Harini kita bagi abe Wooshin kita jadi hero kejap ye ft Seonho.
Happy Reading~♡
[Wooshin pov]
"Yeobeoseyo? Ini Yoo Seonho ke? Aku perlukan bakat kau jadi boleh kita berjumpa? Ya, dekat tempat biasa. Aku jumpa kau kat sana, khasahamnida." Butang merah di skrin telefon aku tekan. Air minuman yang telah ku pesan telah pun sampai ketika aku sibuk menelefon seseorang.
Ya, seseorang yang bernama Yoo Seonho. Salah satu kawan baik aku sewaktu di sekolah menengah dahulu. Yoo Seonho yang dulunya hanya seorang pelajar yang biasa biasa sahaja, kini telah berjaya bekerja sebagai seorang penyiasat handalan.
Perkhidmatannya selalu digunakan oleh orang orang atasan dan dia dibayar dengan gaji yang sangat lumayan. Kau nak maklumat apa? Kau serahkan sahaja pada dia. Asalkan bukan maklumat sulit negara yang kau pinta.
Bukan dia tak boleh cari, tetapi dia tak mahu terlibat dengan apa apa yang akan menjejaskan kehidupan dia.
"Yow Wooshin!" Tidak lama selepas perbualan mereka selesai, Seonho memunculkan diri di cafè yang Wooshin minum sekarang.
"Hei anak ayam! Dah besar rupanya anak ayam aku ni. Dah boleh di goreng bagi Mint makan ni HAHAHAHAHA"
"Aduh! Main kasar eh kau sekarang?" Kepala yang terasa sakit aku usap perlahan. Tak guna punya anak ayam, sampai hati dia ketuk kepala aku yang gojes ni!
Aku mencebik bibir tanda geram. Eii nasib bukan anak ayam betul je. Kalau tidak memang aku kotakan kata kata aku tadi.
"Eh of course. Aku kalau dengan kau pernah main cara lembut ke ha Wooseok?" Katanya sebelum tangannya memanggil pelayan cafè tersebut.
"Berikan saya Lemonade ice satu ya." Pesannya kepada pelayan wanita tersebut. Pelayan itu mengangguk sebelum bertanya,
"Itu sahaja ke?"
"Kalau boleh saya nak pesan awak untuk jadikan permaisuri hati saya sekali boleh?" Pelayan itu tersipu malu mendengar pickupline darioada Seonho.
Sempat lagi anak ayam ni mengurat anak dara orang.
"Maaf tapi saya dah ada boyfriend. Kalau taknak apa apa lagi saya pegi dulu ya. Pesanan anda akan sampai sebentar lagi."
"HHAHAHAHAHHA kena reject HAHAHAHHA." Tak sempat untuk menahan ketawa, aku sudah gelak. Perut yang sakit akibat ketawa terlalu banyak dan kuat ditekan.
Seonho menarik muka masam. Adakah pelayan itu hanya memberikan alasan untuk menolak? Muka dia tak kacak ke?
"Sudahlah. Bunga bukan sekuntum,cari yang lain tapi sebelum tu pastikan kau tanya dia dah berpunya ke belum. Nanti jadi macam tadi HHAHAHAHHA." Sambung Wooshin lagi.
"Hmm yalah. Kau nak aku buat apa sekarang ni?" Soal Seonho. Rasanya dah cukup drama yang dia dah bagi Wooshin tengok tadi. Jadi sekarang ni mereka kena fokus tentang tujuan utama mereka berjumpa.
"Tugas kau senang je. Perhatikan Lai Kuanlin a.k.a partner anak ayam kau tu." Jawab Wooshin. Seonho mengerutkan keningnya. Dia ingat siapa Lai Kuanlin itu. Tapi dia buat apa sampai nak kena perhati budak tu?
YOU ARE READING
[C] Happiness + [OG] Leave ◾LKL
Random"What?! Married with the stranger boy? Are you kidding me??" -Minju "Awaklah yeochin saya"- Kuanlin -Happiness- Start: 2 Mac 2019 End: 27 Jan 2020 Setahun bhai aku buat. Leave (Sequel) " Lai Minju?? Sorry, aku akan tukar balik nama kau , Minju. ...