Jedovatý Rudý Blechy

175 11 0
                                    

Odpoledne příjemně ubíhalo, Sam na stavbě přidělávala věšáky, dokonce sbouchala stolky na odkládání, se kterými jí pomohl Peter. Jeden chlapec ze stavby byl na ošetřovně, protože ho Peter omylem uhodil kladivem, až mu otekla ruku.

O něj se postaral Jeff a o Chucka Clint, kterému bylo špatně, pravděpodobně z večerní oslavy, když prohrál sázku a musel sníst syrové maso od Winstona.
Valentina mu přinesla mrkev a povídala mu o polední příhodě, Chuck se smál a objal dívku a připomněl jí, jak jí říkal, že si na jméno vzpomene. V kuchyni to šlo jako po másle, které jim nechybělo, protože Charlie nadojil dostatek mléka z Chuckovy krávy. 

Dívky ještě nebyly seznámeny s pravidly Placu a celkově poučeny o Labyrintu, a protože Emily netrénovala a bežci měli čas, Alby domluvil schůzku s nováčky a všemi potřebnými.

Všichni se sešli u Albyho, aby ostatní neodposlouchávali. Na schůzi byly všechny tři dívky, Newt a Minho s Benem a velitelé stanovišť, kde dívky pracovaly, takže Pánvička i Gally a samozřejmě Alby.

,,Asi víte, proč jsme se sešli," řekl Alby, když se všichni usadili, popřípadě si našli místo, kde postojí po zbytek schůze. Dívky si nebyly jisté, a proto to Alby projistotu řekl: ,, Dohodli jsme se s Newtem, že vám řekneme víc o labyrintu a pravidlech, až se tu rozkoukáte." Newt se usmál a dívky začaly dávat pozor.

,,Začneme s pravidly, protože předpokládám, že k nim bude méně otázek než k druhému tématu," řekl a podíval se na Gallyho, který vypadal seriózně, opřený o sloup naproti Albymu.

,,1.pravidlo - nikdy nechodně ven z Placu, pokud nejste běžec." Začal s pravidly Alby a pousmál se na Emily, která ale pozorovala Newta, který se mračil, když si všiml jak ji to nadchlo. Ben ji položil ruku na rameno a zašeptal: ,, Neboj, jednou ti Newt poděkuje, až najdeme cestu ven" a usmál se na ni. Alby počkal, až bude úplné ticho, aby mohl pokračovat.

,,2.pravidlo - nikdy neubliž jinému Placerovi" při tom se Minho ušklíbl, když si vzpomněl, jak ho Emily srazila k zemi. Sam si zase vzpomněla, jak jeden hoch šel dnes na ošetřovnu, kvůli říznutí od Petera, a proto se zaptala: ,,A když ho zraním omylem?"

,,Záleží na situaci, nanejvýš tě pošleme do díry," odpověděl Alby a podíval se na Gallyho hledícího na Sam, protože většinou on, posílá Placery pod zámek, ten se při představě ušklíbl a to donutilo zeptat druhou dívku:,, a co když to nebude omylem?" řekla Emily a otočila se na Gallyho, který na ni upřel naštvaný pohled. Gally byl velice rigidní a netoleroval porušení pravidel. 

Alby pochopil, že Emily žertovala, ale aby ji odradil od násilí na Gallym i ostatních, stejně odpoveděl seriózně. ,,Vyhnali bychom tě z Placu," Newt nevěřil, že to Alby opravdu řekl, nesnášel, ten pohled, když Placeři prosili, aby tam mohli zůstat, ale Gally vždy přesvědčil Albyho tím, že pravidla znali. Ani Gally neměl vyhánění rád, stejně jako ostatní, ale pravidla se neporušují. 

,,A 3. pravidlo - důvěřujte si navzájem." Dívky se na sebe podívaly a nechápaly, jestli si Alby dělá srandu, protože jim to přišlo absurdní, ale podle toho, že se nikdo nesmál usoudily, že to je opravdu třetí pravidlo a snad poslední.

,,Nějaké dotazy k pravidlům?" zeptal se Alby a usmál se. ,,Co když nevěřím všem?" zeptala se Valentina potichu a čekala na Albyho odpověď, jenže se ozval Newt: ,,je přirozené, že nedůvěřuješ všem, později usoudíš komu se svěřovat a komu ne, ale dej šanci všem a nikoho neodsuzuj." Pronesl Newt a čekal, zda se zeptá ještě někdo. 

,,Tak tedy, můžeme přejít k debatě o Labyrintu," řekl Newt a všechny rázem ožily, protože řeči o pravidlech nijak zajímavé nebyly.

,,Jak už bylo zmíněno, do labyrintu se podíváte, pouze pokud jste bežec či vyhnanec. Ani jedno nedoporučuji, ale i tak jsou tu mezi námi tací, kteří běhají skrz labyrint a hledají cestu ven." Koukl na Minha a ten dodal:,, A taky tu jsou jedinci, kteří by se rádi přidali," při posledním slovu se už díval na usmívající Emily. 

,,Snad tě ten úsměv nepřejde, až zjistíš co tě tam čeká," řekl Gally a Ben se na něj nepříjemně podíval. Byla chvíle ticha, ale Emily to nemohla vydržet a tak řekla se zvýšeným tónem: ,,Tak co tam teda je?" a dívala se na běžce.

,,V labyrintu pobíhají různá stvoření. Zatím jsme potkali jen dvě. První, které se vyskytuje blíže k Severní bráně jsou Rudí," řekl Minho a pokračoval v popisu. ,,Vypadají jako psi, ale jsou geneticky upravení, jsou rychlejší, chytřejší a zčásti mechaničtí. V předhrudí mají červený kámen, který se s každým jejich nádechem rozzáří, jako jejich oči. V těch mají pravděpodobně čidla na pohyb, takže jediný způsob jak přežít v jejich blízkosti je nehýbat se, protože útéci se jim nedá a zabít je, je obížné, neboť běhají ve smečkách v různých počtech, ale nikdy sami." 

Minho ztichl a díval se na Emily a její reakci, té se rozbušilo srdce, div to neslyšel a naskočila jí husí kůže stejně jako dívkám. Všichni na ně koukali, Samantha se jen dívala na zem a snažila si je představit co nejrealističtěji. Valentině přejel mráz po zádech, když přetrvávalo to ticho a tak se radši zeptala na to druhé stvoření.

,, Druhá věc, kterou jsme potkali v labyrintu byli Skorboti." Emily se zasmála, protože jí ten název přišel hloupý a tak se musela zeptat: ,,kdo to vymyslel?"a koukala po chlapcích.

,,Já jsem jim dal to jméno a přijde mi poměrně vystihující," řekl hrdě Minho a podíval se na Emily. ,,Dobře, už nebudu rušit, pokračuj" a tak tedy Minho opět spustil:,, Tihle štíři nejsou geneticky upravení, ale celí zkontruovaní, nic není přirozené. Jejich tělo je z oceli, nemají žádný kámen, který by poháněl mechanické části těla. Dráty napojené na beterii je drží v pohybu a neustále vzhůru, v hadičce koluje jed, který je ledový a má zářivě modrou barvu. Narozdíl od Rudých, kteří tě roztrhají na kusy, tihle tě uštknou ostnem na ocasu, do pár dní zemřeš a proměníš se." 

,,Myslím, že na noční můry by to už pro dnešek stačilo," řekl Newt a díval se na zmatené dívky, které nevypadaly šťastně, dokonce budoucí běžkyně se neusmívala. ,,Ale jestli máte dotazy, ptejte se," řekl Alby a usmál se.

,,Dostali se někdy ty věci na Plac?" zeptala se Tina. Alby si to nechtěl ani představit a viděl, jak na něj děvče kouká a doufá, že uslyší to sladké ne.

,,Neboj, ty stvůry běhají pouze v labyrintu, přes ty stěny porostlé břečťanem se nedostanou" řekl a usmál se, ačkoli to zase moc neuklidnilo Emily, ale Valentině se aspoň trochu ulevilo.

Nikdo už pro jistotu neměl žádné dotazy a tak se schůze ukončila a všichni se rozešli zpátky, kde by obvykle momentálně byli. Když vycházel z příbytku Gally, zakopl omylem o malý kmínek stromku a ozvalo se: ,,Sakra!" a Emilin smích. 

,,Ty přes toho racka na čele už ani nevidíš co?" řekla a ušklíbla se, tomu se zasmál Minho i Ben, protože ti byli poslední kdo tam ještě zůstali. Gally na to ale řekl: ,,Já nevím, kdo dneska sejmul dvě blechy jednou ranou, nebo měl bych snad říct, bežce a bežkyni jedním ohlídnutím?" ušklíbl se a odešel. A tak se všichni seznámeni s pravidly a nebezpečím za zdmi vrátili k práci, či flákání, nebo trochu od obojího a doufali, že už odtud brzy vypadnou.

TrioKde žijí příběhy. Začni objevovat