Best of Lucifer

355 18 3
                                    


Mondanám, hogy már biztos elegetek van Luciferből, mert kb. az egész könyv róla szól, de azt kétlem. Hogy nem lehet imádni ezt az embert?
Szóval, jöjjön is Őnagysága, az Alvilág Ura!


A bolygókról tanultunk, mikor az Uránusz következett. 


- És akkor ezt ugye mindenki úgy fogja mondani, hogy "juránosz", nem "jorénösz", mert az kicsit mást jelent. . .

-

A földrajz füzetembe gyűjtöm e nemes órán elhangzottakat, már azelőtt is így volt, mielőtt írni kezdtem az Aranyköpéseket. Sajnos már nem emlékszem, hogy ez miért, vagy hogy történt, de biztos, hogy valami olyasmiről beszéltünk, ami nem igazán illett oda, vagy amiről nem kellett volna. Lucifer beszél, beszél, közben rajzol a táblára. Megáll, szemügyre veszi.


- Ezt most nem demonstrálni akartam, csak így sikerült.

-

A Föld belsejéről tanultunk, és a különböző rétegekről a mag felé haladva. Nem tudom, melyik rétegnél tartottunk, de Lucifer meg sem hazudtolva önmagát ezt mondta:

- Olyan az anyaga, mint a gyurmáé. Csak nem jó vele gyurmázni, mert nem marad kezed.

-

Van néhány terem, ami közvetlenül a természettudományos tanáriból nyílik (meg persze a folyosóról). Ezekben a termekben háttal ülünk a folyosói ajtónak, szemben azzal az ajtóval, ami a tanáriból nyílik. 
Ültünk a helyünkön, vártuk, hogy megérkezzen a tanár úr. Beszélgettünk, röhögcséltünk, mikor egyszer csak kinyílt az ajtó, és belépett Lucifer. Mindenki megijedt egy pillanatra, mert:

1. Lucifer nem a természettudományos tanáriban "lakik".
2. Sosem szokott időben órára jönni.
3. Egyszerűen csak nem számítottunk rá.

Látva a rémült arcunkat, azonnal úgy érezhette, hogy fel kell dobnia a hangulatot. Visszanézett az ajtóra, majd rámutatva így szólt:

- That's the művészbejáró.

-

Lucifer úgy ír a táblára, hogy közben mondja hangosan is, amit ír. Akkor sem volt ez másképp.

- . . . It's less dense. Mármint less dance, nem let's dance.

-

Ugyanolyan szituáció, mint az előző.

- . . . Nem so noil, hanem no soil.

-

Kontinensek különböző részeiről volt szó, mikor is. . .

- Nem csak ilyen gagyi tengerek veszik körül, ilyen pár száz kilométeresek. 

-

A hőmérséklet változásának okait magyarázta nekünk, mikor is:

- A víz lassabban hűl le, mint a tenger.

Végülis. . . 🤔🤷‍♀️🤣


AranyköpésekWhere stories live. Discover now