~28. What's Wrong With Fun?~

644 17 0
                                    

Aidens POV:

'Vertel me nog één keer waarom jullie mee willen?' vraag ik aan mijn twee vrienden die voor de eerste keer met me meelopen naar mijn school.

Lorenzo en Jayson hebben hier precies niets te zoeken, maar toch willen ze per se mee. Altijd als ik ze meevroeg, maakt niet uit waarheen, zeiden ze nee omdat er niets te doen was. Dit keer kwamen ze vrijwillig mee naar school.

Ze gaan zelf amper naar school, maar komen wel mee naar de mijne?

Jayson slaat zijn arm om me heen en leunt op me terwijl ze lachend doorlopen. Ik blijf staan en kijk ze afwachtend aan, want ik wil antwoorden.

'Is er iets mis?' vraagt Lorenzo grijnzend en ik knik. 'Jullie haten school en de Lorenzo en Jayson die ik ken zouden nooit met me meegaan naar mijn school. Dus vertel.'

'We willen je gewoon wegbrengen.' Zegt Jayson schouderophalend. Ik rol met mijn ogen en loop door, te laat komen is geen optie en al helemaal niet om zoiets doms.

Bij de poort gaan ze voor me staan, zodat ik er niet langs kan, en kijken ze me grijnzend aan. 'Heel even wachten.' Wat?

'Ik moet nog naar mijn kluisje en-' 'Heel even maar.' Kapt Lorenzo me af. Protesteren heeft geen nut, want hun aandacht is totaal ergens anders.

Een paar vriendinnen van Maddy steken snel over en lopen richting de ingang. Volgens mij heten ze Hailey, Zara en Keisha. Jayson straalt van blijdschap, maar Lorenzo zucht diep.

'Serieus? Voor hen?' Jayson geeft me een stoot tegen mijn borst en grijnst naar de meiden.

'Goedemorgen kleintje. Lang niet meer gezien.' Zegt Jayson vleiend, maar Zara reageert amper en loopt langs ons. Lorenzo moet lachen en ik hou met moeite nog mijn lach in. 'Jammer man.'

'Hoe heet je eigenlijk?!' roept Jayson haar na. Net wanneer ze de hoek om verdwijnen blijft ze staan. De andere twee meiden lopen gewoon door.

'Gaat je niets aan.' snauwt ze naar hem, waarna ze snel doorloopt.

Lorenzo zucht terwijl Jayson helemaal verliefd naar Zara kijkt.

'Ze is geweldig.' 'Ze heeft precies niets tegen je gezegd.' Plaagt Lorenzo en ik moet lachen. 'Kan ik nu gaan?'

Ze kijken me schuin aan en schudden hun hoofden. 'Nee, vertel ons eerst maar waarom jij opeens zo graag naar school wilt?'

Ik rol met mijn ogen, want dit is de derde keer in twee dagen dat iemand me deze vraag stelt.

'Wat is er mis met naar school gaan?' Lorenzo stapt naar achter en trekt Jayson met zich mee. 'Heb ik dat zojuist goed gehoord?! Aiden Walker vindt het niet erg om naar school te gaan!?' Schreeuwt Jayson overdreven hard.

'Boys ik heb hier geen tijd voor. Ik spreek jullie later.' Glimlachend ren ik het schoolgebouw in.

Benji, de conciërge die ik bijna in elkaar had geslagen, staat op de trap en kijkt me boos aan. 'Waar denk jij heen te gaan Walker?'

'Naar mijn les.' Zeg ik glimlachend. Zijn humeur gaat mijn dag niet verpesten. Ik snap niet wat zijn probleem is, de tweede bel is nog niet gegaan dus heb ik nog genoeg tijd om naar mijn lokaal te gaan.

'Opschieten de bel gaat zo!' Ik rol met mijn ogen en ren snel de trap op. Zijn toevoeging was onnodig, maar dat had hij waarschijnlijk al door.

Net op tijd stap ik het lokaal in. Pallia kijkt me glimlachend aan en wijst naar de plek naast Samuel. Ik ga zitten en gooi mijn etui op tafel. Niet dat er zoveel in zit, maar dan lijkt het alsof ik mijn spullen op orde heb.

Not Like Most Girls (NL) (Rewriting)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu