Emily's POV:
Ik moet echt moeite doen om mijn lach in te houden, omdat Noah niet wist wie hij moest kiezen. Nu zit hij met de slechtste mensen die er bestaan. Die jongens letten namelijk nooit op tijdens de les.
Gelukkig hebben Maddy en ik goede mensen uitgekozen. Keisha en Zara hadden vorige keer een goede feedback en aangezien Aaliyah en Hailey in de jury zitten hebben we waarschijnlijk toch al gewonnen.
'De vijf minuten zijn om!' schreeuwt Schiet twee seconde voordat de timer afgaat. Zoals altijd weet ze niet hoe ze het ding uit moet zetten, dus vraagt ze Ibrahim om hulp.
'Oké. Ik wil dat jullie de tafels anders gaan zetten. Net als de vorige keer.' Iedereen staat op en schuift alle tafels aan de kant, met genoeg ruimte voor publiek.
In het midden zijn precies acht stoelen, vier tegenover elkaar, voor de twee teams. Iedereen gaat zitten en wacht totdat Schiet verder gaat met haar uitleg.
'Oké dames, jullie zijn tegen de stelling. En jongens, jullie zijn voor.' Ik knik en voel hoe Maddy in mijn arm knijpt van blijdschap. Voor ons was het makkelijker om argumenten tegen de stelling te verzinnen
Mevrouw Schiet legt alle regels nog een keer uit, waarschijnlijk zodat Noah ze ook weet, maar ik luister niet echt mee. Dit is namelijk de vijfde keer in twee dagen dat ze de regels uitlegt.
Ik merk dat Noah zelf ook niet echt meeluistert en moet erdoor lachen. Ze doet het speciaal voor hem..
'Jullie kunnen beginnen.' Zegt Schiet opgewonden. 'Wij vinden dat school niet een keuze moet worden, omdat kinderen op school dingen leren, waardoor ze slimmer worden en later goed hun werk kunnen doen.' Begint Maddy.
Nico staat op en wacht totdat Maddy is uitgesproken. 'Kinderen hoeven niet per se naar school om dingen te leren, hun ouders kunnen het hun ook leren.'
Ik sta op en wacht netjes op mijn beurt. 'En als we in de toekomst kijken. Stel je voor je hoeft nu niet meer naar school en je krijgt nu een kind, wie gaat dat kind dingen leren als jij zelf niet eens alles weet?'
Noah lacht en staat op. 'Je studie is dan een keuze. Het wordt een keuze om naar school te gaan, dus hangt jouw toekomst totaal van jezelf af.' Zegt hij grijnzend. Ik kijk hem aan en hij gaat weer zitten. Zijn grijns irriteert me, het doet me denken aan Aiden, het lijkt alsof hij heeft gewonnen.
'Veel kinderen gaan dan stoppen met school, omdat ze er zelf voor kunnen kiezen.' Gaat Zara tegen hem in. Ricardo staat op en slaat zijn armen over elkaar. 'Dat is dan toch een keuze die ze maken. Je hoeft niet te stoppen, dat doen ze alleen als ze het willen.' Zegt hij nadenkend.
'Ja, maar dan komen er meer werklozen omdat mensen niet goed opgeleid zijn voor de banen die overblijven en moeten er meer uitkeringen worden uitgedeeld.' Vuurt Keisha. Ricardo, die net ging zitten, staat weer op en wacht op zijn beurt.
'Dan moeten we de banen makkelijker maken.' Noah slaat zichzelf en ik kan mijn lach niet meer onderdrukken. Heeft hij dat echt gezegd?
Niemand kan meer serieus verder discussiëren en voor we het weten gaat de timer al. 'Jury, zijn jullie meningen veranderd?' vraagt Schiet aan Hailey, Harper en Aaliyah.
'Ik ben nog steeds tegen.' Zegt Hailey en ze glimlacht naar ons. 'Ik ook.' Harper moet lachen, waarschijnlijk om Ricardo's domme opmerking, en kijkt naar Aaliyah. 'Ik heb toch mijn antwoord veranderd..'
Iedereen kijkt geschokt naar Aaliyah die haar lach bijna niet meer in kan houden. 'Nee grapje, ik ben ook nog steeds tegen.'
Maddy springt in de lucht en steekt haar middelvinger op naar Noah. 'Ja maar ze zijn vriendinnen, dat is niet eerlijk!' schreeuwt Noah boos.
JE LEEST
Not Like Most Girls (NL) (Rewriting)
Ficção AdolescenteDit verhaal gaat over een meisje, ze heeft weinig vrienden en is niet speciaal.. Maar wat nou als er geheimen komen, waar zij een belangrijke rol speelt? De 16 jarige Emily Lewis woont samen met haar moeder in Den Haag. Op school heeft ze alleen een...