Aaliyah's POV:
De eerste bel is al gegaan, maar de helft van het lokaal is nog leeg. Mevrouw Schiet wilt net beginnen met de les, maar word onderbroken door een groep leerlingen die allemaal het lokaal in lopen.
'Waar waren jullie?' vraag ik aan Emily, aangezien zij ook bij die groep hoort. 'De tram had vertraging.'
Ik knik en haal mijn tas van de stoel naast me, zodat Maddy kan gaan zitten. Emily gaat naast Hailey zitten en stort zowat in.
'Wat is er met jou aan de hand?' Ze kijkt me raar aan en gaapt voordat ze haar boeken pakt. 'Ik ben echt kapot.' 'Dat kunnen we zien.' Zegt Hailey plagend.
Emily moet lachen en opent haar boeken. 'Welke bladzijde.' 'Bladzijde 105 en een beetje tempo.'
'Mevrouw we zijn pas twee seconde hier.' Zegt Noah zuchtend, maar dat kan mevrouw Schiet niets schelen. Ze kijkt Noah streng aan, alsof ze elk moment kan ontploffen, en loopt weer naar het bord.
Schiet begint met haar uitleg en geeft ons tien opdrachten om te maken. Natuurlijk bestaan die opdrachten uit allerlei verschillende vragen en word het waarschijnlijk het huiswerk voor morgen.
'Heb je weer slecht geslapen?' Emily knikt en begint met schrijven, maar valt bijna in slaap. 'Slik je die pillen niet meer dan?' vraagt Maddy en Emily schudt haar hoofd.
'Ik moet ze gaan halen, maar ben te lui.' Zegt Emily schouderophalend. Voor het eerst gaat Emily geconcentreerd aan het werk, waarschijnlijk omdat ze geen zin heeft om te praten over de pillen die ze moet slikken, maar het is super raar om te zien.
De hele les praten we amper, omdat we geen van allen de opdrachten thuis willen maken.
Zodra de bel gaat rennen mensen de gang op. Het is dinsdag, dus is er korting op de dingen die je bij de kantine kan halen. Als we beneden aankomen, loopt de rij dan ook tot de trap.
Gelukkig is onze tafel nog leeg en gaan Keisha en ik zitten, zodat niemand anders onze tafel in kan pikken.
Tot mijn verbazing komt Noah weer bij ons zitten, maar dat komt waarschijnlijk omdat hij met Emily praat.
'Voel je je al wat beter?' vraag ik aan Emily aangezien ze nu iets levendiger is dan het uurtje daarnet.
Harper, die nu pas op school is, komt ook aan de tafel zitten en ziet er nog erger uit dan Emily. Ze gooit haar tas op tafel en zakt in op haar stoel.
'En wat is er met jou aan de hand?' vraagt Maddy plagend, maar Harper reageert niet. 'Ze had het gister druk met Florian.' Antwoord Malak voor haar, waardoor Harper haar een stoot tegen haar arm geeft.
Malak slaat Harper terug en kijkt haar teleurgesteld aan. 'Wacht wat?' Harper kijkt op en knikt moeizaam. 'Maakt het echt zo veel uit?'
Het valt me nu pas op dat haar ogen rood zijn. 'Heb je gehuild?' vraag ik en ze schudt haar hoofd, waarna ze haar gezicht weer bedekt.
'Ze heeft wiet gedaan met Florian.' Malak krijgt weer een stoot tegen haar arm en schuift daardoor wat meer naar Hailey toe.
'Je hebt wat?!' schreeuwt zowat de hele tafel, inclusief Emily die spontaan energie heeft. Noah kijkt ons raar aan, alsof het zo idioot is dat we zo reageren.
'Waarom lul je alles door?' vraagt Harper geïrriteerd. 'Ja wat, je deed er gister nog zo stoer over?' snauwt Malak naar Harper, die opstaat en wegloopt.
'Heeft ze echt gesmookt met Florian?' vraagt Emily nieuwsgierig en Malak knikt. 'Haar moeder gaat haar afmaken als ze erachter komt.'
'Waarom zou ze dat doen?' Emily haalt haar schouders op en laat wat zien aan Hailey en Noah. De andere praten verder over het feit dat Harper wiet heeft gesmookt met haar nieuwe vriend Florian.
JE LEEST
Not Like Most Girls (NL) (Rewriting)
Novela JuvenilDit verhaal gaat over een meisje, ze heeft weinig vrienden en is niet speciaal.. Maar wat nou als er geheimen komen, waar zij een belangrijke rol speelt? De 16 jarige Emily Lewis woont samen met haar moeder in Den Haag. Op school heeft ze alleen een...