Ik snap niet hoezo Ashton zo reageerde maar het zal wel. Kate, Calum, Luke, Ashton en ik letten niet echt op. "En mevrouw Jannet wat is het antwoord?" Vraagt mevrouw Fletcher. Kate kijkt op en zegt bot: "Ik heb geen idee". "Meneer Clifford?" Vraagt mevouw Fletcher aan mij. "Nee". Zeg ik. "En jullie drie, Irwin, Hood en Hemmings weten het zeker ook niet". Zegt mevrouw Fletcher. "Nope". Zegt Luke droog en we beginnen met zijn vijfen te lachen. We hebben nog vijf minuten les. "Mevrouw Jannet ga de klas uit". Zegt mevrouw Fletcher boos. "Waarom ik nou weer? En voor die vijf minuten ga ik de les niet uit!" Zegt Kate. "Nu!" Zegt mevrouw Fletcher kwaad. Kate blijft eigenwijs zitten. Kate durft, zelfs wij gingen altijd de les uit als we er door haar uitgestuurd werden en met wij bedoel ik natuurlijk mijzelf, Ashton, Luke en Calum. De bel gaat. "Kom ik wil weg bij haar". Zegt Kate en ze staat op. We volgen haar voorbeeld en we gaan weg. We hebben mentorles van mevrouw Skool. Als we in de klas zitten en de deur dicht gedaan word zegt mevrouw Skool: "Kate jou wil ik zo even spreken". "Wanneer?" Vraagt Kate. "In de pauze". Zegt mevrouw Skool. "Ik ga mijn pauze niet voor jou opgeven". Zegt Kate. "Dan na school". Zegt mevrouw Skool. "Nee dat is in mijn vrije tijd". Zegt Kate en verder nergeert ze mevrouw Skool. Op de helft van de les zegt mevrouw Skool: "Kate, Luke, Michael, Calum en Ashton jullie moeten nu naar mevrouw Fletcher toe". "Hoezo dat nou weer?" Vraagt Calum boos. "Omdat jij, Ashton, Luke en Michael te laat waren en omdat Kate de klas niet uitging". Zegt mevrouw Skool. "Ik was helemaal niet te laat!" Zeg ik. "Kan iemand dat bevestigen?" Vraagt mevrouw Skool. "Ja, ik". Zegt Kate. Ze doet me eigenlijk best veel aan Luke denken. Zelfde haarkleur en alles en ze lijkt best veel op hem. Luke had het er ooit over dat hij een zusje had maar dat die weg is. Waar ze is weet hij niet. Het is zijn tweelingzus. Zou Kate dat zijn? Nee dat kan niet toch. "Hee Luke, doet ze jou niet aan iemand denken?" Vraagt Calum, alsof hij mijn gedachte kan lezen. "Wie?" Vraagt Luke. "Kate". Zegt Calum zacht. "Nee hoezo?" Vraagt Luke. "Dude, ze lijkt op jou. Kan zij niet jou tweelingzus zijn?" Zeg ik. "Dat kan, maar ik denk het niet maar ik sluit het niet buiten". Zegt Luke. Ik denk dat hij ook denkt dat zij zijn tweelingzus is, vanaf het moment dat hij haar zag. Maar er is iets, maar ik weet niet wat. "Luke is er iets?" Vraagt Ashton, hun kunnen echt mijn gedachte lezen ofzo. "Nee hoezo?" Vraagt Luke. "Je doet zo anders, normaal had je het nu allemaal gaan uitzoeken en alles of ze misschien je tweelingzus is en nu doe je alsof ze dat niet is en alles. Je had gezegd dat als wij serieus dachten dat iemand misschien jou tweelingzus is je het gelijk zou uitzoeken, waar je ook bent. Wat is er toch met je?" Zegt Ashton. "Ik, het is gewoon, niets". Zegt Luke, we besluiten hem maar met rust te laten want ver zullen we nu toch niet komen. "NU WEG!" Schreeuwt mevrouw Skool, omdat we nu alweer ongeveer vijf minuten zijn blijven zitten. Met zijn vijfen staan we zuchtend op en lopen we naar lokaal b1. Als we bij het lokaal zijn staat mevrouw Fletcher ons al op te wachten. "Dus, jullie gaan met zijn vijfen vanmiddag mooi twee uur nablijven". Zegt mevrouw Fletcher. "Hoezo Mikey eigenlijk? Ik bedoel hij was niet eens te laat". Zegt Kate. "Mikey?" Vraag ik. "Ja Mikey ja". Zegt Kate lachend. "Nou, vorig jaar heb ik hem bijna nooit gestrafd omdat hij met mijn dochter datete en nu moet ik hem daar nog even voor straffen want hij brak haar hart". Zegt mevrouw Fletcher. "Was Stana jou dochter? Ze was eigenlijk niet eens mijn type het moest van een weddenschap, kon ik er wat aan doen dat zij mij echt leuk vond". Zeg ik. "Oh mammie. Met wie praat je?" Zegt een meisjes stem die mij en de jongens maar al te goed bekend voor komt. "Jij hebt dat kind hierheen gehaald? Jij bent ziek in je hoofd". Zeg ik boos. "Michael!" Schreeuwt ze en ze rent naar me toe en wilt me zoenen. "Niet doen". Waarschuw ik haar. "Maar hoezo niet schatje?" Vraagt Stana. "Noem me geen schatje". Zeg ik. "Lieverd wie is dat lelijke meisje daar?" Vraagt Stana en ze wijst met een arrogante blik naar Kate. Ik kijk Kate aan en je ziet de pijn in haar ogen. "Kate is niet lelijk. De enige die lelijk is dat ben jij! Je bent niet lelijk van de buitenkant maar van de binnenkant en de binnenkant telt meer voor mij dan de buitenkant". Zeg ik terwijl ik een arm om Kate heen sla. "Zijn jullie een stelletje?" Vraagt Stana. "Nee maar ze is wel een goede vriendin en doe haar pijn met wat dan ook en ik doe jou pijn". Zeg ik. ''Clifford, vier uur nablijven". Zegt mevrouw Fletcher. "Dacht het niet". Zeg ik. "Jij gaat vier uur nablijven". Zegt mevrouw Fletcher. "Dag, ik ga deze twee uur niet eens nablijven". Zeg ik. "Wacht wat?! Je had met mijn dochter voor een weddenschap!" Zegt mevrouw Fletcher boos. Wat een late reactie. Stana kijkt me boos aan. "Jou leven en het leven van je vriendinnetje Kate zal een hel worden". Zegt Stana. "Een: Kate is mijn vriendin niet maar gewoon een goede vriendin en twee: dat zal je toch niet lukken". Zeg ik en ik pak de hand van Kate en wenk de jongens dat ze mee moeten komen en we gaan naar beneden en dan naar buiten. "Gaat ze ons leven echt als een hel maken?" Vraagt Kate bang. "Nee, natuurlijk niet". Zeg ik en ik geef haar een knuffel. "Kom laten we met zijn allen wat leuks gaan doen". Zegt Ashton. "Is goed, wat willen jullie doen?" Vraagt Kate. "Ik wil jou horen zingen". Zegt Luke. "Maar ik mag niet zingen van mijn moeder". Zegt Kate. "Hoezo niet?" Vraagt Calum verbaasd. "Weet ik niet". Zegt Kate. "Zing maar een liedje, welk liedje vind je heel leuk?" Vraag ik. "Uhm, ik vind a little bit of your heart van Ariana Grande een mooi nummer en die ken ik uit mijn hoofd". Zegt Kate. "Zing". Zegt Luke. Kate begint met zingen. Wow wat is zij goed. Als ze klaar is kijkt ze onzeker naar beneden. "DAT WAS ZO GOED!" Zegt Luke en hij knuffeld haar. Het zou me echt niets verbazen als ze echt het tweelingzusje van Luke is. Ik bedoel ze zijn even oud, lijken op elkaar en hebben allebei een mooie stem en nog veel meer dingen. "Uhm dankje". Zegt Kate en ze bloost. Ze is schattig als ze bloost. Ze is schattig als ze niet bloost. Ze is schattig als ze lacht. Ze is schattig als ze praat en nee Michael je mag niet verliefd op haar worden. Je kent haar amper. "Maar hoezo ben je eigenlijk verhuisd?" Vraag ik.