto postoji vedena roky, že strom zničí veškerou temnotu, ale ve skutečnosti zničí úplně vše.
Vy, jste neměli rozzářit srdce, vy jste se měli obětovat. Vaše oběť dá stromu sílu. "
Všechno do sebe dokonale zapadá.
Všechno.
Je možné, že mluví pravdu?
Ne, to by Sam neudělala.
Nebo... ano?
Hlavou mi probleskne vzpomínka.
O stromu světla.
Vidím jejich odhodlané tváře a vidím Luminu, jak vrhá tmavou hořící kouli ke stromu. Musím ji zastavit! Ale je příliš pozdě. Ozve se ohlušující rána a najednou je tma.
Znovu stojím u Firen a lapám po dechu.
,, Co to bylo!!?? "
,, Má vzpomínka " odvětí Firen.
Vše do sebe zapadá.
Od začátku jsme byli jen oběť.
Chtějí nás obětovat.
ČTEŠ
Sacrifice (cz)
FantasyJsem Amy. Já, Marissa a Bea máme jednou provždy zastavit temnotu, která přibývá na síle. Ale nemáme ponětí jak. Ani proč. Nic nevíme. Já nic nevím. Ani proč jsem se do NĚJ zamilovala.