Rudaisyah.

23.1K 221 53
                                    

Semester 2 baru saja bermula..

Rudy kini sibuk dengan jadual barunya yang semakin padat. Rudy telah melepasi semester pertama dengan GPA yang sangat cemerlang. Ia amat membantu Rudy dalam menyambung semula kursusnya pada masa hadapan. Sebelum kembali ke universiti, Rudy telah mendaftar sebanyak 6 subjek untuk semester baru ini berbanding hanya 4 subjek pada semester pertamanya.

Subjek-subjek yang didaftar oleh Rudy mengizinkan dia memilih pensyarah-pensyarah bagi setiap subjek. Oleh itu, pastinya pensyarah dan kekasih no.1 di hati Rudy, Cik Aisyah berada di dalam listnya untuk 2 subjek.

Baru tadi Rudy terserempak dengan Aisyah di kampus. Seperti biasa, mereka ber'dating' secara amat profesional sekali untuk mengelakkan syakwasangka daripada pelajar lain. Rudy menziarahi bilik pensyarah Aisyah di blok akademik.

"So, darling.. congratulations for your result. I tengok list result, and found out you got an A for my subject. Well done! Tak sia-sia I tutor you personally. Hehe", ucap Aisyah sambil menghulurkan tangannya kepada Rudy.

"Thank you, sayang. I couldn't even do it without your help.", jawab Rudy sambil mencium lembut tangan Aisyah.

"Hmm, how gentleman of you. Hehe. Darling, do you take me as your lecturer?", tanya Aisyah.

"Of course, my angel. Every time I see your name offered on a subject, I just clicked on it.. hehe.", jawab Rudy.

"Hehe.. okay", kata Aisyah.

"Well, you kan favorite lecturer I.. mana boleh I tak masuk kelas you, Miss Aisyah?", tanya Rudy.

"Laa, masuk je la kelas Madam Aloya Kueh Lapis yang you tak suka tu?", gurau Aisyah.

"Haha.. no way, that old lady potpetpotpet. Infonya sikit, membebel je lebih. Huhh!", Rudy membalas.

Aisyah tertawa comel apabila mendengar jawapan selamba daripada Rudy. Aisyah yang sedang menongkat dagu seperti orang berangan di mejanya memandang wajah Rudy sedalam-dalamnya sambil tersenyum.

"Darling, do you want to go out and have dinner with me tonight?", tanya Aisyah.

"If I tak nak??", balas Rudy sambil memejamkan mata membuat muka pokerface.

"You tak nak, you rugi laa.. sebab I nak belanja you as congratulations for your success..", Aisyah tersenyum cantik.

"Haihh.. you ni, buat muka comel tu lagi. Aduh, macam ni nak tolak pun memang tak boleh laa! Hehe!", kata Rudy sambil merenung mata Aisyah yang memang menjadi kegilaannya itu.

"Kan? I kan cantik, I know you cannot resist your dear girlfriend.. hehe", ucap Aisyah.

Rudy terus bangun dari tempat duduknya dan berjalan ke arah Aisyah. Aisyah juga berdiri dari kerusi pensyarahnya untuk menyambut Rudy. Rudy memeluk pinggang Aisyah, sementara Aisyah meletakkan kedua-dua tangannya merangkul leher Rudy. Mereka berdiam sambil merenung satu sama lain.

"Of course I cannot resist you, I love you, Aisyah.. since the day we knew each other di kafe tu", bisik Rudy.

"I love you too, darling..", balas Aisyah sambil tersenyum.

Muka mereka merapat. Rudy menyinggahkan satu kucupan pada bibir Aisyah dan dibalas sambutan bibir Aisyah yang merindui untuk beberapa bulan sejak semester pertama berakhir. Mereka merindui yang teramat kepada satu sama lain.

Hanya whatsapp dan video call sebagai peneman dan tempat mereka berdating di kala Aisyah kembali ke rumah Daddy dan Mummynya, sementara Rudy kembali ke rumahnya di KL.

**********************************************************************

Seusai makan malam, Rudy membawa Aisyah bersiar-siar di bandar yang terletak 10km daripada kawasan mereka. Mereka berhenti dan meletakkan kereta di kawasan parking yang berdekatan dan keluar berjalan kaki menuju ke sebuah funfair yang berada di kawasan itu.

The ApartmentWhere stories live. Discover now