Misteri Aisyah 2.0

25.2K 214 39
                                    

Rewind <<<<<

"Well yeah, maybe they deserve it but they don't want it. I'm an old guy for them. Diorang tak layan I macam you layan I. Being with you, I feel very happy", jawab Rudy dengan selamba.

Langkah Aisyah terhenti di bahu jalan itu. Di hadapannya Rudy yang turut sama terhenti dalam lebih kurang 4 langkah di hadapannya.

"Did I say something wrong, Miss Aisyah?", tanya Rudy.

Rudy yang kehairanan apabila Aisyah menghentikan langkahnya segera berpatah balik dan menghampiri Aisyah.

"Engkau ni tak guna punya anak! Kau takkan mampu bagi kebahagiaan pada sesiapa pun. Siapa yang dengan kau pun takkan rasa gembira sebab kau ni perempuan sundal!", terngiang-ngiang suara Mak Nab, ibu kepada Aisyah memekik di hadapan muka Aisyah apabila mendapat tahu Aisyah mengandungkan anak luar nikah.

"Ayah kecewa dengan kau! Kau conteng arang kat muka mak dengan ayah!", marah Pak Zain, bapa kepada Aisyah.

"Sial punya betina! Dasar murahan, sundal! Jantan malang mana yang dapat kau nanti haa?!", teriak Abang Lan, abang kepada Aisyah yang berumur 17 tahun ketika itu.

Aisyah yang masih tertunduk itu bergelumang mindanya dengan caci maki, kata nista dari ahli-ahli keluarganya dan semakin lama berita kehamilannya tersebar ke seluruh kampung. Aisyah dihalau keluar daripada kampung itu tanpa arah tuju pada umur seawal 14 tahun.

"Being with you, I feel very happy.."
"Being with you, I feel very happy.."

Kata-kata Rudy pula menghantui minda Aisyah pada ketika itu.

"Tak! Aku tak mampu buat sesiapa pun bahagia!!!", jerit hati Aisyah.

Aisyah tiba-tiba mengalirkan air matanya.

"Eh, Miss Aisyah. Why you cry all of a sudden ni?", sapa Rudy lalu memegang kedua-dua bahunya. Aisyah merasakan Rudy mengangkat dagunya, lalu memejamkan mata. Aisyah turut merasakan jari-jari Rudy sedang mengelap air matanya.

**********************************************************************

Aisyah menanggalkan tudungnya setiba di bilik sewanya. Cermin matanya diletakkan di atas meja. Baju kurung yang dipakai Aisyah ditanggalkan beserta bra dan pantiesnya. Aisyah kini bertelanjang lalu mengambil tuala dan mengemban tubuhnya. Aisyah perlahan-lahan melangkah ke bilik mandi.

Tuala tadi ditanggalkan semula. Aisyah menyangkut tuala itu pada penyidai yang ada. Dia kemudiannya beralih pada sinki dan menongkat tapak tangannya. Aisyah memandang tepat pada bayang matanya di cermin kaca bilik air. Bibirnya diketap, geraham rahangnya diketatkan, mata Aisyah yang halfmoon itu dirapatkan. Reaksi wajah Aisyah yang penuh dendam dan kebencian.

Memori Aisyah terungkit kembali..

"Abang Lan, Aisyah mengandung..", terketar-ketar tangan Aisyah menunjukkan keputusan ujian kehamilannya pada abang kandungnya.

"Sial! Ini bukan anak aku!", gertak Lan. Lan mencengkam pipi adiknya Aisyah dengan kuat sehingga Aisyah merasa sakit dengan perbuatan abangnya itu.

"Perempuan jalang! Entah anak jantan mana kau main, kau tuduh aku pulak!", balas Lan dengan kasar sambil menolak Aisyah ke dinding.

"Abang! Aisyah tak pernah buat dengan sesiapa! Abang Lan yang rogol Aisyah masa malam mak ayah pergi pekan tu! Abang, tolonglah macam mana niii??", rayu Aisyah.

"Pangggggg!", satu tamparan kuat singgah di muka Aisyah.

"Hei betina! Kalau anak aku sekalipun, siapa peduli? Siapa yang percaya kata kau? Kau tu cuma anak angkat la, jalang! Hahahahahaha!", berdekah-dekah tawa Lan.

The ApartmentWhere stories live. Discover now