3.

359 21 3
                                    

Letěli nad menším zeleným ostrovem.
,,To je Thox." prohlásila Ilfea.
,,A tohle jsou Atilské ostrovy." dodala a hlavou ukázala na záplavu drobných ostrůvků a skalnatých výstupků, sahající až k širokému pásu země.
,,To na obzoru je Dragonie, tvůj nový domov, je to největší že všech ostrovů zde. Dalo by se dokonce říct, že to není ostrov, ale země, protože je dost velká a mnohem menších ostrovů kolem ní je opravdu hodně."
,,Páni." vydechl a pohledem zachytil, že se Avindr vzdaluje.
,,Budu na vás čekat v Dargonu. Zatím odpověz Willovi na všechny otázky, Ilf."
S tím se otočil a za pár vteřin rychlého letu opět zmizel v plamenech.
,,Jak to dělá? Jak to, že vždy zmizí?"
,,Cestuje ohněm. Umí to jen někteří sluneční draci, je to velice vzácná vlastnost. Měsíční draci zase umí cestovat stíny."
Hlavou mu probíhala spousta myšlenek a hlavně otázek.
,,Cestování stíny je také tak vzácné?"
Ilfea zavrtěla hlavou.
,,Ne, cestovat stíny umí většinou každý, alespoň z části měsíční drak."
,,Ale Avindr... Dobře, tohle je těžké téma, takže... Je normální být napůl drak? To jsem jako s nějakým drakem příbuzný? Protože to by bylo fakt ujetý... Kolik takových lidí tu je? Kdy se proměním? Proč se neproměníš ty? Co znamená, když je Avindr alfa? Kdo -"
,,Wille!"
Zarazil se. To ještě nebyly zdaleka všechny otázky, ale chápal, že když to na ni vysypal všechno na jeden nádech, tak to asi úplně nepobírá.
,,V první řadě...Ne, není obvyklé, aby se člověk dokázal měnit v draka, ale nemá to nic společného s tvými příbuznými. Jsi jeden ze čtyř draků z proroctví, poslední, kterého jsme hledali - slunce. Jsme tu, jak už jsem říkala, čtyři. Já jsem vodní dračice, Cormaen je měsíční drak a Altaay větrný drak. Ty jsi podle proroctví sluneční. Nikdo neví, kdy se proměníš a jaké pravé dračí jméno budeš mít, ale čím dřív, tím líp. Dál jsem ti už jasně říkala, že se nebudu měnit, dokud to nebude nutné a už se o tom s tebou nebudu bavit."
Chvíli se odmlčela.
,,To, že je Avindr alfa mu nedává žádná zvířecí privilegia například v páření, je to spíš takový... vůdce. Těžko se to vysvětluje. Alfa drak musí mít v povaze vrozené vůdcovství, musí být především moudrý, ale i silný, rozhoduje o zásadních věcech, ale jinak má ve společnosti postavení jako normální drak. Získává také druhé jméno, třeba Avindr má další jméno Zářivé Slunce. Každý alfa má právo vykázat draka ze své smečky a každý dospělý drak ho může vyzvat na souboj o místo alfy, ale to se nestává moc často, protože draci většinou respektují svého alfu a alfa má navíc právo zabít svého vyzivatele v souboji."
Otočila se a mrkla na něj.
,,Neboj, Avindr takový není."
Willovi se trochu ulevilo.
,,A kde se vlastně berou stíny?"
Ilfea si povzdechla.
,,Berou se ve tmě, ale potřebují k tomu určitou, nám neznámou, energii. Moc o nich nevíme, ale objevují se čím dál častěji."
,,Aha." vydechl.
,,Co je Dargon?"
,,Dargon je hlavní město Dragonie, tímhle tempem tam budeme tak za hodinu. Smutné je, že Dargon je tu teď jediné obydlené město."
Chvilku letěli potichu, a pak Ilfea znovu, poněkud smutně, promluvila. ,,Když počítám i tebe, tak v celé zemi žije jen čtrnáct draků. Nevíme, kde jsou ostatní. Avindr žil se svou smečkou pár let kočovný život, ale před několika lety objevili tuhle časoprostorovou kapsu, kde dříve žili draci. Objevili zchátralá města i vesnice dračí velikosti, svitky i knihy. Dragonie přesto stále skrývá spoustu magických úkazů a tajemství. Objevili i mapu, a tak má vše svůj původní název."
Willovi přišlo pochmurné, že v téhle zemi žije jen tak málo draků a navíc na ně útočí ty stíny.
Po zbytek cesty už mlčeli a Ilfea poměrně zrychlila let, takže než se nadál, už přistávali na bílé písčité pláži.
Dračice s Willem na zádech mlčky vykročila a nechala pláž za sebou. Zatímco z něj zmizelo brnění. Kráčela do kopce po překrásné louce.
,,Proč sis vybrala jít přes jediný kopec široko daleko?"
Ilfea se zastavila v půlce kopce a šibalsky se usmála.
,,Ten kopec ti zakrývá výhled na Dargon."
,,Takže ze všech jiných míst pláže je tam vidět?"
Kývla.
,,Schválně jsem na ní nalétla tak, že jsi ho neměl šanci vidět."
Triumfální úsměv z tváře jí nemizel a Will jen protočil očima.
,,Jsi vážně magor. Víš to?"
Zamračila se a dál to nekomentovala. Místo toho opět roztáhla křídla, vystřelila do vzduchu a poskytla mu tak výhled na obrovské město.
,,Beru zpět, jsi geniální." šeptl ohromený Will.
,,To jsem chtěla slyšet." zasmála se Ilfea a vrhla se dolů k městu.

Někdy sem přidám trošku lépe vyfocenou mapu Dragonie, ale momentálně mám tak blbé světlo, že to ani není možný 😂Auf Wiedersehen 💙🐉

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

Někdy sem přidám trošku lépe vyfocenou mapu Dragonie, ale momentálně mám tak blbé světlo, že to ani není možný 😂
Auf Wiedersehen 💙🐉

Dračí ostrovKde žijí příběhy. Začni objevovat