Kuanlin pov
"LAI KUANLIN!!!!!!"
"HAHAHHAHAHHAHA"
"Amboi, seronoknya dia ketawakan kita. Dahlah gelak macam dolphin." Kutuk Mint sambil perpeluk tubuh. Muka tak puas hati sebab aku kacau dia tidur.
Mohon kecam Mint sebab kutuk suami sendiri.
"Hang ni pasai pa---" kata kata Minju tergantung sebaik sahaja melihat aku. Kenapa? Hensem + sexy eh aku lepas mandi?
Mohon kecam lilin yini jugak.
"Ehem. Wahai Lai Kuanlin ku yang bijak, mohon pakai baju di tubuh anda dahulu boleh? Mata yini sudah terecemar dengan pandangan yang menyakitkan." Sambung Mint lagi.
Ohoh, pandangan yang menyakitkan? Hello~ Ai ada abs ok? Yang tengah membaca you alls percaya ke tak I ada abs? Ha, yang tak percaya silakan bukak video ini.
Ha, skip sampai 33:49 kat situ korang boleh tengok sama ada aku ada abs ke tak . Tapi tolong jangan jatuh cinta dengan aku kalau korang tak nak kena pelakung dengan author. Dia dah pandang aku semacam dah sekarang ni.(• ▽ •;)
Ok sambung....
Aku tersenyum nakal. Korang rasa??
"Kenapa? Takut tergoda ke?"
"Tak ada masa lah nak tergodanya. Kalau ada abs macam Jungkook tak apalah jugak." Oh, sakitnya hati yini。:゚(;'∩';)゚:。 Aku tahu abs aku tak sehebat Jungkook sunbaenim. Takpa, hang tengoklah satu hari nanti. Abs akulah yang semua jantina tergila gilakan.
"Oppa ada abs jugaklah. Walaupun TAK SEHEBAT JUNGKOOK tu. Nak tengok ke?" Usik aku. Aku dah bersedia nak buka bathrobe ni.
P U K ! !
"ADEH! Kurang asam punya Mint. Sampai hati sepak oppa. Takpe malam ni, I'll punish you dear~" ugut aku sambil usap punggung. Wei, sakit tahu tak. Bukan sakit sebab jatuh tapi sakit kena sepak dengan kaki brutal ni. Author tolong suamimu iniಥ╭╮ಥ.
"Jangan harap!" Katanya pula dan dia menutup lampu. Aku hanya menahan ketawa setiap kali dia gelabah.
"Hei,ketepilah sikit. Sebesar besar katil saiz king ni takkanlah Mint nak conquer semua?"
Senyap~~
Dah tidur ke?
Nampaknya misi aku nak kenakan dia ditundakan. Sebelum tidur aku cium dahinya dan menariknya ke dalam dakapanku.
"Jaljayo chagiya~"
Skip
Kriiiiiingggg!!!Bangun woii dah pagi!
"Mint, bangun sayang. Kita sekolah hari ni." Kejut Kuanlin sambil menggoyangkan tubuh isterinya itu.
"Alah, 10 minit lagi. Oppa pergilah mandi dulu dah mandi baru kejutkan Mint." balas Mint sambil menarik selimutnya. Aduh orang tengah sedap tidur ni, dia kejutkan kita pula. Dahlah baju tak gosok lagi. Ni malas nih.
"Kalau Mint tak bangun sekarang juga, oppa kiss Mint. BIBIR." Sebaik sahaja Kuanlin mengugut, laju saja Mint bangun daripada pembaringannya. Rela dibazirkan waktu tidurnya daripada dicium si suami.
"Yalah,yalah. Halah itupun nak ugut bagai. Macam apa aje. Dah pergi mandi sana." Kata Mint dengan jelingannya. Aip, nak kena Mint ni. Mana boleh menjeling suami, BERDOSA!
"Ha, jeling jeling. Kiss betul-betul nanti baru tahu. " kata Kuanlin menjengkilkan matanya tanda membalas jelingan Mint . Memang mereka dipaksa kahwin tetapi tanggungjawab, tanggungjawab juga. Segala perbuatan atau percakapan Mint dengannya perlu dipantau dan ditegur jika ianya dikira salah.
"Kisslah kalau berani! Cungkil kang mata tu!" balas Mint berpeluk tubuh.
"KIM MINJU! BOLEH TAK JAGA BAHASA AWAK DENGAN SUAMI AWAK? BUKAN SUAMI ORANG LAIN TAU, SUAMI AWAK SENDIRI! Memang kita kahwin kerana dipaksa bukan atas dasar cinta tapi hormat dan tanggungjawab awak sebagai isteri tetap kena ada! Saya dah sabar dah lama tahu, awak fikir awak sorang jeke rasa terbeban kahwin awal, kahwin dengan stranger? Saya pun rasa tau tapi saya buat tak endah saja dengan perasaan saya sebab saya rasa saya boleh jadikan masalah kita ni jadi keluarga bahagia macam orang lain tapi awak terus tentang perkahwinan ni! Kalau awak betul betul taknak kahwin dengan saya, jangan setuju kata mama awak. Saya nak pergi mandi." marah Kuanlin . Pintu bilik air ditutup kasar menyebabkan Minju terangkat bahunya kerana terkejut.
'Apa yang kau dah buat ni Mint?'
10 minit selepas itu, Kuanlin akhirnya keluar daripada bilik air dengan muka tegang. Masih marah dengan perangai Minju yang tak menjaga adabnya sebagai seorang isteri. Apa dia fikir dia seorang sahaja yang risau dengan masa hadapannya?
Minju yang hanya duduk bersila di atas katil sejak suaminya masuk ke bilik air bangun lalu mencapai tuala yang disangkut disebelah pintu bilik air. Suaminya yang sedang memakai baju seragam sekolah dipandang sepi.
Selepas di marah oleh Kuanlin , dia akhirnya terfikir tentang tanggungjawabnya. Dan akhirnya mengakui bahawa kata kata suaminya itu tadi adalah benar dan dia benar benar salah dalam hal ni. Selama ni dia hanya fikir tentang dirinya sahaja, dan tidak pernah memikirkan tentang perasaan Kuanlin ketika bercakap.
Terasa hendak meminta maaf, tapi dia dapat rasa bahawa Kuanlin masih marah padanya lalu memutuskan untuk meminta maaf selepas sesi persekolahan tamat.
Selepas mandi, dia keluar daripada bilik air dengan perasaan ragu ragu. Yalah, selalunya dia akan bawa masuk baju sekolahnya sekali tapi memandangkan baju sekolahnya belum digosok, tambah pula Kuanlin baru marahnya tadi, jadi dia hanya membawa tuala bersamanya masuk ke bilik air untuk mandi.
'Aik, kosong? Takkan dia dah pergi sekolah tanpa aku kot? Ayok Mint, tulah bahasa tak jaga. Habislah aku kalau mama tahu ni mesti kena bebel balik nanti.' bisik hati Mint. Tiba tiba matanya tertancap pada baju sekolahnya yang sudah siap digosok dan digantungkan pada ampaian biliknya. Di bajunya juga terdapat sebuah nota yang dilekatkan pada poket bajunya. Dia mengambilnya dan nota itu dibaca.
"Huh? Dia nak ceraikan aku?!!"
TBC
DEAR READERS,
Kepada readers yang simpan ff ni dalam reading list korang, terima kasih banyak2! Author banyak terharu~ sorry sangat tak dapat update banyak. Tapi nak buat camna mood taradak and malas. Tapi author akan cuba update . Tahun depan author nak spm so paham2 ajelah.
AND BACALAH FF BARU AUTHOR 'SENIOR'!! Kuanlin gak, kalau ada yang terfikir napa author tak buat hero orang lain cam bts ke en? Sebenarnya author ada buat, tapi tak siap and tak publish lagi. Author nak perabiskan ff ni , SENIOR, dan Yes, I'm Crazy dulu baru author update and publish bts punya. Contohnya:-
My Special Girl;JJK (Islamik)
One in Million Girl;KTH
Dan banyak lagilah tapi tak ingat.
Oklah JANGAN LUPA VOTE dan kalau boleh, COMMENT TAU!
ANNEYEONG, ASSALAMUALAIKUM WBT
YOU ARE READING
[C] Happiness + [OG] Leave ◾LKL
Random"What?! Married with the stranger boy? Are you kidding me??" -Minju "Awaklah yeochin saya"- Kuanlin -Happiness- Start: 2 Mac 2019 End: 27 Jan 2020 Setahun bhai aku buat. Leave (Sequel) " Lai Minju?? Sorry, aku akan tukar balik nama kau , Minju. ...