Az ebéd, ahol mindenki feszengett

264 17 0
                                    

Az ebéd kellően feszengőre sikeredett, úgy ahogy az egymást alig ismerő emberek közt lenni szokott. Három testvér és két idegen. Isabell érezte, hogy neki kellene lelket önteni a társaságba, de hiányzott a gyakorlata. A két Krilov lány látta el a feladatát, vagyis Natasa, aki kötelességtudóan elfoglalta a ház asszonyának betöltetlen helyét. Kínálta a férfiakat, rászólt Esmére, hogy mosson kezet, utasította a házvezetőnőt, hogy hozzon még bort.

Charles a sógorával beszélgetett, az imént szemrevételezett kukorica tárolóról, hogy elég lesz-e, megfelelően szellőzik-e, mert ha nem, megpenészedik a termés, ügyet se vetett az asztaltársaságra.

Esme az anyjával pusmogott, kacarásztak, és szemmel láthatóan megjegyzéseket tettek a többiekre.

A doktor egy ideig némán evett, meg se kísérelt beszélgetésbe elegyedni Natasával, akit Mariann nagy ravaszul mellé ültetett. Az ültetési rend egyébként is sok kívánni valót hagyott maga után. Charlesnek eszébe se jutott a főhelyre, az asztal végére ülni, valahol középtájon huppant le, mellé ült Kendall, akivel épp beszélt, majd Mariann és Esme következett. A kislánnyal szembe foglalt helyet a doktor, és mikor Natasa megindult a másik vég felé, mert neki is lett volna beszéde Charlesal, Mariann utána szólt, hogy jöjjön csak vissza a lányok közé.

Natasa ezt a szemtelenséget szó nélkül hagyta, mert elszomorították az emlékek. Még nincs egy éve, hogy ebben a teremben, ugyan ennél az asztalnál vacsorázott, és akkor milyen más volt itt az élet. Élt Bross, a gazda, bortól kivörösödött fejjel trónolt az asztalfőn, még két széket hoztak, hogy elférjenek, az asztalt hófehér damaszt fedte, és kristálypoharakon, ezüstneműn csillant meg a gázlángok fénye. Most a meztelen asztallapot itt ott kerek foltok csúfították, és a választékos menü helyett egyszerű, sebtében elkészített ételt ettek. Hiányzott a személyzet és a rend. Mrs. Fox bojkottálja Isabellt, nyilvánvaló volt Natasa számára. Márpedig ennek nem lesz jó vége. Charlesnak elég a birtok, a háztartással nem tud törődni. Isabell pedig észre se veszi, hogy nem végzi rendesen a dolgát. Ha Isabellnek élne az anyja, ő segítene. Bár ha élne, segíteni sem kellene, Brosst nem éri tragikus baleset, nem zsarolja meg Charlest, és nem jön létre ez a képtelen házasság.

Rosszkedvűen odébb tolt egy szelet répát a tányérján. Mrs. Fox megjegyezte, hogy a kisasszony lé böjt kúrát tart, ezért Natasa elé kizárólag zöldségeket raktak és egy csészét gyümölcslével.

Biztosan Mariann találta ki ezt a sületlenséget. Neki elrugaszkodott ötletei támadnak időnként. Oldalra nézett, Miller irányába. A férfi nem evett, hanem a vele szemben beszélgetőket figyelte. Úgy látszik, nem osztja Mariann lelkesedését, hogy romantikus viszonyba keveredjen velem, somolygott Natasa, pedig Mariann most is jeleket próbál adni az asztal másik oldaláról, hogy vonja be a társalgásba Millert.

Mivel Natasa nem reagált, tüntetőleg elfordult, Mariann lendült akcióba.

– Még nem is mondta doktor, hogy mi baja van a lovásznak.

Miller ránézett ugyan, de nem válaszolt.

– Mrs. Fox szerint lázas az egyik lovász – magyarázta a lány.

Mivel Miller továbbra se szólt, Isabell is felfigyelt.

– Remélem, nem beteg nagyon.

Miller rámosolygott a ház asszonyára, és ültében kissé előre dőlve mondta.

– Valóban magas láza van, de ne aggódjon, asszonyom. Kapott teafa olajat, remélhetően néhány nap múlva rendbe jön.

– A teafát a gyerekek bajainál gyakran használja Natasa is – kotyogott közbe Mariann. – Jó a gyulladásokra. Vagy a gennyes sebekre. Dirk a nyáron leesett a cseresznyefáról, lehorzsolta a combját, és csúnyán begennyesedett. Natasa teafa olajat kent rá.

Szerelem, vagy több is annál? (Krilov család IV.)Where stories live. Discover now