Ik word wakker door die kut wekker en stap chagerijnig uit bed. Ik doe een roze shirtje aan met een zwart rokje. Ik doe mijn zwarte VANS aan en loop naar beneden. "Goedemorgen lieverd". Zegt mijn moeder. "Goedemorgen moeder". Zeg ik terwijl ik mijn ontbijt eet. Als mijn ontbijt op is loop ik naar boven, poets mijn tanden, doe wat mascara en roze lippenstift op en loop weer naar beneden. Ik pak mijn tas en fiets naar school. Als ik op school aankom kijkt iedereen me aan. "Wat kijken jullie?" Vraag ik. "Nou we krijgen nooit na de eerste schooldag nog een nieuwe leerling op school". Zegt een jongen die naar me toe komt lopen. "Oké". Zeg ik. "In welke klas zit je?" Vraagt de jongen. "BC13". Zeg ik. "JEEJ! JE ZIT BIJ MIJ IN DE KLAS". Zegt de jongen blij. "Hoe heet je eigenlijk?" Vraag ik. "Michael en jij?" Vraagt de jongen die blijkbaar Michael heet. "Kate". Zeg ik. "Mooie naam. Zal ik je de weg en alles laten zien?" Zegt Michael. Ik twijfel even maar zeg dan: "Oké". Hij pakt mijn hand en neemt me mee de school in. "Wat is je kluisnummer?" Vraagt Michael. "431". Zeg ik. "Dat is naast mij en Ashton. Jij zit in het midden van ons twee". Zegt Michael en hij wijst het kluisje aan. Hij is lichtblauw maar veelste hoog! "Daar kom ik toch nooit bij!" Zeg ik dramatisch. "Maar goed dat je mij kent". Zegt Michael en hij knipoogt naar me. Ik glimlach en we lopen weer verder. "En hier hebben we zo geschiedenis, voor het eerst dat ik op tijd kom in de les". Zegt Michael. "Kom jij dan altijd te laat?" Vraag ik. "Ja ik loop altijd met Luke, Ashton en Calum mee". Zegt Michael. "Oké, trouwens ik kom niet van hier. Ik kom uit Nederland". Zeg ik. "Echt? Heb jij zover gevlogen om hier te komen wonen? Ik bedoel dat is zowat een hele dag vliegen". Zegt Michael. "Tja ik weet ook niet de reden dat we zover weg zijn verhuisd maar goed. Ik woon hier met mijn moeder want mijn vader is is". Zeg ik maar verder kom ik niet. "Je hoeft het niet te vertellen". Zegt Michael en hij geeft me een knuffel. De bel gaat en een of ander oud wijf komt naar ons toelopen. "Zo Clifford, je bent op tijd dat is nieuw en jij bent zeker Kate Jannet? Leuk je te ontmoeten, kom binnen". Zegt de vrouw. "Dat is dus mevrouw Fletcher. Onze geschiedenis lerares. Ze kent mij nog van vorig jaar samen met Luke, Calum en Ashton. We waren altijd te laat net zoals gister met de kennismaking met de leraren. Alleen onze mentor zei dat er iemand nog niet was en iedereen dacht dat diegene ziek was wat dus niet zo is". Zegt Michael en we lopen naar binnen. "Ze is zo oud". Fluister ik. Michael begint te lachen en zegt: "Klopt". We gaan naast elkaar zitten. Na vijf minuten gaat de tweede bel en ik denk dat iedereen binnen is. De saaie geschiedenis les begint. Na twintig minuten als de les bijna voorbij is komen er drie jongens naar binnen. Mevrouw Fletcher kijkt ze aan en zegt: "Hood, Irwin en Hemmings jullie wil ik zo even spreken na de les". Een blonde jongen met een perfecte kuif zucht en ze lopen naar ons toe. "Ga van mijn plek af". Zegt een jongen met ja ik weet niet hoe ik hem moet omschrijven. "Nee". Zeg ik. "Jij gaat nu van mijn plek af". Zegt de jongen weer. "Nee Ashton dat doet ze niet!" Zegt Michael. "Ken jij haar?" Vraagt Ashton. "Ja, en trouwens Kate hier heeft het kluisje tussen ons in". Zegt Michael. "Is die niet veelste hoog voor haar?" Vraagt Ashton. "Ja daarom is het goed dat ze ons kent". Zegt Michael. "Sorry, blijf maar zitten. Als Michael je aardig vind zit het goed". Zegt Ashton en hij gaat voor ons zitten. De andere twee jongens gaan achter ons zitten. "Ohja Kate dit zijn trouwens Luke en Calum". Zegt Michael en hij wijst de jongens achter ons aan. "Heey". Zeg ik.