Angol-magyar kéttanos osztály lévén kicsit küszködünk a második nyelvünkkel, mivel - már megszoktuk, ezért - mindent angolul akarunk mondani. Illetve én még mindig azt mondom, hogy a német az ördög nyelve, nagyon nehéz, sokat is hibázunk. Íme ennek következtében néhány gyönyörűség a németórákról.
Púp: *kérdez valamit*
Milán: Yes, da!
Máté: *magyarul* Kimehetek WC-re?
Púp: *németül* Ki tudsz menni, van lábad. De nem mehetsz. Pár perc van vissza az órából.
Máté: Danke schön! *feláll*
Púp: Was hast du gestern geträumt? (Mit álmodtál tegnap?)
Feri: Nein.
Púp: De Feri, ez nem eldöntendő kérdés volt.
Milán: Ich bin müde. (Fáradt vagyok.)
Púp: Nem te, az emberek, Milán.
Milán: Jó, hát ich bin müde.
Púp: *felírja a táblára* nennen - nevezni
Feri: nenenenenenenenene
Valami mondatot kellett lefordítani, a lényeg, hogy az alany a barátnőm (meine Freundin) volt. Milánnal már háromszor mondatták el a mondatot, mivel ő folyton saját magát tette alanynak, és betette a végére, hogy "mit meine Freundin" (a barátnőmmel). Schneider a harmadik után rászólt.
Púp: Meine Freundin!
Milán: Mit meine Freundin?
Feri: Du bist ein Zimmer frei. (Te egy szabad/kiadó szoba vagy.)
Máté: Gibt es Freizeitmöglichkeiten in dem Zimmer? (Vannak szabadidős lehetőségek a szobában?)
Csongor: Ich going dancen.
Feri épp az elválós és a nem elválós igékből felelt. A kérdés az volt, hogy a mitarbeiten elválós-e (igen, és tudta is), és ha igen, miért.
Feri: Hát, mert izé. . . Mert a mitarbeitetnél van ez az előjáték.
Az alábbi perbeszéd május végén hangzott el.
Feri: Ich bin am 27-ten Juni 2019 geboren. (2019. június 27-én születtem.)
Púp: Na, akkor hamarosan megszületsz.
Feri: De ezt nem akartam.
Feri: June! ('Dzsún'!)
Púp: Juni!
Feri: 'Dzsúni'!
Feri: Mein Namenstag ist am 9-ten im 'Márcsi'. (A névnapom 'márcsi' 9-én van.)
Arról kérdezett minket a tanárnő, hogy milyen volt a szilveszterünk.
Máté: Hát én három buliban is voltam.
Púp: *németül* Egy este alatt?
Máté: Ja!
Púp: *németül* Und was hast du getrunken? Orangensaft? Pfirsichsaft, ja? (És mit ittál? Narancslé? Baracklé, ugye?)
Máté: Vodkasaft!
Feri amúgy is béna a kiejtésben, de aznap még pont formában is volt. Valami szöveget olvasott fel épp, amikor is szembe találta magát egy rendkívül hosszú (lol, németben ilyen nincs) szóval.
Feri: . . . 'hentyentyentyen'.
*röhögés*
Púp: Micsoda?
Feri: Hentyentyentyen.
*még nagyobb röhögés*
Púp: Próbáld meg még egyszer!
Feri: Hen-hentyentyentyen. De most nem az? Jól van, nem tudom, nekem ez nem megy.
Bori: Nehéz szó ez az útelágazkozódás.
YOU ARE READING
Aranyköpések
HumorAzért a gimnáziumi/egyetemi éveknek is megvan a maguk szépsége. Például a töméntelen mennyiségű aranyköpés, ami elhagyja a környezeted száját. Nem akarom, hogy ezek a gyöngyszemek idővel megkopjanak, netalántán elfelejtődjenek, így ebbe a könyvbe gy...