الحزء الحادي والثلاثون

9.1K 287 15
                                    

الجزء الحادي والثلاثون
في جناح دانييل
تململت إيمان بفراشها وتثأبت بكسل وهى تفرد ذراعها ، ثم نهضت ببطئ فركت عينيها بيدها، ونظرت حولها وجدت معتصم يقف أمام الشرفة يرتدي سروال منامته الحريرية فقط يمسك بيده كوب يرتشف منه ويده الأخرى يضعها بجيب سرواله ، نهضت ببطئ من الفراش وذهبت له تحاوط خصره بحب وتضع رأسها على ظهره ، نظر معتصم لها من جانب وجهه ثم أبتسم لها بحب .

إيمان : صباح الورد والياسمين يا حبيبي .

التفت معتصم لها بعد أن وضع الكوب جانبًا ، ثم حاوط خصرها بتملك ملثمًا ثغرها بعمق .

ابتعد عنها بأبتسامة عذبة : صباحية مباركة يا قمر وأحلى عروسه في الدنيا .

إيمان بخجل : صباحية مباركة يا أحلى عريس ، صحيت أمتى ومصحتنيش ليه .

معتصم غامزًا : سبتك ترتاحي بعد ليلة أمبارح .

صبغ وجهها بحمرة الخجل بعد تذكيرها بليلة زواجهما ، فهى كانت أشبه باليلة من النعيم وهى في أحضانة يبادلها مشاعرة الناطقة بحبه .

إيمان : مممم عندك حق كنت مرهقة قوي .

معتصم بخبث : يعني شديتي حيلك كدا ولا لسه حاسه بتعب .

إيمان بوداعة : أرتاحت شوية بتسأل ليه .

حملها معتصم لفراشه : بصراحة كدا أصلي ناوي اعيد احداث ليلة أمبارح كلها بالملي .

إيمان : لااااا طيب استنى لما نفطر الأول أنا جعانة قوي .
وضعها معتصم على الفراش ملثمًا ثغرها : هأكلك أحلى أكل في الدنيا كلها .

إيمان بدلال يليق بها : ميدو .

معتصم مشرفا عليها : أيه بتقولي أيه .

إيمان بأبتسامة : ميدو بدلعك .

معتصم : ماشي دلعيني براحتك بس خلي بالك أخرة الدلع ده طحن .

إيمان : طحن يعني أنا ادلعك وانتي تطحني.

معتصم يضمها له ويلثم ثغرها : منا هطحنك بس طحن جميل هدلعك احلى دلع

إيمان : أيه ده بجد هتخرجني وتفسحني مش كدا.

معتصم بنفي : خروج أيه وفسح أيه حد جاب سيرتهم، أنا مش هطلع من هنا غير بعد اسبوعين على الأقل .

إيمان : أيه ليه أن شاء الله مليش دعوة أنا عايزة أخرج واتفسح، وبعدين مش هتوديني شهر العسل ؟

معتصم بحزن : مش هقدر دلوقتي عندي مهمة بعد أسبوعين وبرتب ليها ومعرفش هرجع منها أمتى .

تخشبت إيمان بخوف تحته فشعر معتصم بمعناتها فشرع يوضح لها حقيقية الأمر

معتصم وهو يحتويها برفق : متزعليش مني يا نور عيوني ، أنا عارف أنك مش عيزاني افارقك بس غصب عني ده شغلي اللي مقدرش أتأخر عليه ولو فيها موت........

خائنة لا تطلب الغفرانحيث تعيش القصص. اكتشف الآن