hoofdstuk 23 pov Luke

207 14 0
                                    

"Waar is Kate?" Vraag ik als ik beneden kom. "Ze is in de keuken, alleen ze huilt en we wouden haar troosten maar ze wou dat we weggingen. Wat is er boven gebeurd?" Zegt Ashton. "Vertel ik nog wel". Zeg ik en ik ren naar de keuken. "Ash of Cal laat me nou met rust". Zegt Kate huilend. Ik loop naar haar toe. "Wat zei ik nou!" Zegt Kate en ze kijkt op. Ze kijkt me aan. "Jij moet al helemaal weggaan". Zegt Kate en ze staat op. "Nee, Kate luister eerst naar mij". Zeg ik. "Vertel dan de waarheid!" Zegt Kate. "Wil je de waarheid?" Vraag ik. "Ja". Zegt Kate. "Het is de kamer van mijn tweelingzus die weg is. We waren op vakantie in Nederland en toen zijn we haar kwijt geraakt. Ze was toen tien. We hebben niets meer van haar gehoord". Zeg ik. "Hoezo wou je mij dit niet vertellen?" Vraagt Kate terwijl ze me een knuffel geeft. "Omdat het nogal gevoelig ligt en moeilijk is". Zeg ik. "Dat snap ik. Ik vind dit zo erg voor jou". Zegt Kate. "Kom". Zeg ik en ik laat Kate los en pak haar hand. "Waar gaan we heen?" Vraagt Kate. "Naar het strand". Zeg ik en ik trek haar mee naar de deur. "Waar gaan jullie heen?" Vraagt Calum. "Wil je tegen Chantal zeggen dat ze weer naar huis moet gaan? Dankje!" Zegt Kate. "Dus je wilt dat ik weg ga?" Vraagt Chantal. "Nee maar je kan hier niet blijven slapen. Ash en Cal gaan zo ook weer naar huis". Zegt Kate. "Owh oké". Zegt Chantal. "Kom je?" Vraag ik. "Ja". Zegt Kate en we gaan weg, op naar het strand. "Wat gaan we op het strand doen?" Vraagt Kate. "Verassing". Zegt Luke. "Zeg alsjeblieft?" Vraagt Kate. "Nee". Zeg ik. "Nou". Zegt Kate. Na een paar minuten zijn we bij het strand. Ik neem haar mee naar een plekje op strand. "Wow het is hier echt mooi". Zegt Kate. Er ligt een kleedje met kaarsjes erom. Ik trek haar mee naar het kleed en we gaan erop zitten. "Dit is zo lief". Zegt Kate. "Alles voor mijn meisje". Zeg ik. "Eigenlijk verdien je mij niet". Zegt Kate. "Hoezo niet?" Vraag ik verbaasd. "Ik reageer iedere keer gewoon zo boos, net zoals vandaag in de kamer. Ik had naar je moeten luisteren en". Zegt Kate maar ik onderbreek haar. "Sweetheart ik had het gewoon gelijk moeten zeggen". Zeg ik. "Luke, ik hou zoveel van jou". Zegt Kate. "Ik hou ook heel veel van jou babygirl". Zeg ik en ik zoen haar. Ik trek terug en pak de gitaar. "Wat ga je doen?" Vraagt Kate. Ik glimlach naar haar en begin all of me te zingen. Als ik klaar ben kijkt Kate me met tranen in haar ogen aan. "Dat was zo lief". Zegt Kate en ze geeft me een knuffel. "Uhm Kate, er is iets wat ik je moet zeggen en er is een kans dat je me daarna nooit meer wilt zien maar ik kan het niet meer langer". Zeg ik. Oké heel misschien verkeerde woordkeuze maar goed. "Wat wil je zeggen?" Vraagt Kate. Ik kan het niet zeggen! Ohmygod dit is zo moeilijk, ik moet het haar vertellen maar iets houd me tegen! "Ik uhm ik heb je lievelingsshirt kapot en vies gemaakt maar dat ging prongelijk echt waar". Zeg ik maar als redding. "Welke? Die roze?" Vraagt Kate. "Ja". Zeg ik. "Die was toch al te klein, maar hoezo zou ik je daardoor niet meer willen zien?" Zegt Kate. "Uhm weet ik eigenlijk niet. Ik dacht gewoon, misschien heb je hem van een speciaal iemand gekregen ofzo". Zeg ik. "Nee ik had hem zelf gekocht". Zegt Kate. "Gelukkig". Zeg ik. "Jij bent soms zo overbezorgd of te lief of te raar maar dat zijn de redenen waarom ik van je hou. Je beschermt me als dat nodig is, je doet dit allemaal voor mij en je bent gewoon raar maar dat maakt jou jezelf". Zegt Kate. "Nou en bedankt dat ik raar ben". Zeg ik. "Maar ook heel lief". Zegt Kate en ze geeft me een zoen. We kijken nog naar de zonsondergang en dan gaan we naar huis. Ik moet het haar echt snel vertellen. Als we thuis zijn, zijn Ashton en Calum er nog steeds. "Waarom zijn jullie nog niet weg?" Vraagt Kate vermoeid. "Omdat we hier wouden blijven totdat jullie terug waren?" Vraagt Calum meer dan dat hij het zegt. "Of jullie zijn gewoon te lui om naar huis te gaan". Zeg ik. "Ja dat is het". Zegt Ashton. "Blijf dan maar hier. Het is al elf uur". Zegt Kate. "Zullen we nog een film kijken?" Stelt Ashton voor. "Doen jullie dat maar, ik ga slapen". Zegt Kate. Ze geeft Ashton en Calum nog een knuffel en loopt dan naar boven. "Ik ga ook slapen". Zeg ik. "Dan gaan wij ook maar slapen". Zegt Calum. "Moet ik helpen met de matrassen?" Vraag ik. "Die liggen er al". Zegt Calum en hij wijst naar de grond. "Oh oké, tot morgen. Alweer een dag dat we Michael zien". Zeg ik. "Ik ben echt boos op hem. Hij belde toen jullie weg waren nog naar de huistelefoon. Chantal was ook al weg maar goed. Hij vroeg dus of Kate er was want hij moest haar wat dringends vertellen". Zegt Ashton. "Wat ben ik blij dat we weg waren want ik denk dat ik al weet wat hij wou zeggen". Zeg ik. "Wij dus ook. We zeiden dat jullie al sliepen omdat jullie heel moe waren. Dat was een half uur geleden". Zegt Calum. "Bedankt". Zeg ik en ik loop naar boven. "Hee". Zegt Kate, ze is echt moe. "Hee". Zeg ik. Ik doe mijn broek en shirt uit en ga naast Kate liggen. "Ga maar lekker slapen Kate je hoort het zelfs aan je stem dat je heel moe bent". Zeg ik terwijl ik mijn armen om haar heen sla. "Weltrusten Luke". Zegt Kate en ze valt snel inslaap.

New Start Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu