11.

230 16 5
                                    

Věnováno Ruellinka
~
Willa probudilo zvonění budíku. Unaveně pootevřel oči a zakňučel.
,,Pitomá legenda." zamumlal a pomalu vylezl ze své pohodlné postele.
Do půl hodiny už vycházel na širokou pěšinu před svým stromem a zamířil si to přímo k Soalnovi.
Nasupeně zabušil na mohutné dřevěné dveře, ale odpovědi se mu nedostalo.
,,Wille? Co tu děláš?" ozval se za ním překvapený hlas jeho učitele.
Otočil se a poněkud jízlivě prohlásil, že po tak dlouhé době, co tu je, by to měl vědět.
,,Já chápu, že jsi přišel na vyučování, ale jsi tu o hodinu dřív." oznámil mu s rozpačitým úsměvem drak.
Světlovlásek dostal chuť spáchat sebevraždu.
,,To snad nemyslíš vážně..."
Než mu ale Soaln stihl odpovědět, pozastavil se nad něčím jiným.
,,Kde jsi vlastně tak brzo byl?"
,,S Avindrem jsme zaletěli na jeden ostrov." řekl drak, když vycházeli do jeho obydlí.
,,S Avindrem? Proč bys s ním létal na nějaký ostrov?" zeptal se zaskočeně chlapec.
S trošku škodolibým úsměvem zpozoroval, že Soaln právě prožil mini infarkt.
,,No, já... On něco potřeboval." vypravil ze sebe se značnými obtížemi.
Will měl pocit, že už chápe, o co tu běží, ale rozhodl se svého učitele ještě chvilku potrápit.
,,Páni..."
S falešným překvapením si připlácl jednu ruku na tvář.
,,Co bylo tak důležité, že ti to musel říct mimo město?"
Drak opět začal něco blekotat a světlovlásek usoudil, že by ji už mohl nechat.
Zkřížil si ruce na prsou a s vážným výrazem se na Soalna podíval.
,,Je neco mezi tebou a Avindrem?"
Podíval se na něj svýma žlutozelenýma očima a chvilku tak zůstal. Potom pohled skopil a nejistě pokýval hlavou.
,,Nesmíš to nikomu říkat. Víme o tom jen my dva, Ilfea, Nost a teď už i ty."
Zoufale prásknul ocasem o zem.
,,Musíme to tajit, protože by ostatní, především Vanir, nemuseli Avindra plně respektovat."
,,Nikomu to neřeknu." slíbil a usmál se.
,,Když už jsme u těch vztahů, mohl bych se tě dneska zeptat na něco o dracích tady? Nemám moc času, abych je poznal."
Jeho učitel si povzdechl.
,,Dobře, třeba výjimečně budeš poslouchat."
Zaletěli do patra, kde normálně probíhala výuka a Will se posadil.
,,Co tedy chceš vědět?" zeptal se zaujatě drak.
Světlovlásek se zamyslel.
,,Co třeba nějaký další pár? Je tu?"
,,Rozhodně Vanir a Syllin. Upřímně mi občas připadá, že ta fialová dračice je jediné, na čem mu záleží, což samozřejmě není pravda." řekl s úšklebkem Soaln.
,,Nikdo jiný?" zeptal se překvapeně chlapec.
,,Pak tu jsou jen takové teorie- třeba Lava a Lipa. Lipa se tváří, že s ním nechce mít nic společného, ale on se jí vážně snaží pomáhat a udělat na ni dojem."
Will se zasmál.
,,Jo, to jsem viděl."
Drak pobaveně pokýval hlavou.
,,Dál je to možná Ilfea s Cormaenem." prohlásil a jemu se vytratil úsměv z tváře. Nechtěl si to přiznat, ale někde v hloubi ho bodla závist.
,,Aha... A co ostatní? Jací jsou?"
Soaln se zamyslel.
,,Můžeme začít třeba s Relinn a Sunou. Obě totiž patří do jakýchsi zvláštních poddruhů. Relinn patří k drakům smrti- vzácného poddruhu měsíčních draků. Suna je blesková dračice, což je zase poddruh větrných draků. S žádnou z nich si není radno zahrávat, ale když na to přijde, dokážou být i milé."
Will kývl. Už když ty dvě poznal, tak mu došlo, že asi dokážou být pořádně nebezpečné. Věděl taky, že Relinn má za učně Cormaena.
,,Myslím, že můžeme pokračovat Vanirem, abys pochopil jeho chování." prohlásil Soaln a chlapec souhlasil.
,,Vanir je něco mezi ohnivým a zemským drakem - válečný drak. Nemá dobré vztahy s Avindrem, protože mu odmítl postoupit místo alfy a několikrát ho drtivě porazil v soubojích o své postavení, což dost ranilo jeho hrdost. Asi jediný drak, který má na něj opravdu vliv je Syllin."
Chvilku se odmlčel.
,,Je to složité, nevím, co bych říkal dál."
Will se ho tedy ještě dlouho ptal na různé věci okolo draků a dračího druhu celkově.
Dozvěděl se mimo jiné i to, že dva draci stejného pohlaví společně mohou mít dráče, ale nějaká dračice jim musí snést neoplozené vejce, které pak projde zvláštním, tajemným rituálem.
Ani nevěděl jak, ale konverzace se nakonec dostala opět na začátek.
,,Proč si vlastně myslíš, že Ilfea má něco s Cormaenem?" zeptal se chlapec opatrně.
,,Víš, když se sem Ilfea dostala, neměla to jednoduché. Byla první člověk v Dragonii a celé dva roky také jediný. Pak přišel Jack, nebo Cormaen, jestli chceš. Zkrátka se dle mého názoru dost sblížili a dodnes k sobě mají dost blízko. Uplynul celý rok, než se sem dostal Luciano a další, než i ty."
Will se chtěl ještě zeptat na něco ohledně té legendy, ale přiletěl pro něj Altaay.
Zeptám se zítra. pomyslel si, ale nevěděl, že v tu dobu už v Dargonu nebude...

Promiň Ruellinka, já musela... 😅
Auf Wiedersehen 💙🐉

Dračí ostrovKde žijí příběhy. Začni objevovat