"Sedap sangat ke ayam goreng buatan oppa?" Soal Kuanlin apabila melihat Minju makan ayam goreng dengan berseleranya. Minju menghabiskan ayam goreng yang dimakannya sebelum menjawab pertanyaan suaminya." Kalau oppa masak ke tak ke kalau beli kat kedai sekali pun, ayam goreng tetap menjadi pujaan hati Mint. So, semua ayam goreng semua sedap! Soooo... Jangan perasan masakkan oppa yang sedap ok?" Balas Minju. Dan Kuanlin pun mengalah dengan membuat muka be like 'Hmm... Yelah...'
"Kalau nak oppa gorengkan lagi bagitahu ajelah,ok?"
"Jinjjayo?!" Soal Minju terkejut. Tak sangka yang Kuanlin ni rajin memasak. Bukan macam dia, jantina je yeoja tapi nak goreng ayam pun bawak perisai masuk dapur. Haih, apalah nak jadi dengan anak dara seorang ni. Dah besar panjang pun tak reti nak masak lagi. Sebab tu kot mak Minju suruh kahwin selain daripada alasan wasiat tu.
"Yes. Tapi baby kena tidur dengan oppa. Ini bukan pilihan tapi arahan. Nak langgar arahan? Neraka kirim salam."
Zzup!
'Sentap siaaaaaa. Ini Kuali ke Ustaz Kuanlin?'
"Ha yelah yelah. Janji oppa masakkan ayam goreng." Kata Minju setuju dengan arahan suaminya. Nak tak nak kena ikut juga. Sebab bak kata Ostad Kuali, kalau langgar arahan suami, neraka kirim salam. Tak nak dia masuk neraka. Sebab neraka takda bidadara, yang ada syaitonnirajim dengan malaikat Malik aje.
"Good wife. Dah makan cepat nanti tolong oppa basuh pinggan." Kata Kuanlin.
Dia mendongak dagu dan memandang wajah polos Minju. Minju yang sedang ralit makan terasa seperti Kuanlin sedang memerhatikannya memandang Kuanlin.
"Apa pandang pandang? Ada hutang?"
"Ada. Hutang first night kita."
"YAH BYUNTAE NAMJA!!!"
"Byun dengan wife sendiri aje. Bukan dapat dosa pun, dapat pahala aje😏 Tambah tambah lagi, malam ni malam Jumaat. Uuuuu tak sabarnya~"
"OMMA!!!!!!!!"
.
.
.
.
.
.
.
(Skip)
.
.
.
.
.
.
.Keesokkan harinya Minju berjalan ke sekolah bersama Kuanlin. Jangan ingat dia rela jalan kaki dengan Kuanlin. Ini semua sebab 'arahan.' Kalau idok tak ada adanya dia nak jalan sebelah Kuanlin. Nanti apa pulak orang ingat.
Sampai sahaja di pagar sekolah, Minju dan Kuanlin berpisah. Kerana tidak mahu orang hidu hubungan diorang. Walaupun sebenarnya Kuanlin nak sangat orang tahu bahawa dia merupakan suami Minju yang sah. Tetapi atas dasar sekeping Mint yang suruh, dia ikutkan sahaja.
"Awal kau datang Lin?" Soal Wei yang datang bersama rakan baik mereka berdua, Seonho. Seonho merupakan rakan mereka daripada kelas sebelah. Sebab tu author tak pernah mention anak ayam ni.😬
"Iyalah.... Kalau aku tak datang awal nanti kena smack down dengan Cikgu Otot tu. Tak nak aku lepas dia smackdown budak kelas hujung tu. Padahal 2 minit aje lambat."
"Kau tahu rupanya Cikgu Otot tu.... Btw, tadi aku nampak kau jalan dengan Minju. Kau ada apa apa eh dengan dia...?" Soal Wei dengan tiba tiba.
'Halamak budak ni nampak ke?' bisik hati Kuanlin cemas . Kalau Minju tahu budak budak ni tahu, mahunya kena smackdown dengan isterinya itu. Tak kena smackdown dengan cikgu kat sekolah, dapat pula smackdown dengan bini kat rumah. Apalah nasibnyaಥ‿ಥ
"Ma-mana adalah. Aku just jalan ke sekolah je dengan dia memandangkan dia tu.... Jiran aku. Ha kitaorang jiran!! Lagipon dia terpaksa kot jalan dengan aku sebab mak dia suruh. Yalah, aku kan tak tahu sangat jalan kat sini." Tipu Kuanlin.
"Oohh.... Aku ingat korang couple. Baru je nak happy kan Seonho?"
"Haah. Minju tu dahlah hati keras, kepala pun keras. Mana tahu kau tiba tiba couple dengan dia. Kalau betul, serius kau ni lelaki yang paling daebak di dunia." Kata Seonho menyokong kata kata Wei . Kuanlin memandang mereka bersilih ganti.
"Kenapa aku lelaki yang paling hebat pulak kalau aku couple dengan dia? Curious ni curiousಠ_ಠ "
"Haih, macam aku kata tadi, Minju ni hati keras, dah ramai dah namja kat sekolah kita ni confess kat dia tapi satu pun dia tak terima. Tu, kau kenal hot stuff kat sekolah kita ni? Si Kai tu. Pun pernah confess tapi kena reject mentah mentah."
"Haah doh. Aku takleh lupa weh Kai tu nangis lepas kena reject. Muka je ketat tapi hati tisu sebab crush tak balas. Lawak weh lawak😂😂"
' Jadi aku orang yang hebat tu? Woo bangga weh bangga♪~('ε` ) '
"Woi Kuali kau dengar tak aku panggil kau ni?"
"Ha? Kau panggil aku eh? Mian weh, aku termenung pula."
"Termenung apa? Terfikir nak jadi lelaki hebat tu? Kau suka dia eh?" Soal Seonho. Kuanlin menggeleng sebelum membalas.
"Tak adalah. Aku cintakan dia."
Minju pov
"Minju!!! Kenapa kau tak tunggu aku? Selalunya kau akan tunggu aku depan kedai Mak Kolah tu. Wae Mint, Wae?!" Baru sahaja kaki aku nak melangkah masuk ke dalam kelas, Chowon sudah memarahi aku. Eih budak sorang ni. Pagi pagi dah emo. Ni yang nak bad mood satu hari ni(ಠ益ಠ)."Kau pahal hah? Datang datang je nak marah aku. Kau period eh? Kalau period mohon jauhkan diri dari aku. Nanti tak pasal pasal aku kena tempias kau." Balas aku . Aku bergerak menjauhinya. Takut jugak aku kalau dia period. Dia punya hormon tak stabil tu, hmm tak boleh bawak bincang. Asyik nak flip meja aje. Dahlah meja aku pula tu yang jadi mangsa.
"Palamulah period. Ha, jangan nak berdolak dalih lagi. Kenapa tak tunggu aku?" Soal Chowon bercekak pinggang. Dah nampak tu gaya Cikgu Amnah. Siapa cikgu tu? Tiba tiba sesat Cikgu melayu dalam ff korea ni. Kalau nak tahu, jadilah pembaca novel Kak Ain Maisarah ye. Siapa fans akak tu dia taulah siapa cikgu rambut kembang tu. Ok tutup promotion kita arini.
Back to story, kau rasa apa yang aku patut cakap kat budak ni?
"Aku rasa nak datang awal hari ni tu yang tinggalkan kau tu. Kalau tunggu kau, hm! Alamatnya lambatlah." Balas aku lalu aku masuk ke dalam kelas meninggalkan Chowon di luar. Savage dengan member?
Heh, itulah aku.
Tbc
Ok just one update today
Itupon curi wifi sekolah huhu
YOU ARE READING
[C] Happiness + [OG] Leave ◾LKL
Random"What?! Married with the stranger boy? Are you kidding me??" -Minju "Awaklah yeochin saya"- Kuanlin -Happiness- Start: 2 Mac 2019 End: 27 Jan 2020 Setahun bhai aku buat. Leave (Sequel) " Lai Minju?? Sorry, aku akan tukar balik nama kau , Minju. ...