hoofdstuk 16 pov Luke

287 15 2
                                    

"Het spijt me echt zo erg Luke". Zegt Kate terwijl ze nog steeds huilt. De jongens zijn ongeveer tien minuten geleden weg gegaan om ons alleen te laten. En al ongeveer vijftien minuten lang huilt Kate omdat ze spijt heeft. "Het geeft niet baby girl, echt niet". Zeg ik en ik trek haar dichter tegen me aan. "Maar ik geloofde de bitch die mij pijn heeft gedaan en jij bent mijn vriendje en jij hebt mij nog nooit pijn gedaan en jou geloofde ik niet". Zegt Kate. Het klopt, ik heb jou nog geen pijn gedaan maar dat is binnenkort ook niet meer waar. "Het geeft echt niet". Zeg ik. "Echt niet? Want ik snap het als je mij nu haat en boos op mij bent en". Zegt Kate maar ik onderbreek haar en zeg: "Ik ben niet boos op je en ik haat je niet. Hoe kan ik nou zo'n leuk en lief meisje als jou haten of boos op zijn?" Zeg ik. "Jij bent echt het beste vriendje ooit". Zegt Kate. Dat denk je alleen maar. "Zullen we naar mijn huis gaan?" Vraag ik. "Is goed". Zegt Kate. We staan op en gaan het huis uit. Als we bij mijn huis aankomen bel ik aan want ik ben zo slim om mijn sleutel thuis te laten iedere keer als ik weg ga. Mijn moeder doet open. "Is het weer goed tussen jullie?" Vraagt mijn moeder. Nee geen hey of hallo maar gewoon is het weer goed tussen jullie. "Meer dan goed". Zeg ik en ik geef Kate een kus. "Zijn jullie een stelletje?" Vraagt mijn moeder terwijl ze ons binnen laat. "Ja". Zegt Kate. Mijn moeder kijkt me boos aan. Gelukkig ziet Kate het niet. "Ga maar vast naar boven baby girl, ik kom er zo aan met wat te drinken en wat te eten". Zeg ik. "Moet ik niet helpen met het eten of drinken naar boven te brengen?" Vraagt Kate. "Nee dat hoeft niet". Zeg ik. "Echt niet?" Vraagt Kate. "Nee echt niet baby girl". Zeg ik. "Oké dan". Zegt Kate en ze loopt naar boven. Ik wil naar de keuken lopen maar mijn moeder houd me tegen. "Wat?" Vraag ik. "Maak het uit". Zegt mijn moeder. "Nooit, ik hou van haar". Zeg ik. "Ze is je zusje!" Zegt mijn moeder. "Dus?" Vraag ik en ik ontwijk mijn moeder en ga naar de keuken om wat te drinken en eten te pakken. Ik pak een dienblad en leg die op het aanrecht. Ik pak twee glazen uit de gast en vul die met cola light en zet die op het dienblad. Wat voor lekkers zal ik meenemen? Popcorn! Ik pak een grote schaal en vul die met twee zakken zoete popcorn. Ik zet de schaal met popcorn ook op het dienblad en loop naar boven met het dienblad. Als ik bij mijn kamer aankom klop ik aan voor zover het lukt. Ik hoor wat geluid en de deur gaat open. "Nog steeds als ik in jou kamer kom verbaasd het me hoe leuk die is. Met allemaal kleurtjes en alles. Ook een foto met jou en de jongens". Zegt Kate terwijl ze aan de kant gaat. Als ik binnen ben doet Kate de deur weer dicht. "Ik heb cola light en popcorn. Is dat goed?" Zeg ik. "Ja". Zegt Kate terwijl ze naast me gaat zitten. Ik pak een glas en geef die aan Kate. Als ons drinken op is vraagt Kate: "Zullen we een film kijken?" "Is goed. Welke?" Vraag ik. "MY LITTLE PONY!" Zegt Kate blij. "Wil je die echt kijken?" Vraag ik. Kate knikt. "Oké dan en ik loop naar mijn dvd kast en pak er de nieuwste my little pony film uit. "Je hebt ook nog een my little pony film". Zegt Kate lachend. "Ik ben bevriend met Ashton en hij gaf mij deze film drie weken geleden". Zeg ik en ik doe de film in de dvd speler. Kate lacht en zegt: "I love you". "I love you to". Zeg ik en ik geef haar een kus. We gaan tegen elkaar aan liggen en de film start. Kate vind de film echt helemaal geweldig en praat de hele tijd over hoe schattig die pony's wel niet zijn. Als de film is afgelopen vraag ik: "Wil je nog een film kijken?" "Nee. Ik wil jou wel een keer horen zingen. Ik bedoel er staat hier een gitaar en je bent je stem niet kwijt of je hebt last van je stem dus kan je zingen. Alsjeblieft". Zegt Kate. "Oké". Zeg ik. "Jij kent all of me toch wel?" Vraagt Kate. Ik knik. "wil je die zingen?" Vraagt Kate. "Uhm oké". Zeg ik. Ik kan dus totaal niet zingen, vind ik zelf. Kate zal de eerste zijn die me ooit heeft horen zingen. Ik sta op en pak mijn gitaar. Kate gaat in kleermakerszit zitten op bed en kijkt me aan. Ik begin te zingen en durf Kate niet eens aan te kijken. Ik vind nu echt dat ik zo slecht zing! Als ik stop durf ik Kate nog steeds niet aan te kijken. "Luke?" Vraagt Kate. Ik kijk langzaam op en zie dat er een traan over haar wang rolt. "Het was slecht hé? Wees maar eerlijk. Het was slecht". Zeg ik. "Luke zeg dat nou niet. Het was juist mooi. Heel mooi. Prachtig zelfs". Zegt Kate terwijl ze opstaat en naar me toe loopt. "Luke, niet zo onzeker zijn. Je kan heel mooi zingen echt waar". Zegt Kate en ze geeft me een knuffel. "Dankje". Zeg ik. "Lieverds komen jullie eten?" Vraagt mijn moeder. "Ja we komen". Zeg ik. Kate laat me los en wilt lopen maar ik hou haar tegen en til haar op. "Luke!" Gilt Kate lachend. "Ja?" Vraag ik ook lachend. "Zet me neer!" Zegt Kate. "Nee". Zeg ik en ik begin te lopen. "Maar ik heb een niet leuk uitzicht. Ik wil niet tegen jou kont aankijken". Zegt Kate. "Sorry baby girl. Zometeen kijk je naar eten". Zeg ik terwijl ik de trap afloop. Als ik bij de tafel ben, schuif ik een stoel naar achter en zet Kate erop. "Dankje". Zegt Kate lachend. "Geen probleem". Zeg ik terwijl ik op de stoel naast haar ga zitten. "Ik had echt een slecht uitzicht". Zegt Kate. "Kan ik ook niets aan doen. Mam wat eten we?" Zeg ik. "Pannenkoeken". Zegt mijn moeder terwijl ze met een groot bord vol pannenkoeken aan komt lopen. "Lekker!" Zeggen Kate en ik tegelijk. We pakken allebei een pannenkoek en beginnen met eten. "Ohmygod deze is echt lekker. Wat zit erin?" Zegt Kate. "Geheim recept. Het werd altijd van moeder aan dichter gegeven maar ja ik weet 100% zeker dat Luke geen meisje is". Zegt mama lachend. "Nee ik ben geen meisje nee". Zeg ik. Als de pannenkoeken op zijn krijgen we nog een ijsje en daarna gaan we weer naar boven. "Wil jij eens voor mij zingen?" Vraag ik. "Nee liever niet". Zegt Kate. "Hoezo niet?" Vraag ik. "Nou, vroeger zong ik heel veel en bijna overal, onder de douche, op de fiets echt bijna overal. En toen in de eerste was er een grote groep kinderen van de school die me uitlachtte omdat ik van zingen hou en ja sinds dien zing ik niet echt meer". Zegt Kate. "Ik zal je niet uitlachen". Zeg ik en ik pak haar hand vast, "Echt niet". Kate glimlacht zwakjes naar me. Ze denkt even na maar zegt dan: "Oké, welk liede?" "Little Mix towers". Zeg ik. "Oké". Zegt Kate. Ze begint te zingen. "Wow dat was zo mooi baby girl. Stop nooit meer met zingen". Zeg ik. "Was dat echt mooi?" Vraagt Kate. Ik wil wat zeggen maar ik hoor gerommel op de trap en even later staat mijn, ik bedoel onze moeder in de kamer. "Wie zong er zo mooi?" Vraagt mama. "Kate". Zeg ik. "Lieverd, dat was zo mooi. Jij hebt zo'n mooie stem meisje. Zo zacht en lief". Zegt mama en ze geeft Kate een knuffel. "Ik ga weer verder beneden. Komen jullie over een half uurtje naar beneden?" Vraagt mama en ze knipoogt naar Kate. Kate knikt en zegt: "Ja we komen over een half uurtje". Als mama weg ik vraag ik: "Wat is er?" "Niets". Zegt Kate en ze gaat weer op bed zitten. "Ik geloof je niet". Zeg ik en ik ga naast haar zitten. "Dan geloof je me niet". Zegt Kate en ze komt tegen me aan zitten. Na een half uurtje gaan we naar beneden. "VERASSING!" Zeggen mama, Ashton, Michael, Calum en Kate. "Wat is dit?" Vraag ik verbaasd. "Kate wou je verrassen, had ze zin in omdat ze van je houd". Zegt Ashton. "Awh dat is zo lief". Zeg ik en ik til Kate op. "Awh how cute". Zegt mama en ze maakt een foto. "I love you bbaby girl". Zeg ik en ik geef haar een kus. "I love you to". Zegt Kate. We feesten nog tot twaalf uur en gaan dan slapen. Morgen weer school, gezellig hoor. Niet dus. Maar ik begin een nieuwe schoolweek met het leukste meisje ooit. "'Goodnight baby girl". Zeg ik. "Goodnight". Zegt Kate.

New Start Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu