~31. Exam Time~

564 13 0
                                    

Emily's POV:

'Hallo Lewis.' Ik kijk op en zie Aiden naar me toe lopen. 'Wat doe jij hier?' Hij glimlacht en trekt de tassen zowat uit mijn handen.

Sinds gistermiddag heb ik niets meer van hem gehoord en nu staat hij voor me, in mijn straat.

'Ik wachtte al een tijdje op je.' Wat? Hij grinnikt en seint dat ik voor hem moet lopen, wat ik ook doe. Ik ren de trap op en open de deur, even snel kijkend of mijn moeder al thuis is. Gelukkig is ze niet thuis, anders zou ze meteen honderden vragen stellen.

Ik probeer snel nog wat dingen op te ruimen voordat ik Aiden naar binnen laat, maar ik heb niet genoeg tijd. 'Mag ik binnenkomen?' 'Tuurlijk!' schreeuw ik voordat ik snel mijn kamerdeur dichtgooi.

'Waarom wachtte je al een tijdje op me?' vraag ik als ik de tassen uit zijn handen pak. Hij loopt glimlachend achter me aan en blijft in de keukendeur staan. 'Gister had je geen tijd, dus dan maar vandaag.' 'Waar heb je het over?'

'Ik ga je leren scooter rijden.' Ik stop met opruimen en draai me langzaam om. 'Jij gaat mij leren scooter rijden?' vraag ik niet begrijpend. Hij knikt en glimlacht naar me. 'Nee dank je.'

'Wat? Hoezo niet?' vraagt hij beledigd en ik moet lachen. 'Omdat je geen officiële instructeur bent en er heel veel fout kan gaan. Plus ik moet leren voor de toetsen aankomende week. We hebben examenweek weet je wel.'

'Je kan later ook nog leren, kom op..' Ik schud mijn hoofd en kijk naar de tijd. M'n moeder zei dat ze rond twee uur terug zou komen en het is pas half één.

Aiden zucht geïrriteerd en kijk me droog aan. Het verbaast me dat hij me niet verrot uitscheld omdat ik hem niet vertrouw, maar ik merk dat hij zich heftig in houdt.

'Je zei dat het mocht.' 'En je dacht dat ik het meende?' vraag ik grijnzend terwijl ik verderga met de boodschappen uitpakken. Aiden zucht en even is het stil.

Ik voel zijn ogen in mijn rug branden, maar ik ga hem nu even geen aandacht geven.

'Kom op Emily doe niet zo moeilijk.' Zegt hij zuchtend. Ik ruim snel de laatste dingen op en draai me om. 'Ik doe niet moeilijk.'

'Ik zal je alles leren, dan kan je ook een scooter nemen.' 'Met welk rijbewijs?' Hij rolt met zijn ogen en kijkt me daarna droog aan.

'Vertrouw je me niet ofzo?' Begrijpt hij mijn punt niet? Zijn ogen worden groot en hij knikt even, alsof hij nieuwe informatie heeft opgedaan doordat ik even niets zei.

'Prima, dan ga ik weer.' Wacht wat? Ik loop achter hem aan de gang in en pak zijn arm vast. 'Wat is er aan de hand Aiden?'

'Ik probeer lief te doen en jij doet weer zo dramatisch! Het irriteert me Emily. Ik probeer alleen maar tijd met je door te brengen en dan doe je zo.' Zijn woorden lagen op het puntje van zijn tong, dat is te horen aan zijn toon.

'Ik snap nog steeds niet waarom jij tijd door wilt brengen met mij.' Zeg ik blozend door zijn woorden daarnet. 'Omdat onze beste vrienden een relatie hebben en we verplicht zijn om elkaar te kunnen verdagen.'

Zijn antwoord is niet wat ik had verwacht. Of eigenlijk niet wat ik had gehoopt. Ik had iets heel anders verwacht, maar ja, dat gebeurt er als je hoge verwachtingen hebt.

Ik hoopte dat hij zou zeggen dat hij tijd met me door wil brengen om me beter te leren kennen en misschien zelfs iets met me te nemen, maar nee. Hij voelt zich verplicht om met me om te gaan vanwege Maddy en Samuel.

'Waar komt dit vandaan?' vraag ik aangezien ik niet begrijp hoe hij ineens zo geïrriteerd kan doen. 'Ja wat? Jij stelt vragen en ik geef antwoord.' Zegt hij schouderophalend. Het irriteert me dat hij overal zo makkelijk over praat.

Not Like Most Girls (NL) (Rewriting)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu