Happiness [14]

51 5 4
                                    

[Saya akan edit semula ff ini supaya selaras dan seimbang]

"Anneonghaseyo! Minju oh...Minju" laung Wooshin memanggil Minju setelah  dia sampai dihadapan rumah sahabatnya itu.

Namun tiada sahutan yang biasa dia dengar apabila dia memanggil gadis tersebut.

Baru sahaja dia ingin melangkah pergi, menyangka bahawa gadis itu tiada di rumah, Puan Kim ibu kepada Minju memanggilnya.

"Eh,Wooshin? Lamanya dah tak jumpa anak jantan mama sorang ni. Makin tinggi kamu sekarang." Sapa ibu Minju atau dia menggelarnya sebagai Mama Kim lalu memeluknya erat.

"Mianhae, tapi Wooshin busy sejak akhir akhir ni. Yalahkan, final exam dah nak dekat. Waeyo? Mama Kim rindu kita ehhh?" Usik Wooshin dengan sengihannya. Mengusik Mama Kim adalah perkara kegemarannya apabila bertandang di rumah ibu angkatnya itu.

Mama Kim tersenyum apabila dikatakan rindu pada anaknya. Siapa je tak rindu anakkan walaupun Wooshin ini hanya anak angkat kepadanya sahaja.

"Eh,mana ada. Buat apa pulak rindu? Daripada rindu Wooshin baik mama Kim rindu ayam goreng yang dah terbang tu." Balas Mama Kim membalas usikan Wooshin sebentar tadi.

"Hok aloh mama kim ni. Oh,ya? Mint mana Mint? Wooshin ada something nak kena discuss dengan dia ni." Soalnya apabila tersedar tujuan utamanya datang ke rumah mama kim. Selepas ini dia mahu pergi ke rumah Chowon pula. Harap haraplah dia tak keluar dating dengan si Wei tu.

Wajah berkerut mama kim dia pandang sambil tertanya tanya apakah penyebab ibu angkatnya berkerut.

Takkan Mint lari rumah pulakkan?

"Eh ,kamu tak tahu ke? Mint kat rumah dialah. Takkanlah dah kahwin pun still duduk rumah mama kim lagi."

"Hah?! Kahwin?!" Terkejutnya apabila mendengar Minju sudah berkahwin. Dia tertanya tanya jika Mama Kim berkata benar atau sekadar berjenaka sahaja?

"Jinjja?! Tapi Wooshin tak tahu pun. Ke Mama Kim gurau nihhh??" Soalnya lagi untuk kepastian.

Sesungguhnya dia betul betul terkejut tengan pernyataan itu.

Kim Minju?

Berkahwin?

Sejak bila dia jatuh cinta pulak ni?

Kahwin terus pulak tu!

"Buang masalah mama kim nak bergurau pasal ni. Mint tak bagitahu kamu ke?" Soal Mama Kim lagi. Dia sebenarnya pun pelik apabila sahabat anaknya tidak tahu menahu tentang perkara ini.

Memang perkahwinan mereka itu hanya dibuat secara ringkas sahaja dan hanya menjemput keluarga terdekat sahaja tetapi dia menyangkakan bahawa anak gadisnya itu akan memberitahu sahabat sahabatnya.

"Dia tak pernah bagitahu pun. Dengan siapa? Bila? Kat mana? Kenapa mama kim tak jemput Wooshin????" Tanya Wooshin bertubi tubi. Dia masih tidak percaya bahawa sahabatnya yang kadar itu sudah mengahwini seseorang.

Siapakah lelaki yang bertuah tu?

"Err... Mianhae tapi yang datang majlis tu pun hanya keluarga terdekat je.  Soalan soalan yang lain tu better kamu soal dia sendiri. Mama kim bagi alamat rumah dia kat kamu ya."

'Jadi mungkin betullah perasaan aku waktu dia cari budak baru tu.'

.
.
.
.
.
.
.
.

Wooshin pov

"What? Mint dah kahwin? Ahahgsbsbsghshjdkg"

Aku dah agak.

Chowon pun langsung tak tahu menahu pasal ni. Reaksi dia lagi dasyat. Hampir pengsan bila aku bagitahu yang Mint dah berkahwin.

Selepas menceritakan segalanya yang aku dengar daripada mama kim, aku dan Chowon bergegas ke 'rumah' Mint.

Di rumah Mint....

Ting tong!

Loceng rumah Mint aku tekan beberapa kali. Chowon disebelah menunggu dengan debaran dan pelbagai persoalan yang menyerabutkan mindanya yang jelas dapat dilihat di wajahnya.

Member baik kahwin tapi kau tak tahu dia dah kahwin. Siapa je tak serabut?

"Rilekslah Won, Kau tak boleh nak salahkan Mint sebab rahsiakan hal ini daripada kita. Kalau kau jadi dia pun kau akan buat benda yang sama en? Tapi kalau kau kahwin dengan Wei tak jemput aku, aku bakar kau hidup hidup." Kata aku cuba untuk memujuknya yamh sedari tadi menggigit kukunya.

"Aku tak marah sebab tu. Aku cuma risaukan dia je. Dia bahagia kr tak dengan lelaki tu? Dia ada dera ke tak? Walaupun aku dapat rasa yang dia yang dera suami dia tu. Yang paling penting, lelaki tu sayang dia tak?"

"It's important to you know about that?" Tanya aku. Itu bukan urusan kitaorang nak kena tahu dan masuk campur .

Semua itu urusan Mint.

"Yes it is important for me! Mint is my friend and kebahagiaan dia adalah kebahagiaan aku juga! Dia sakit, aku pun terasa sakitnya juga. So that is why I need to know her condition." Marah Chowon.

Aku mengeluh panjang sebelum membalas kata katanya.

"Kau fikir kau seorang sahaja ke rasa macam tu?"

Tbc

Last update before I hiatus.
Tinggal 1 chapter lagi sebelum masuk ke tajuk baru.(sequel Happiness)

Jangan risau, saya combinekan sekali.
Ada dua sequel story so just wait for it.

Saya tak tahu sama ada minggu ni balik ke tak tapi kalau balik saya janji saya akan update.

Doakan saya, saya budak Spm tahun 2020😌

Lagi satu!

Can you tell your opinion about this story on comment section ?

Also my fandom name.

It's for science❤

Bubye, see you next time~




[C] Happiness + [OG] Leave ◾LKLWhere stories live. Discover now