Ez egy kicsit hosszabb történet, de garantáltan megéri végigolvasni.
Történt egyszer, hogy már mindannyian benn ültünk a teremben, vártuk szépen a töritanárt. Rövidesen meg is érkezett, letette a naplóját az asztalra, és ránk nézett.
- Akkor most meghallgatnék egy feleletet.
Na, itt mindenkiben megállt az ütő, mert általában a tanárnő szólni szokott, ha következő órán feleltetni szándékozik. Szerencsére a legtöbbünk számára hamar eljött a megkönnyebbülés is, mert újra megszólalt.
- Mondjuk Máté.
Máté szemmel láthatólag nem tanult, a tanár a lehető legszemetebb kérdésekkel bombázta a srácot, és mi már kezdtük sejteni, hogy valami történt köztük. A szenvedés kb. 10 perc után véget ért, a tanárnő pedig feltette a nagy kérdést.
- Tudod, miért feleltettelek ma, Máté?
- Mert egyes lett a témazáróm?
- Neeem - felelte a fejét csóválva.
- Akkor? - kérdezte meglepetten az osztálytársam.
- Na, gondolkozz egy kicsit! - nógatta a tanárnő a gyilkos mosolyával.
- Nem köszöntem a folyosón? - tanakodott Máté.
- Neeeem. Nem az iskolában történt.
Na, itt már természetesen azonnal mindenki elkezdett spekulálni, mentek a találgatások meg a röhögések. Erre nekem bevillant egy isteni szikra, hogy Máté nemrég szerezte meg a jogsiját, lehet az utakon történhetett valami.
- Akkor fogalmam sincs - adta meg magát végül.
- Tegnap siettem hazafelé, jöttem a Lidlből, be akartam menni a körforgalomba, mikor egy KRESZ-t nem ismerő, épp telefonáló srác ezerrel bevágott elém, majdnem összementünk. És, tudod, meg sem ismertelek volna, de a tükörben észrevettem a tetoválást a nyakadon, és már gondoltam is magamban, "na, ez biztos, hogy a Máté, holnap meg is szívatom, lefeleltetem az óra elején" - mesélte.
- Elnézést, tanárnő, siettem - mentegetőzött Máté. Mi meg dőltünk a röhögéstől a vörös fejét látva, illetve ezen a lehetetlen történeten is.
- Hát én is! Most nem írom be az egyest, örülj neki, hogy nem vagyok bosszúálló típus. És máskor figyelj jobban! - enyhült meg a tanárnő.
- Köszönöm, tanárnő, többet nem fordul elő! - ígérte meg azonnal.
- Hát nem is ajánlom! Legközelebb légy szíves ne gyere arrafelé délután négy és öt óra között - adta ki a végső utasítást az igazi tanóra kezdete előtt gyorsan.
Szerintem mondanom sem kell, azóta is felemlegetjük a történelmi eseményt, mikor is Máté bevágott a töritanár elé a körforgalomban.
YOU ARE READING
Aranyköpések
HumorAzért a gimnáziumi/egyetemi éveknek is megvan a maguk szépsége. Például a töméntelen mennyiségű aranyköpés, ami elhagyja a környezeted száját. Nem akarom, hogy ezek a gyöngyszemek idővel megkopjanak, netalántán elfelejtődjenek, így ebbe a könyvbe gy...