Happiness [16] (END)

65 6 0
                                    

"Emm, sebelum kitorang cakap ni, kitorang nak minta maaf kat kau, Lin. Minju, maybe kau tak ingat, tapi kita dah kenal dia lama dah. Dia adalah seorang lagi sahabat childhood kita. Mianhae, sebab kitorang tak ingat kau. Jeongmal mianhaeyo."

'Childhood friend?! Kenapa....'

B U K ! !

"MINJU!!!"
.
.
.
.
.
.
.
.
"E-ergh, silaunya." Sebaik sahaja Minju membuka mata, siling biliknya adalah benda pertama yang dia lihat. Kepalanya yang berdenyut denyut diurut perlahan. Pening.

"Mint? Mint kau ok tak?" Soal Chowon dengan nada risau. Mana tak risaunya bila Minju tiba tiba pengsan ketika berbual tadi. Mujur pengsan di atas sofa.

Minju memandang Chowon dan mengangguk kepala. Dia sendiri tak tahu kenapa dia boleh pengsan.

"Kau lapar tak? Nak aku bawak makanan ke sini?"

"Ah, tak payahlah. Aku okay je. Tapi en , kenapa sekarang aku baru ingat?" Berkerut kening Chowon mendengar soalan yang keluar dari mulut sahabatnya itu.

Ingat? Ingat apa?

"Ingat apa tho? Kau jangan memacam Mint! Baru bangun pengsan dah jadi bongok. Tahulah dah habis sekolah."

"Kau ni agaklah sikit. Ingat si Kuanlin tulah! Macam mana aku tak boleh ingat dia sedangkan dialah orang yang paling aku rapat antara korang bertiga. Aku rasa macam..... Aku amnesia? Aku pernah kemalangan ke sebelum ni?" Soal Minju berjela jela. Sekarang ni dia hanya ingin kepastian sama ada dia pernah kemalangan ataupun tidak.

Mustahil untuk dia lupakan sahabat rapatnya itu, yang kini telah menjadi peneman setianya yang sah.

Chowon memandang Minju lama sebelum mengeluh perlahan. Mungkin ini masanya dia beritahu perkara sebenar kepasa Minju.

"Sejujurnya, kau pernah accident sekali kat..... depan traffic light......."

Flashback~

"Chowonnie~ kata nak belanja aku, mailah cepat." Dengan suara yang sengaja dimanjakan, Minju menarik lengan Chowon dengan kuat. Orang nak belanja siapa je yang tak semangatkan?

"Eish jakkaman. Aku nak usha anak Jeon ni." Tangan Minju Chowon tepis perlahan. Pegangan Minju pun terlepas.

Kecil hati dengan sikap Chowon yang lebih mementingkan crush daripada sahabat sendiri, Minju membawa diri seorang ke kafe yang berada diseberang jalan. Merajuklah katakan.

Lampu isyarat kelihatan masih hijau jadi Minju buat keputusan untuk berangan sekejap. (Jangan tiru aksi minah ni)

"Entah apalah hensem sangat anak pakcik Jeon tu. Tapi comel juga apa? Tapi lagi comel abe Namjoonku... Hik hik. Eh! Tak boleh! Tu eomma Jin sunbae punya, tak pasal pasal kena kejar lagi dengan kuali blackpunk dia tu. Taehyung dengan Hobie sunbae pun okay gak? Yang mana satu pilihan hati ya?" Kata Minju perlahan. Jari terlunjuknya diletakkan didagu.

Tiba tiba datang satu suara menjawab soalannya.

"Mana mana pun tak boleh kalau kau."

"Kenapa pulak?" Jawab Minju yang masih berada dalam angan angannya.

"Sebab kau akan mati sekarang ni! Orang mati tak boleh couple dengan orang yang hidup! Rasakan HAHAHAHAHAHHAHA!"

"Ha?!"

PIN PIN PIIIIIIIIINNNNN!!!

End Flashback.

"Jadi, siapa yang tolak aku tu?" Tanya Minju sambil berpeluk tubuh menahan amarah yang membara dalam hatinya. Kalau dia tahu siapa dalangnya, dia akan kerat badan budak tu jadi 19 memandangkan aura kali 19 aura dia fuhh.... Anjing pun selera makan daging dia tu.

(Maaf, perkara mengarut ada di mana mana sahaja)

"Sorry Mint, for your safety aku tak boleh bagitahu. Aku tahu apa yang akan kau buat kalau kau tahu siapa dia. Lagipun ni semua salah aku, kalaulah aku tak sibuk usha ex crush aku tentu kau selamat." Kata Chowon dengan kesal. Kepalanya ditundukkan.

Minju tersenyum tanpa dia sedar. Tangannya diangkat lalu mengusap perlahan rambut Chowon.

"Nah, it's okay. Aku bukannya cacat pun sampai kau kena jaga aku selalu. Salah aku sebenarnya, kalaulah aku tak berjaga jaga masatu, semua tu rak akan terjadi. Sudahlah, lets forgive and forget. Tapi kalau aku tahu dan budak tu buat hal lagi dengan aku, mampos aku kerjakan dia, okay? Kaja, makan~"

🔼⏺🔽

"So,sekarang ni semua masalah dah selesaikan?"

"Dah." Balas Kuanlin disertakan anggukan daripadanya.

"Kalau macam tu, kitorang balik dulu okay? Lain kali kitorang datang habiskan barang dapur korang lagi. Make sure masak ayam goreng lagi tau, Lin. Tau tau tau!"

"Itulah kerja kau. Habiskan duit mak bapak aku je." Balas Kuanlin. Wooshin tersengih sengih memandang Kuanlin yang dah bermuncung itik itu.

"Okaylah,jom Wooshin. Kuanlin, kau jaga member aku elok elok eh? Ada calar sikit kat dia, mampos kau. Anneong, bye honey ya." Kata Chowon lalu memeluk dan menghadiahkan ciuman di dahi Minju.

Kuanlin yang melihatnya memandang Wooshin lalu mendepakan tangannya.

"Nak apa?"

"Nak hug . Nak mintak kiss confirm tak dapat."

"Pergilah mintak kat Minju. Mintak kat aku buat apa? Kau pun tahu aku anti peluk orang." Cemberut wajah Kuanlin. Tiada sesiapa pun ingin memeluknya. Meh sini author kasi hehehe.

"Mint."

"Hm?"

C h u p !

"YAH LAI KUANLIN!!!!!!"

"YEAY!KITAORANG NAMPAK! WOWOWOWOWOW MINJU BLUSHING!!"

"YAISH TAK GUNAAA!!!"

⏺Happiness END⏺

Yeay! Ff dah abis!

So the next is....... Sequel!

Thanks for siapa yang sudi ff author yang sendu ni. Yang sudi vote dan komen terima kasih! Banyak banyak.

Author ingat hang.

So author akan dedahkan prolog sequel for Happiness but tak janji nak update sebab author sibuk.

Kerja rumah berlambak😢

So tunggu jelah ya, bye!

Assalamualaikum wbt.

(Aktiviti mengemas kinikan ff ini akan berlangsung tak lama lagi)

[C] Happiness + [OG] Leave ◾LKLWhere stories live. Discover now