Happiness [15]

60 4 0
                                    

"Oppa, masakkan ayam goreng boleh?" Soal Mint sebaik sahaja melihat suaminya itu memakai apron di dapur. Alahai, material suami yang wajib dicari!

Kuanlin memberikan senyuman manis kepada Mint. Dia mengangguk setuju kemudian peti sejuk dibuka. Bekas yang berisi beberapa ketul ayam mentah digapainya.

"Mestilah boleh. For my sayang, semua pun boleh. Tapi syaratnya, dinner esok Mint yang masakkan. Boleh?" Balas Kuanlin. Sejak dia berkahwin dengan gadis itu, hanya beberapa kali sahaja dia merasa masakan isterinya. Isterinya itu pula suka masakannya membuatkan dia rela memasak demi Mint.

Kerana dia berasa bahawa masakannya yang akan merapatkan hubungan antara suami dan isteri tersebut.

"Oh,o- okay. Nanti suggestslah makanan apa yang oppa nak. I'll try to cook it." Kata Mint seraya menghembus nafas lega. Ingatkan minta kiss tadi. Bercakap pasal kiss membuatkan pipinya membahang apabila teringatkan kejadian petang tadi.

Susah betul bila dapat first kiss ni. Tapi dia tidak pula berasa geram atau marah. Mungkin dia sudah jatuh cinta pada suaminya itu?

Kerusi di meja makan ditariknya lalu dia duduk. Tangannya mendongak dagu.

'Kalau aku suka dia, dia suka aku tak ?' Persoalan itu tiba tiba datang apabila dia asyik dalam mengelamun. Kerana berasa fikirannya menjadi sesak, Mint bertanya pada Kuanlin.

"Oppa, can I ask you something? It is about us."

Kuanlin memandang wajah isterinya tersebut setelah Mint bertanya soalan kepadanya.

"Yes. Just ask me anything ,ill answer it with honestly."

"Do you love me?"

Kuanlin tersenyum manis sebelum mengambil tempat berhadapan Minju. Tangannya dibuat penahan dagunya dan senyumannya tidak pernah pudar dari bibirnya membuatkan Minju berada gelisah.

Habistu nak buat macam mana ? Persoalan perlu kita dapatkan jawabannya!

"Yes, I do love you. Why?" Kening disebelah kanan diangkat. Apa kau fikir seksi ke? Nak angkat angkat kening bagai.

"Sa-saja tanya. Macam mana oppa boleh terima Mint sedangkan kita tak tahu antara satu sama lain? We are stranger. "

"Siapa kata kita ni stranger? Kita dah kenal lama, tapi....... Mint je yang tak ingat." Jawapan Kuanlin membuatkan Minju terkejut.

Bagaimana Kuanlin boleh mengingatinya sedangkan dia tidak pernah mengenali atau mengingati diri lelaki itu?

"Mana ada kita kenal? Mint tak kenal pun siapa oppa sebelum kita kahwin. Cuba-"

Ting tong~ WOI ADA ORANG DATANGLAH WOIII! CEPAT BUKAK PINTU! CEPAAAAT! *bunyi burung kakak tua*

"Jap eh, oppa pergi tengok siapa yang datang." Bunyi loceng rumah berbunyi menganggu perbincangan suami isteri tersebut.

Eish, time macam nilah ada orang datang!

"Ya,cari siapa?" Soal Kuanlin semasa buka pintu. Tertanya tanya siapakah tetamu yang datang bertandang ke rumahnya.

"KUANLIN?!"

"Ye-yes? Nak ca-cari siapa ya?" Tergagap gagap Kuanlin menanyakan soalan. Takut rahsia Minju dan dia terbongkar. Dan takut Minju bertukar jadi godzilla😫

"Ini.... Rumah Minju...kan..? Maknanya......"

🔼⏺🔽

"Jemput makan dan mi-minum. Nasib aku tergerak hati untuk masak lebih." Ayam goreng yang tersusun di pinggan diletakkan di atas meja.

"Erm.... Gumawo. So, kaulah suami Mint?" Perlahan lahan Kuanlin mengangguk. Minju disebelah dipandang sekilas dengan hati yang berdebar debar. Linlin akoooot😣

"Kenapa kitorang tak tahu? Kim Minju? Any reason?" Kalini Chowon pula membuka mulut.

Minju pula dalam hati sudah tertanya tanya siapakah yang memberitahu mereka berdua tentang perkara ini.

Maybe ibu?

"Alaaa..... Sowwy ah Chowonnie~ Lagipun perkahwinan ni atas dasar wasiat jew." Kata Minju sambil membuat aegyo. Tahu bahawa Chowon akan meletus sekejap sahaja lagi jadi dia tiada pilihan lain selain daripada membuat aegyo untuk melembutkan hati Chowon kembali.

Kuanlin terkejut dengan kelakuan isterinya itu. Kan bagus kalau tiap hari Minju berkelakuan comel untuknya?

"So, korang takde rasa cinta? Korangkan suami isteri?" Soal Wooshin lalu berpeluk tubuh. Mana mungkin tiada perasaan cinta antara suami dan isteri itu setelah lebih sebulan mereka mendirikan rumah tangga?

"Err..... Itu...."

Mana mungkin diorang nak jawab sebab masa dorang nak tahu perasaan masing masing, ada pula tetamu berdua ni.

Kan?

"Ish kau ni. Ini bukannya urusan kita pun. Lagipun Kuanlinkan lelaki yang baik dan setia. Macam ni ke member? " Suasana kekok itu dipecahkan oleh suara Chowon. Bak kata orang tua, jangan jaga tepi kain orang!

Ya aku tahu Wooshin tak pakai kain. Jangan kau dok terbayang pula Wooshin pakai skirt. Mentang mentang dia pernah pakai skirt dengan menari lagu girl crush aku, Cheer up TWICE.

"Macam mana korang kenal Kuanlin? Duduk sekelas pun tak sampai sebulan."

Wooshin dan Chowon saling berpandangan.

"Emm, sebelum kitorang cakap ni, kitorang nak minta maaf kat kau, Lin. Minju, maybe kau tak ingat, tapi kita dah kenal dia lama dah. Dia adalah seorang lagi sahabat childhood kita. Mianhae, sebab kitorang tak ingat kau. Jeongmal mianhaeyo."

'Childhood friend?!'

Tbc
Halo, sorry dah lama tak update.
Author sibuk sekolah since this is the last year of school. Kerja rumah berlambak, presentation itu ini, tambah pulak author duk asrama (saya bawak phone atas sebab2 tertentu)

So nampaknya bukan 1 bab lagi ya seperti yang dijanjikan. Ingat nak combine je tapi author dah mengantuk.

Sorry sebab tak dapat tunaukan janji update cepat cepat. Mianhae.

InsyaAllah ada satu chap lagi sebelum sequel.

Terima kasih kerana menyokong author!

Vomment need !

Bye~

[C] Happiness + [OG] Leave ◾LKLWhere stories live. Discover now