Happiness [2]

114 9 0
                                    

"Kejutannya ialah- Lai Kuanlin!"

"Huh?!" Tanpa aku sedar, aku berkata dengan kuat.

"What did you mean mama? I can't understand." Soal aku dengan berspeaking . Macam itulah aku, kalau aku tak faham ke , marah ke , nangis ke mesti aku cakap dalam bahasa English. Mama dah lali dengan perangai aku yang satu ni. Takpelahkan? Asalkan aku tak lupa bahasa aku sendiri sudah.

Mama senyum nipis sebelum menjawab pertanyaan aku.

Mama, your smile look so scary

" What I mean is, you will married with him." Seperti husband author yang tetiba gelak pukul 3 pagi macam dolphin tercekik ikan, macam itulah perasaan aku.

Terkejut.

Terkelu.

Terpa....

Eh, melebih lebih pula author ni. (Heheh)

" What mama? Married? With this stranger boy? Are you kidding me?"

"Nope. I'm not kidding you kid. I'm serious right now. So what you gonna do is , married him. That's it." Balas mama. Aku macam....

Habislahhhh!! KIM MINJU NAK BERTUKAR JADI GODZILA!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Habislahhhh!! KIM MINJU NAK BERTUKAR JADI GODZILA!

Minju: Shut up you, author!

K.😧

Mama nampak aku dah macam nak bertukar jadi godzila bak kata author. Dia memusingkan badan aku menghadapnya sebelum berkata.

"Minju, please...? Minju tak kesian ke tengok mama? Siapa nak tengok Minju kalau mama dah takde nanti? Makan minu Minju, duit belanja Minju. Siapa nak jaga semua tu kalau Minju hidup sendiri. " Amik kau!Mama guna feeling dia nak bagi aku setuju kawin dengar stranger boy tu. Takpe, takpe. Mama guna perasaan, kenapa aku tak boleh guna perasaan juga?

"But mama, I'm not ready to be a wife. I'm still study..... Lagipun Minju mana kenal dia. Mama tak nak Minju bahagia ke? "

"Mestilah mama nak anak mama ni bahagia. Mama dulu pun, masa kawin dengan appa kami dulu, mana ada mama kenal dia. Jumpa pun tak pernah. Sampailah waktu kitaorang kahwin barulah kitaorang dapat tengok muka masing masing. Kalau tak kenal, maka tak cinta. Lagipun, kita dah lama tak hidup dengan seorang lelaki. Minju pun mesti nak merasa kehadiran seorang lelaki selain daripada kawan Minju juga kan? Please Minju...? Do it for me and your appa." Sambung mama lagi. Tapi kenapa libatkan appa pula?

"Minju, bukan saja saja tau mama nak kahwinkan anak gadis mama yang macam jantan ni. Kalau tak sebab wasiat appa, mama pun tak nak kawinkan kami sampai kamu tua nanti. Lagipun, sapa ajelah nak kawin dengan kamu. Muka aje cantik macam mak dia tapi perangai macam jantan sesat kat Seoul tu." Amboi mama.... sesedap mi maggie kari aje dia kutuk kita. Kita ni anak mama tau! Depan tetamu pula tu. Ingat kita ni tak hot ke sampai takde siapa2 yang nakkan kita. Aku ni nanmpak sahaja macam jantan tapi dalam loker aku tu, berlambak surat cinta dengan coklat dan juga teddy bear. Bukan surat cinta aje tau, surat benci dari haters pon ada.

Siapa haters aku?

Yeoja2 yg jealous dengan populariti aku tu lah..huehue (Berlagak punya Minju.😒😒)

"Wasiat? Tak pernah Minju tengok dalam drama yang appa dia wasiatkan suruh anak dia kahwin muda. Mama mesti reka ceritakan????" Duga aku. Yalah, seumur hidup aku yang dah 18 tahun aku hidup ni, tak pernah aku tahu ada wasiat macam tu. Jangankan wasiat pelik tu aku tak tahu, appa ada wasiat pun aku tak tahu!!

"Sejak bila mama nak reka ceritanya.... nak tulis satu perenggan ff pun mama tak mampu. Kalau Minju tak percaya, cuba tengok ni." Kata mama sambil menghulurkan sati fail coklat bersaiz A4 kepadaku. Aku mengambil fail tersebut lalu membukanya untuk melihat isinya.

Aku membaca kertas yang mengandungi wasiat appa aku. Seriously???! Apa yang mama cakap tadi tu memang benar benar belaka. Habislah aku, dikahwini dengan lelaki tak dikenali yang hensem + comel!!! (Untung tau kau kawin dengan husband aku ni.hue hue)

"Please Minju..... for our family...?" Aku memandang lama wajah mamaku yang semakin lama ditelan masa. Aku mengeluh perlahan sebelum membuat keputusan yang membawa masa hadapan aku.

"Alright. For mama and appa. So, my answer is...... yes. I'll married him." Dengan sekali nafas, aku memberitahu keputusan aku. Aku harap keputusan aku untuk berkahwin dengan Kuanlin adalah satu tindakan yang betul.

"Jinjja??! Yeay, gumawo Minju!! Mama saaaaayang Minju forever and ever!! Hooray, Hyuna kita akan berbesan tak lama lagi!!" Aku menepuk dahiku. Boleh tahan kuat jugalah. Tengok perangai mama yang terlebih childish daripada aku yang sah2 lebih muda daripadanya. Ada ke mak dan anak sebaya? Lain macam tu😂😂

Aku memandang 'bakal suami ' aku. Dia macam relax aje nak kawin dengan aku. Ke dia dah kenal aku sebelum ni? Nak tanya malas pula.

Author: Malas ke malu?
Minju: both of two😎

"So, Hyuna, bila nak kahwinkan dorang? Minggu depan..?"

Tbc...

Yeah yeah yeah yeah yeah.... habis bab3!! Tetiba rajin lak arini nak buat wattpad. Amacam? Okay ke idok?

Jangan lupa komen and vote ya!!

See ya!

See ya!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[C] Happiness + [OG] Leave ◾LKLWhere stories live. Discover now