Happiness [12]

47 6 2
                                    

Kim Minju pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kim Minju pov


"Nukleon merupakan jumlah bilangan proton dan neutron dalam sesuatu unsur atom. Perkataan atom mesti ada dalam definisi nukleon. Kalau tiada.............."

Subjek Kimia yang diajar oleh guru kegemaran aku, aku abaikan. Entah apa aje  yang masuk dalam kepala aku pun aku tak tahu. Dalam minda aku sekarang ni hanya nak balik.

Muka tegang Kuanlin masih terpampang dalam bayangan aku sekarang ni. Serius rasa bersalah sangat ni. Lagi lagi bila teringatkan nota yang dia lekatkan kat baju aku pagi tadi.

Dia cuma tulis kalau aku tak nak hidup dengan dia, dia boleh ceraikan aku.

Tapi aku tak nak TT.

Sedar tak sedar, aku mula cintakan dia tapi tulah, ego menguasai diri .

"Woi, tak nak balik ke manusia?"

"Eh? Dah habis ke? Tak dengar pun bunyi loceng sekolah?"'

Ke aku yang pekak?

"Dah sayang oii. Cikgu dah keluar dah pun. Kantoi ahh tak fokus masa Kimia tadi, mesti berangan ni. Berangan apa cuba cerita sikit?" Kata Chowon cuba mengorek rahsia aku.  Aku sekadar menggelengcuba untuk mengelak daripada tindakan Chowon yang ingin tahu tentang rahsia aku.

"Tak ada apalah. Biasalah kalau otak dah tepu penuh dengan bahan kimia termenung ke utara selatan lah jawabnya. Eh, kau balik ngan Wei eh?" kata aku. Satu hari ni aku langsung tak bertegur sapa dengan Kuanlin walaupun kami rakan sekelas. Dia pun tak tunggu aku untuk balik sama sama macam selalu. Ni yang buat aku rasa makin bersalah ni.

"Kenapa pula? Hari nikan giliran kau balik dengan aku. Lagipun hari ni aku nak ajak kau pergi Myeongdeong." balas Chowon.

"Sorry, hari ni aku ada hal peribadi yang aku kena selesaikan. Maybe next time?"

"Hmm,okaylah kalau macam tu. Aku balik dulu eh? Anneong." kata Chowon sambil melambaikan tangannya dan aku pun membalas lambaiannya.

Selepas memastikan yang Chowon sudah balik,mata aku meliar mencari kelibat suami aku. Entah kenapa firasat aku yang mengatakan bahawa Kuanlin masih berada dalam kawasan sekolah.

Heh, bila dah buat orang marah baru kau mengaku si Kuanlin tu suami kau.

.

.

.

.

.

.

10 minit sudah pun berlalu tapi aku masih tak jumpa dia. Mungkin dia dah balik kot?

Lalu aku mengambil keputusan untuk balik.

Semasa dalam perjalanan aku nak pulang ke rumah, aku bertembung dengan seorang lagi bff aku, Wooshin. Aku, Chowon dan Wooshin ni dah lama jadi kawan baik sejak kami kecil lagi. Ibu bapa dorang pun aku dah kenal dan anggap seperti mak ayah aku sendiri.

"Kau cari apa Mint? Dari tadi aku tengok kau kesana sini." soalnya.

"Aku tengah  cari Kuanlin. Kau ada nampak dia?"

"Budak baru tu ke? Tadi aku ada terserempak dengan dia kat tangga rooftop. Maybe dia ada kat sana." Jawabnya.

"Gumawo Wooshin!" balas aku pula sebelum mengangkat kaki. Tapi belum aku sempat mengambil langkah, dia bertanya,

"Btw, kenapa kau tanya pasal dia? Kau ada apa-apa eh dengan dia?"

"What?! Ma- mana ada. Mrs. Umji ada sampaikan pesanan untuk dia. Yalah, diakan budak baru lagi mesti dia kena completekan profile dia tu. Dahlah, kalau duk sembang dengan kau lagi sampai malam aku tak hantar pesanan tu. Eh, Sabtu macam biasa,lepak." Nafi aku sebaik yang mungkin. Dia pandang aku dengan wajah yang curiga namun selepas itu dia hanya mengangguk setuju lalu meminta diri.

Setelah itu, aku mengangkat kaki menuju ke rooftop sekolah.

.

.

.

Kuanlin pov

Aish, kenapalah kau boleh marah kat Mint macam tu. Kau pun tahu en yang Mint tu macam mana? Tapi aku pun ada perasaan, eish macam macam masalahlah!

Kreekkk

Bunyi apa tu?

Sudahlah aku sorang je kat sini, tak tahu pula tempat ni berhantu, eotteohke???!

"Oppa~"

Siapa pulak yang panggil aku ni? Menyesal pula tak balik tadi. Kalau aku tau tempat ni berhantu,tak mungkin aku jejakkan kaki ke sini.

"Si-siapa tu?" sambil menoleh ke arah pintu, aku bertanya dengan gagapnya. Tiba-tiba aku rasa badan aku dipeluk sesuatu.

Wait,

Sesuatu?!!

Mummy HELP ME!

"Kau siapa huh nak peluk peluk aku? Aku tak pernah kacau kau en?Pergi dari sini!" Dengan menggunakan keberanian aku yang tak seberapa ni, aku menengking hantu tersebut. Aku pun tak sangka yang aku dah marah kat seekor hantu.

Heh, kau ingat aku takut dengan kau ke ha?! Wahai hantu gatal!

"isk...isk... sampai hati oppa buat Mint camni. Mint cuma nak minta maaf je. Gwenchana, Mint akan pergi dari sini. Kalau oppa betul betul maksudkan pasal cerai tu, Mint terima. Anneong."

MINJU?!

TBC

Short update~ Thanks kat sape yang vote and comment tu, author banyak terharu~ Tak sangka noti yang keluar tu pasal vote and komen thanks bae~~~ Author akan cuba update sepanjang baki cuti ni.Author akan pergi asrama 31 Disember ni, pada birthday V isk isk.... Author rajin skang ni pun sebab orang yang vote and komen di ff author yang sendu ni. Gumawo~ This is a present for you, bye~

[C] Happiness + [OG] Leave ◾LKLWhere stories live. Discover now