Senyuman kau buatkan aku terpaksa pergi klinik sebab terkena penyakit kencing manis.
-Anak Lai-Huh..huh penat gila main kejar kejar dengan si Kuali eh Kuanlin tu . Sampai kat rumah terus pengsan jap. Gila laju dia lari. Ini kalau wakil sekolah ni mesti kalah Usain Bolt. Alah... Kaki panjang bolehlah. Aku mampu tangan panjang aje... Heeheh ops Kantoi.
Fancy~ You~
Tiba tiba kedengaran ringtone whatsapp sis aku. Aku usha pengirimnya. Hmm... ChowonChowon:
Mint, jom teman aku gi Myeongdeong weh?Mint:
Alah, malaslah. Ajaklah si Wei tu. Mesti dia on the way pergi kalau kau yang ajak.Chowon:
Dah ajak dia tadi. Tapi dia ada family trip kat Jepun. Baru je hantar dia kat airport.Ceh, tadi ajak balik sama sama nak balik dengan pakwe. Pakwe hilek cari kawe. Hmm.. itulah member. Nasib sayang kalau idok aku bagi hang kaki aku yang suci ni.
Mint:
Hmm... Yelah. Kejap aku minta izin mama dulu.Chowon:
Yeay! Gumawo Mint! Saranghaeyo~Mint:
Cheonma~Haish, nak keluar ni mesti kena minta izin dari 'suami tersayang' . Mama dah larang awal awal kalau nak keluar kena minta izin dari Kuanlin dulu. Tapi kalau situasi aku...? Ahh, mesti dia bagi punya. Bukannya aku keluar dengan lelaki lain pon. Chowon aje pun kan?
"Kuanlin...."
"Ya saya? Mint nak apa?" Balas Kuanlin dengan senyuman sweet dia tu.
"Nak keluar dengan Chowon boleh? Kat Myeongdeong." Tanya aku.
"Boleh....."
Yeay!
"...dengan syarat panggil saya oppa dan oppa akan panggil Mint baby"
"What? Hell no!!!" Jerit aku sebaik sahaja mendengar syarat kelayakan untuk aku keluar. Hello~ Keluar aje pon tak perlulah nak bersyarat bagai. Syarat yang menggelikan pula tu. Seumur hidup aku, tak pernah seorang pun aku panggil dia oppa even senior. Well, gengstar mana panggil oppa kan?
"Kalau macam tu tak payah keluarlah." Ugutnya. Haish, macam mana ni.... Chowon mesti dah tunggu tu. Aku berfikir sejenak.
1 minit....
2minit.....
3 minit...."Ha yelah, Mint panggil Kuanlin oppa. Okey? Dah boleh keluar ke?"
"Ha, pergilah. Balik awal sikit eh?"
Aku hanya memberi signal okay sahaja. Lalu aku pergi ke bilik aku untuk menukar baju.
Tbc
Maafkan aye. Makin lama makin bosan tapi....
Vommentlah ye...Sebenarnya ff ni dah ditulis kat buku. Tapi tulah sbb aritu x bwk buku balik dri asrama camnilah jadinya. So, pahe2 ajeloh ya? Chalter seterusnya akn dicopy dri buku trus.
Gumawo...Min
YOU ARE READING
[C] Happiness + [OG] Leave ◾LKL
Random"What?! Married with the stranger boy? Are you kidding me??" -Minju "Awaklah yeochin saya"- Kuanlin -Happiness- Start: 2 Mac 2019 End: 27 Jan 2020 Setahun bhai aku buat. Leave (Sequel) " Lai Minju?? Sorry, aku akan tukar balik nama kau , Minju. ...