Happiness [4]

91 12 0
                                    

Keesokkan harinya, seperti biasa aku pergi ke sekolah dengan berjalan kaki. Nasiblah rumah baru aku tu tak jauh dari rumah. Dan bertambah nasib baik aku apabila, 'si Kuali' tu tak sama sekolah dengan aku. Kalau tak, habis rahsia aku dia dedahkan.

"Minju-ssi!" macam biasa, Chowon akan jaln sama sama dengan aku ke sekolah.

Skip.

Kring!!!

"Korang ada kelas Pendidikan Jasmanikan? Pergilah tukar baju. Nanti marah pula cikgu 'kesayangan' kamu semua tu." kata Ms. Momo . Cikgu paling sporting yang menjadi cikgu favourite kami sekelas.

"Ei, cikgu kesayangan kami Ms.Momo kata? Cikgu raksasa kami adalah." kata Woojin.

Cikgu raksasa yang dimaksudkan Woojin ialah Mr.Sehun aka Mr.Mangkuk Ayun bak kata aku. Cikgu tu memang hensem tapi perangai mengalahkan singa. Baran tak bertempat! Salah sikit pun dia marah. Semua cikgu dah tahu perangainya dan sebab itulah, Ms.Momo 'menghalau' kami. Nanti tak pasal pasal dia pun kena sekali.

Lepas aku tukar baju, aku dan Chowon pergi ke gelanggang. Tiba tiba cikgu kaunseling kitaorang, Mrs.Umji panggil aku dan Chowon.

"Minju,Chowon, can you help me?' tanya Mrs.Umji lancar berbahasa Inggeris. Selain daripada menjadi cikgu kaunseling, beliau juga merupakan cikgu matapelajaran bahasa Inggeris dan Mrs.Umji sangat rapat dengan aku dan Chowon.

"Yes miss? What we can do for you?" tanya aku pula.

"I want you to bring your new classmate to your and help him. But before that, one of you two should tell your 'Mr. Mangkok Ayun' that you help me doing my work before he scold boyh of you to because  late come to his class." Aku dan Chowon tergelak kecil apabila Mrs.Umji memanggil Mr.Sehun sebegitu.

"Let me tell him.Minju, you can help miss. I think I want to play basketball today." kata Chowon pula. Sudah menjadi kebiasaan , kitaorang akan bercakap menggunakan bahasa Inggeris jika bersama Mrs.Umji.

"Okay then. Where's the new student, miss?" soal aku apabila tida kelibat pelajar baru tersebut.

"He is in my room. Let's go." balas Mrs.Umji dengan senyuman yang membuatkan hatiku diterpa rasa kurang enak. Agak-agaknya kenapalah ya? Lalu, aku pun mengikut Mrs.Umji ke biliknya.

"Kuanlin, come here. Don't be shy." panggil Mrs.Umji pada pelajar baru itu.

Aku terdiam.

Jeda.

Betulkah apa yang aku dengar sebentar tadi?

Kuanlin?

Bukan dia sekolah High School ke?

Debaran terasa di bahagian jantungku yang membuatkan hati ini rasa gelisah tidak menentu dan kemungkinan debaran ini menjadikan aku gila. (pfft... ayat aku...)

Sebaik sahaja pelajar baru itu keluar, aku ternganga. Sah sangkaan aku. Dia ialah Lai Kuanlin, suami aku!

'Rasanya, cikgu tak perlu perkenalkan pelajar ini kepada kamu kot.'bisik Mrs.Umji perlahan. Aku tidak faham. Apa maksud cikgu?

'What do you mean, miss? Saya tak fahamlah!' bisik aku kembali. Mrs.Umji tersengih. Dah kenapa pula cikgu hari ini?

'Macamlah cikgu tak tahu yang kamu dan Kuanlin ni pasangan berkahwin' balas Mrs.Umji. Sengihannya makin melebar.

"Jinjja?! Macam mana cikgu boleh tahu?' soal aku lagi.

'Your mama.' jawab Mrs.Umji. Aku menepuk dahi tanpa ku sangka-sangka. Aku lupa yang Mrs.Umji bff mama. How I can forgot it?

[C] Happiness + [OG] Leave ◾LKLWhere stories live. Discover now