Will si ohromeně prohlížel obrovské stromy, ze kterých vyrůstaly vyzdobené terasy s nízkým zábradlím. Měly dokonce okna i dveře a mezi některými se pnuly lanové mosty. Přesto na všech těch stromech rostlo zelené listí.
Ilfea dosedla u kořenů jednoho se stromů a on opatrně slezl dolů na širokou ušlapanou cestu.
,,Ty stromy jsou živé?"
,,Ano." kývla dračice hlavou.
,,Pomocí starých dračích kouzel jsou v nich obydlí dost velká pro draky. Většina stromů není obydlená, ale nyní slouží jako knihovny, zbrojnice, sklady a tak dále. Stromová města jako Dargon jsou v celé zemi jen tři. Město Cres na ostrově Neptos a město Akros na poloostrově Efes."
Will si zoufale povzdechl. Tohle všechno bylo na jeho mozek moc informací najednou.
,,Myslím, že je čas seznámit se s ostatními." ozval se za jeho zády známý dračí hlas.
,,Avindre!" vyhrkl překvapeně.
Avindr souhlasně zabručel a vykročil hlouběji do stromového města. Ilfea ho dlouhými kroky následovala, ale Will s tím měl poněkud problémy, protože jeho běh na ně nestačil.
Dračice se otočila, a když viděla, jak za nimi zoufale běží udýchaný človíček, zastavila se a dovolila mu zase vylézt na její záda.
Avindr s Ilfeou v patách pokračoval městem a prudce zastavil, když mu do cesty vběhla zadýchaná a očividně naštvaná zelená dračice. Zavrčela až se jí trochu otřásl květinový věnec na hlavě.
,,Zdravím Zářivé Slunce, zdravím Ilfeo, vítej zpět."
Přelétla pohledem po dracích
,,Kde je Lava?" zeptala se vrčivě.
Asi sto metrů od nich vykoukl zpoza stromu oranžový drak se vzorem rudých plamenů po těle.
,,Lipi, já ti to vysvětlím!"
Zelená prudce otočila hlavou jeho směrem.
,,Neříkej mi Lipi! A tvoje vysvětlení mi nevrátí měsíc pěstování dračího kořene!"
Avindr si těžce povzdechl.
,,Lava ti už zase spálil dračí kořen?"
,,Chtěl jsem jen pomoct!" řekl oranžový na svou obranu, ale tím dračici jen víc popudil, takže za ním rychle vyrazila.
Než se Will nadál, zmizeli někde v hloubi města.
,,Páni, kdo to byl?"
,,To byli Lava a Lipa, Lava má menší problém s... ohněm. Prostě dokáže vzplanout a Lipa nemá ráda, když se přibližuje k jejím rostlinám." řekla Ilfea, nasála nozdrami okolní vzduch a zašklebila se.
,,Navíc, spálený dračí kořen pořádně smrdí."
,,To každopádně." podotkl.
Chvíli šli mlčky a Will se kochal majestátností stromového města. Zastavili až na rozlehlém prostranství, kde se naproti nim tyčila velká skála.
,,Vypadá to jako trošičku menší verze skály že Lvího krále." prohlásil a Avindr pobaveně přikývl.
,,Ilfea to také říkala, když sem přišla. Toto je Dargonské náměstí, když potřebuji něco sdělit celé smečce, jako teď, tak je sem svolám."
Přešli náměstí, alfa vyskočil na skálu a mohutně zařval. Z hloubi města postupně přilétali draci a dosedali před skálu.
Žlutý drak se rozhlédl po shromáždění a spustil svou řeč.
,,S radostí vám chci oznámit, že Ilfea se v pořádku vrátila a přivedla posledního draka z proroctví! Byl bych rád, kdybyste se s ním seznámili a popřípadě zvážili, jestli by bylo vhodné, aby k vám vstoupil do učení."
Will na sobě najednou pocítil spoustu zkoumavých pohledů.
Do popředí vystoupili bílý drak s bledě modrými znaky a černý s fialovými znaky. Asi deset metrů od nich oba skočili a na zem dopadli jako dva kluci zhruba jeho věku. První k němu přistoupil ten s krátkými vlasy téměř bílé barvy.
,,Nazdar sluníčko, Luciano jméno mé, ale v dračí verzi mi říkej Altaay."
Napřáhl pravou ruku a uličnicky se usmál.
,,Docela by se hodilo,kdybys řekl svoje jméno, Zlatovlásko."
,,Co?... Jo jasně! Jsem Will."
Stiskl mu pravačku a Luciano postoupil kousek dál.
Druhý s vlasy černé barvy až po ramena k němu také hned došel a potřásl mu rukou.
,,Jack, v dračí verzi Cormaen." představil se stručně, a když odešel, Will si všiml, že se proměnil zpět na draka a baví se na okraji náměstí s Ilfeou.
Začali k němu přistupovat ostatní draci a představovali se mu.
Světle šedá dračice se zvláštními barevnými znaky po těle, Relinn, červený drak s hnědými zády, Vanir, světle fialová dračice jménem Syllin, nebo třeba ledově modrá dračice jménem Nost, která se stejně jako Relinn omluvila, že už učně má.
Přišla i Lipa, která mu nabídla bylinkářství a pěstování rostlin, ale Will doufal, že dostane nějakou lepší nabídku na učení, protože jemu jednou uschnul i kaktus. Nebo ho možná přelil... Kdo ví.
Ukázal se dokonce i Lava, přestože na něj zelená dračice stále házela vražedné pohledy.
Dál se mu představila modrá dračice Suna se vzorem blesků po těle a žlutá jménem Lapis.
Světlovlásek se skoro začal smiřovat se zahradničením, ale přistoupil k němu žlutooranžový drak se světle zelenými křídly.
,,Nejspíš už jsi přijmul něčí nabídku, ale i přesto se tě chci zeptat, jestli bys nechtěl do učení ke mě. Mohl bys být léčitel a tak trochu i zeměpisec."
Pak se plácl tlapou do čela tak, že těsně minul ostny, které mu uprostřed vedly.
,,Zapomněl jsem se představit, že? Jsem Soaln."
,,Já jsem Will a chtěl bych se stát tvým učněm."
ČTEŠ
Dračí ostrov
FantasyWillovi je patnáct, žije normální život se svou rodinou v malém městě.To se ale náhle změní, když se mu do cesty postaví drak a on se ocitá ve světě, který je nebezpečnější, než by se na první pohled mohlo zdát. Ve světě, kde tajemné hrozby číhají u...