Happiness [13]

48 5 2
                                    

Minju?!

"Min- minju! Oppa minta maaf sangat sangat. Oppa ingat hantu gatal mana tadi yang nak mengorat oppa." Terang aku jujur. Daripada menipu,baik aku berterus terang . Nanti makin besar pula masalahnya.

Akan tetapi, Minju terus berjalan mendekati pintu rooftop tanpa menoleh sedikit pun.

Apa yang patut aku buat?

Tanpa berfikir panjang, tangan aku pantas mencapai tangannya lalu ditariknya ke dalam pelukan aku.

"Sayang, Oppa jinjja mianhae. Seriously I think you are the ghost who want to hug me. You know that I'm afraid with ghost , majji? Jebal, forgive me." Pujukku sambil membelai lembut rambutnya. Aku menghidu rambut Minju sambil tangan bermain main dengan rambutnya.

Hmmm... Wangiii

"Kat sini mana ada hantu." Akhirnya Minju bersuara juga setelah lama berdiam diri.

"Sayang ingat oppa tahu ke kat sini ada hantu ke tak? Oppa kan baru pindah sini." Balasku. Mukanya yang bertukar kemerahan aku pandang lalu bibirku mengukirkan sengihan.

Tahu juga malu minah ni. Baru panggil sayang belum lagi panggilan lain.

"Be- betul ni oppa tak tahu?"

Aku mengangguk laju tanda mengiyakan kata katanya. Aku pandang tepat ke arah anak matanya dan menyoalnya.

"You don't believe me?"

"Prove it that you are right." Katanya. Kata katanya mengundang satu idea yang emm agak nakal?

"Are you sure honey? Tak menyesal?" Dia mengangguk lalu aku menyuruhnya agar menutup kedua dua matanya tanpa banyak songeh.

Heish, innocentnya sayang saya ni.

Lalu aku perlahan lahan mendekati wajahnya. Kemudian satu ciuman hangat singgah di bibirnya yang mungil itu. Selepas beberapa saat aku akhirnya melepaskan ciuman tersebut.

Dia kelihatan sungguh terkejut dengan tindakan aku tetapi dia yang nak buktikan? So I give her what she deserve to get it.

"Do you like it my honey? Or do you want more ?" Soalku dengan sengihan nakal yang perlahan lahan menghiasi wajahku.

"No- no thanks but no thanks. Sa- saya maafkan oppa, jom ba-balik." Ajaknya lalu berpaling dan berjalan menuju ke pintu.

"By the way, that is my first kiss and I-"

"Same like me. It's my first time to kiss , and my first time in love with girl. If you want more, just tell me. I'll kiss you or.... More than that."

"Yaish, Lai Kuanlin si byuntaeeee!!"

|😊Happiness😊|

No one pov

" Shin dah balik!" Ucap Wooshin sebaik sahaja kakinya melangkah ke dalam rumahnya. Begnya yang disandang pada bahu ditempatkan di tempat yang sepatutnya. Kelihatan kakak sulungnya, Kim Nayeon sedang menyediakan makan malam untuk mereka adik beradik.

"Selamat pulang Shin. Jom makan dulu dengan noona? Noona ada goreng ayam goreng ni." Kata Nayeon sambil meletakkan ayam yang baru sahaja diangkat dari kuali ke dalam pinggan.

"Ayam? Yahoo gomawo noona!!!"
Jerit Wooshin lalu ditariknya kerusi di meja makan agar dia dapat duduk di atasnya. Sememangnya dia dan ayam goreng berpisah tiada. Bagaikan pasangan kekasih bak kata kakaknya itu.

Memang sejak kecil dia sudah menggemari ayam goreng. Tiba tiba dia teringatkan kenangannya bersama Minju, Chowon dan seorang lagi sahabatnya yang dia tak ingat siapa gerangannya yang berebutkan seketul ayam goreng.

Mereka berebutkan seketul ayam goreng itu sampai saling menarik rambut masing masing. Tapi yang dia tak tahu lawak atau sedihnya, tiada sesiapa pun yang berjaya makan ayam tersebut.

Sebab ayam tu pun dah selamat terbang sambil menyanyikan 'I believe I can fly' dan akhirnya jatuh di hadapan seekor kucing. Apa lagi? Kucing tu pun membuat sujud syukur dan memakan ayam itu sehingga tinggal tulang. Rezeki kucing itu, mungkin.

Dan sampai sekarang mereka masih tak tahu kenapa ayam tu boleh terbang.

Cakap pasal Minju membuatkan dia teringatkan perbualan singkat antara dia dan Minju di sekolah tadi.

'Kenapa pula Mrs.Umji nak jumpa budak baru tu bila sekolah dah abis? Lagi satu, budak baru tu nampak familiar tho. Tapi kat mana eh aku jumpa dia?' Getus hati Wooshin.

"Teringatkan siapa tu Shin? Yeojachingu ehh??" Terus terhenti fikirannya apabila Nayeon menyoalnya.

Yeojachingu?

Tch, tak pernah dia terfikir untuk memiliki hati seorang gadis apabila dirinya sibuk dengan pelajarannya. Memandangkan tahun ini pun merupakan tahun terakhirnya di sekolah menengah tinggi.

"Shin mana ada yeojachinggu. Apalah noona ni. Tak nampak ke Shin tengah sibuk study ni?"

"Hmm yelah tu. Habistu apakah yang sedang anda lamunkan itu wahai adik sayangku?" Soal Nayeon sambil menampung dagunya menggunakan tangannya.

"Noona, noona kenal tak Lai Kuanlin?"

"Kuanlin? Kenallah, itu kan kawan baik Shin dengan Mint ,Chowon. Takkan tak ingat kot? Korang ni setiap hari nak main luar sama sama. Makan pun selalu jugak sama sama. Makanan kegemaran korang berempat pun sama. Noona ingat lagi yang korang berempat sanggu bergaduh sebab seketul ayam. Tapi tulah, kucing si Seongwoo tu pulak yang dapat. Ish ish ish..." Cerita Nayeon panjang.

"Tapi, kenapa Shin tak ingat dia eh?" Soal Wooshin pelik.

"Mungkin sebab dia pindah ke Amerika  selama 5 tahun tanpa kabar berita. Tu kot sebab Shin lupa dia. Lagipun dia dah pindah Korea balik en? Noona baru je jumpa dengan Puan Lai dekat mall semalam."

"Noona, Shin nak pergi rumah Mint dan Chowon tau lepas ni." Kata Wooshin setelah selesai makan malam. Nayeon hanya mengangguk sahaja lalu memanggil adik adiknya yang lain yang tak reti nak keluar bilik mereka untuk makan.

Tbc.

Silent readers, eodiya?
Will update more soon so wait for it.
After that Ill hiatus.

Btw, Happy birthday KIM TAEHYUNG !!

Btw, Happy birthday KIM TAEHYUNG !!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[C] Happiness + [OG] Leave ◾LKLWhere stories live. Discover now