Brotherhood.

23K 202 10
                                    

"Okay, semua. Awak semua boleh bersurai sekarang..", Aisyah menamatkan sesi kelasnya.

Maka, berpusu-pusu pelajar-pelajar dalam kelas itu mula melangkah keluar daripada kelas. Hanya seorang saja yang masih tinggal sambil memerhatikan Aisyah mengemas beg kerjanya.

"Sayang, you tak nak keluar? Semua orang dah keluar dari kelas..", tanya Aisyah sambil menjeling pada Rudy, sedang tangannya masih sibuk mengemas kertas-kertas dan memasukkan ke dalam beg.

"Belum lagi, I nak temankan honey I ni.. come, let me help you.", jawab Rudy sambil berjalan menuju kepada Aisyah. Rudy membantu mengemaskan barang-barang Aisyah.

Selesai mengemas, Rudy merapatkan tubuhnya pada Aisyah..

"Sayang, not here.. nanti orang nampak la.", tolak Aisyah lembut sambil tersenyum.

"Haih, yelahh..", jawab Rudy membalas senyuman Aisyah.

Mereka berdua berjalan keluar daripada kelas. Langkah demi langkah ditapak menyusuri koridor bilik-bilik kelas di universiti itu. 

"Sayang, malam ni.. come to my place?", tanya Rudy.

"Hey, baby. You kan dah ada housemate.. tak nak la, nanti apa pulak dia fikir?", kata Aisyah.

"Ah, peduli la dia. I tak kisah dia nak bawa siapa, so dia jangan sibuk I nak bawa siapa..", jawab Rudy selamba.

"Ish you ni, nanti dia report tuan rumah you.. habis you nak duduk mana?", tanya Aisyah lagi.

"Haha, tuan rumah I open la. Dia tau I bawa you.. lagipun, dia tu cina. Bukan kisah pun..", jawab Rudy.

"Emm, iyalah, nanti malam I datang ok? I got to go now, ada meeting lecturers dengan Dean. You take care, sayang. Don't be naughty!", kata Aisyah sambil mengecilkan mata dan tersenyum, lalu mencubit pipi Rudy.

"Iya, I tak naughty la.. I naughty dengan you je.", balas Rudy sambil mencubit kembali hidung Aisyah.

"Eeee.. merah la nanti hidung!", balas Aisyah comel.

**********************************************************************

Mereka berpisah arah, Rudy terus ke arah kafeteria universiti untuk minum petang sebelum balik ke apartmentnya. Rudy memesan segelas Milo Ais dan terus mencari tempat duduk yang paling hujung menghadap ke padang bola. Dari jauh, Rudy memerhatikan padang yang dipenuhi dengan pelajar-pelajar yang sedang berlatih untuk pasukan bola sepak universiti.

"Eh, bang! Sorang je ke?", tiba-tiba satu suara memecahkan fokus Rudy pada padang bola.

"Apa??", tanya Rudy sambil menoleh. Si Danny rupanya!

Tolehan Rudy itu disertakan bukan dengan kejengkelan, tapi kejutan. Di sebelah Danny kelihatan satu susuk tubuh yang amat dikenali Rudy.. Aliya!

"Hai you..", sapa Aliya.

"Hey..", Rudy menjawab perlahan tidak bersemangat. Siapa Danny pada Aliya? Hmm..

"Boleh kitorang duduk sini?", tanya Danny dengan baik.

"Duduklah..", jawab Rudy selamba.

"Tengok apa bang? Orang main bola ke?", tanya Danny.

"Taklah, tengok kereta lumba. Bola la, apa lagi? Cuba tanya soalan yang cerdik sikit..", Rudy berasa semakin jengkel dengan Danny, lebih-lebih lagi Aliya yang duduk disebelahnya. 

"You kenal dengan Danny?", tanya Aliya.

"Kenal la, housmate I. Kenapa?", jawab Rudy sambil matanya masih menumpukan pada padang bola.

Rudy menghirup Milo Aisnya dengan straw..

"Oh, baru nak kenalkan. Danny ni cousin Aliya..", Aliya bersuara.

Hampir tersedak Rudy dibuatnya tapi masih terkawal bagi Rudy. Rudy cuma menjeling ke arah Aliya dan Danny.

"What the f**k? Cousin??", tanya hati Rudy.

"Kitorang cousin, bang.. agak rapat jugak, kan Aliya?", balas Danny sambil menoleh kepada Aliya.

"Yup.. hehe", Aliya membalas pandangan Danny.

Rudy masih berdiam diri. Tenungannya pada Danny dan Aliya digilir-gilirkan. Seolah-olah begitu sukar sekali untuk percaya akan kenyataan ini. Aliya skandalnya, kini sepupu skandalnya berada dalam satu rumah dengannya! 

"Danny ni semester 5, kita baru semester 2. Kursus dia je lain dari kita..", terang Aliya.

"Bila masa pula aku tanya? Aku peduli apa kau senior ke apa..", getus hati Rudy.

"Saya ni senior kat sini, cuma abang Rudy lebih senior dari segi umur..", terang Danny pula.

"Ok, so korang nak cerita apa sebenarnya? I rasa I tak ada tanya apa-apa pasal Danny pun. I don't want to know anything by the way..", kejengekalan Rudy mula memuncak. Lebih-lebih lagi Aliya dan Danny bukan main rapat bukan macam sepupu, tapi macam pasangan bercinta.

"If there's nothing else, I want to make my move. Please excuse me..", bentak Rudy lalu bangun dan mengangkat begnya.

Tiba-tiba, lengan Rudy ditahan oleh Aliya.

"You ni kenapa? Kitorang baru je nak talk dengan you..", jelas kerutan dahi Aliya ditunjukkan.

"I ni kenapa? You tiba-tiba datang bawa mamat ni kacau time tenang I petang-petang ni kenapa?", balas Rudy.

"Sabar la bang, duduk dulu..", jawab Danny.

"Kau nak apa sebenarnya, Danny?", kata Rudy.

"He knows about us..", jawab Aliya perlahan.

"About what?", tanya Rudy semula.

"About apa yang kita buat!", jawab Aliya memandang tepat ke mata Rudy.

"So, you cakap kat dia la? You yang bagitau, not me okay?", kata Rudy.

"Bang, rileks la. Saya bukan nak gaduh atau marah. Saya cuma nak talk dengan abang je. Kita housemate, kan? Rahsia abang, saya jaga..", jawab Danny.

"Iya you, Danny ni baik. Dalam semua cousin I, dia paling baik and trusted..", jawab Aliya.

Rudy masih tak percaya. 

"Hmm, fine..", Rudy kembali ke tempat duduknya dan meletakkan begnya semula.

"Abang, erm.. Aliya cakap abang ni hebat. Boleh ke kalau saya nak belajar dengan abang?", tanya Danny.

"Belajar apa?", Rudy memulangkan soalan kepada Danny.

"Seks..", bisik Danny apabila mendekatkan sedikit mukanya pada telinga Rudy.

"Serius la?", tanya Rudy.

"Yes, bang..", jawab Danny.

"Kau tak marah ke apa yang dah berlaku pada cousin kau?", tanya Rudy lagi.

"Taklah bang, Aliya yang suruh saya duduk dengan abang. Macam inilah, saya mengaku la. Saya open minded, cuma saya ni tak pandai sangat bab-bab seks ni. Aliya dengan saya memang rapat, kami share semua benda. Dia cerita pasal abang untuk saya tahu Aliya dah merasa apa itu seks yang baik.", jawab Danny.

"Yes, I suruh dia belajar dengan you. You hebat, sebab you I tak rasa nak cari lelaki lain untuk puaskan I.", akui Aliya.

"Argh! Apa semua ni??", ngomel Rudy sambil menggosok-gosok mukanya sendiri. Rudy benar-benar tidak percaya akan kata-kata yang keluar dari mulut Aliya dan Danny. 

"Dah tu, you f**k la dengan Danny.. you ajar la dia.", kata Rudy kepada Aliya.

"Whatt?? Noo noo noo.. I dengan Danny related, gila ke apa you? Besides, Danny ni virgin mana mampu puaskan I walaupun batang dia panjang dari you. Hahaha..", gelak Aliya.

"Aliya ni pun bukan taste saya, bang. Lubang pun dah barai agaknya abang kerjakan.. hahaha", balas Danny pada kata-kata Aliya.

"Damn you!", Aliya memaki Danny sambil mencubit sideburn rambut Danny.

"Aaaaaa! Sakitlah bodoh!", marah Danny.

Rudy mula merasakan bahawa Aliya dan Danny memang rapat, tapi hanya sekadar pertalian darah. Keyakinan Rudy mula meningkat pada mereka berdua.

"Macam mana bang, boleh ajar saya tak?", tanya Danny yang semakin excited.

"Hmm, ok.. kalau macam tu abang boleh ajar, tapi kena ada demonstrasi live. Siapa yang boleh tolong Danny?", jawab Rudy.

Semua mereka tiba-tiba terdiam. 

"Haa, Aliya tahu siapa yang boleh tolong Danny!!", kata Aliya.

Aliya merapatkan bibirnya pada telinga Rudy dan berbisik sesuatu. Rudy yang mendengar, mula tersenyum dan mengangguk-angguk kecil. 

**********************************************************************

"Sayang, I dah nak naik lif..", taip Aisyah pada whatsappnya.

"Ok, pintu tak kunci tu, terus masuk ke dalam bilik paling depan", Rudy membalas singkat.

Rudy membuka pintu bilik 'hotelnya' dan menoleh keluar. Tak ada tanda-tanda Danny berada di rumah. Rudy berjalan sekeliling rumah, dan melalui pintu bilik Danny. 

"Knock knock", Rudy mengetuk pintu bilik Danny.

"Masuk, bang..", Danny mempersilakan Rudy memasuki biliknya.

"Danny, abang nak ajak girlfriend abang datang tau tapi dia dalam bilik abang je. Kau jangan kacau pulak..", jelas Rudy.

"Girlfriend? Oh, abang curang dengan Aliya ke? Hehehe..", gurau Danny.

"Eh, mana ada. Abang dengan Aliya tu FWB..", kata Rudy.

"FWB tu apa, bang?", tanya Danny kekeliruan.

"FWB tu 'friends-with-benefit'.. sahabat yang boleh bawa tidur sekali", jelas Rudy.

"Ohh, so ni saya kena tutup mulut ke atau abang tak kisah kalau Aliya tahu?", tanya Danny.

"Kau diam sajalah. Tak payah bagitau. Kalau kau bagitau, aku tak ajar kau apa-apa. Sampai bila-bila pun kau virgin. Biar malam pertama kau hambar, bini kau cari abang untuk puaskan dia.. baru padan muka", kata Rudy selamba.

"Err, ok bang. Ok, saya buat tak tau apa la.. hee", sengih Danny.

"Alright, haa macam ni baru boleh panggil bro.. hehe", kata Rudy sambil menunjukkan isyarat buku lima, lalu Danny membalas penumbuk brotherhood pada buku lima Rudy.

Rudy terus meninggalkan bilik Danny, dan menutup pintu. Danny segera bangun dari katilnya, dan membuka sedikit pintu untuk mengendap siapa gerangan girlfriend Rudy. 

"Krriiuukk.. bamm", pintu utama dibuka dan ditutup semula. Danny memerhatikan seorang wanita yang nampak elegan bertudung masuk dan berjalan menuju ke arah bilik Rudy. 

"Pergh! Cantik betul girlfriend abang Rudy ni..", bisik hati Danny.

Terkebil-kebil mata Danny memerhatikan wajah wanita itu..

"Tapi macam Miss Aisyah je? Rudy boyfriend Miss Aisyah ke? Adui, terlepas aku! Laju betul Rudy ni buat kerja, memang aku kena belajar dengan dia ni! So, Miss Aisyah dah out of the list, dia Rudy punya. Jangan sailang, mampuih aku nanti", getus Danny di dalam hati, sambil tersenyum pada diri. Kepalanya digeleng-gelengkan lalu berbaring semula di atas katil sambil menyambung bermain game di smartphone nya. 




The ApartmentWhere stories live. Discover now