Ik word wakker door gehuil en kijk op de wekker, half zes 's ochtends. Ik sta op en ga op het gehuil af. Het komt bij Kate vandaan. Ik ga op haar bed zitten en sla mijn armen om haar heen. "Ssht stil maar baby girl". Zeg ik. Na vijf minuten huilt ze nog steeds. Ik ben nu nog bezorgder dan dat ik al was. "Wat is er?" Vraag ik. "Ik ik ik weet het gewoon niet meer". Zegt Kate. "Hoe bedoel je?" Vraag ik. "Ik heb bijna niemand meer, alleen jou en de jongens en mijn nicht, voor de rest helemaal niemand". Zegt Kate. "Ssht". Zeg ik weer. "Ik ben bang, bang dat jij me zal verlaten, bang dat mijn nicht me zal haten en bang dat de jongens mij ook zullen verlaten". Zegt Kate. Ik zou haar nooit verlaten. "Baby girl, ik zal je nooit verlaten". Zeg ik terwijl ik haar steviger tegen me aan druk. "Echt niet? Want ik bedoel, er zijn zoveel mooie meisjes, kijk naar Stana en Ariana en kijk dan naar mij, ik ben lelijk". Zegt Kate. Hoezo denkt ze dat ze lelijk is? Ze is in mijn ogen perfect! Haar mooi ogen, haar lieve stem, haar mooie lach. Ze is helemaal niet lelijk. Stana en Ariana zijn aan de buitenkant mooi ja maar aan de binnenkant heel lelijk en Kate is aan de buitenkant en binnenkant mooi. "Je bent niet lelijk baby girl, je bent prachtig. Je hebt een mooi uiterlijk maar het belangrijkste is dat je een mooi innerlijk heb. Kate ik hou van je en vergeet dat nooit". Zeg ik. "Dit is het liefste wat iemand ooit tegen mij heeft gezegd". Zegt Kate. "Kan het wat stiller? Ik probeer te slapen!" Zegt Michael chagerijnig. "Ochtendhumeur". Fluister ik waardoor Kate zachtjes lacht. "Ben je nog moe?" Vraag ik. Kate knikt. "Kom". Zeg ik terwijl ik uit bed stap en haar hand pak en mee trek naar het matras. Oké wacht ik kon ook gewoon naast haar gaan liggen. Ach I don't care. Ik ga liggen en Kate gaat naast me liggen. "Luke, je had ook gewoon naast mij kunnen gaan liggen". Zegt Kate. "Daar dacht ik ook aan maar laat mij oké, het is nog ochtend". Zeg ik lachend. "Oké". Zegt Kate en ze gaat dicht tegen me aan liggen. "I love you". Fluister ik. "I love you to". Zegt Kate. Ik merk dat ze in slaap valt. Zelf val ik vlak daarna ook in slaap. Als ik weer wakker word zie ik dat het een uur 's middags is. Kate slaapt ook nog steeds. "Wake up baby girl". Zeg ik zachtjes. "Nee ik wil slapen". Zegt Kate. "Het is al een uur 's middags". Zeg ik. "Ik wil alsnog slapen". Zegt Kate. "Ik heb een eenhoorn voor je". Zeg ik. Gelijk zit Kate rechtop en vraagt ze: "Waar waar waar?" "Nergens, maar je werd niet wakker". Zeg ik. "Dit is heel gemeen van jou". Zegt Kate. "Ik zorg ervoor dat je een eenhoorn krijgt oké?" Zeg ik. "Jeej! Je bent het beste vriendje ever!" Zegt Kate en ze knuffeld me. Maar niet de beste broer en eigenlijk ook niet het beste vriendje.... "Kom laten we naar beneden gaan". Zeg ik terwijl ik ook rechtop ga zitten. "Is goed". Zegt Kate en ze staat op net zoals ik en samen lopen we naar beneden. "Zo zijn jullie ook eindelijk wakker? We wouden jullie niet wakker maken, jullie lagen zo schattig tegen elkaar aan te slapen". Zegt Calum. "Ja, ik heb bewijs". Zegt Ashton. "Waarom moet jij overal bewijs van hebben?" Vraagt Kate terwijl ze naar de jongens loopt die op de bank zitten. "Voor later, dan kan ik aan jullie kinderen laten zien hoe lief jullie samen waren vroeger". Zegt Ashton. "Jij bent echt niet goed bij je hoofd gast, maak foto's van jezelf met je toekomstige vriendin voor jullie kinderen later. Of moeten Kate en ik dat doen? Zullen jou kinderen het dan niet raar vinden dat iemand anders foto's van hun ouders van vroeger hebben?" Zegt Luke. "Ik vind het wel schattig". Zegt Kate en ze gaat naast Ashton zitten. "Eindelijk iemand die het waardeerd. Calum en Michael vinden het ook al stom". Zegt Ashton. "Je mag huilen hoor". Zegt Kate. Ashton gaat nep huilen en Kate 'troost' hem. "Niet huilen Ashton. Ik waardeer het. En ik wil die foto zien". Zegt Kate. Ashton stopt met nep huilen en pakt zijn mobiel. "Je hebt een hele map aangemaakt?" Vraagt Kate. Ashton knikt. "Hoeveel foto's heb jij wel niet?" Vraagt Kate lachend. "Van jullie of in totaal?" Vraagt Ashton. "Van Luke en mij". Zegt Kate. "Weet niet, nog niet zo veel. Ik heb die van gisteravond, dat jullie zoende en ook nog dat jij bij hem op schoot zat en van vanochtend". Zegt Ashton. "Laat die foto nou maar zien". Zegt Kate. Ashton knikt en laat de foto zien denk ik. "Awh die is echt schattig". Zegt Kate, "Wil je die naar mij toesturen?" "Tuurlijk". Zegt Ashton. Als Kate en ik hebben ontbeten/middag hebben gegeten gaan we met zijn vijfen naar het strand. Als we bij het strand aankomen zien we Stana én Ariana staan. "Wat doen jullie hier?" Vraagt Ashton boos. "Nou, ik ben nog steeds de vriendin van Calum en hij negeert mijn belletjes en sms'jes. En Ariana komt halen wat van haar is". Zegt Stana. "Kennen jullie elkaar dan?" Vraag ik. "Tuurlijk lieverd, we zitten bij elkaar in de klas". Zegt Ariana en ze loopt naar me toe. "Als jullie hier ook zijn kunnen we net zo goed met zijn allen op het strand de dag door brengen". Zegt Kate. De meiden knikken maar ik vertrouw het niet. Kate pakt mijn hand en Stana die van Calum en met zijn zevenen gaan we het strand op. Hoe wisten ze eigenlijk dat we hier waren? Als we een half uurtje hebben gepraat zegt Kate: "Ik ga een ijsje halen. Wie wilt nog meer een ijsje?" "Ik". Zegt Ashton en met zijn tweeën lopen ze weg. Ariana komt dicht tegen naast me zitten. Ik schuif wat van haar af en vraag: "Zullen we overgooien?" "Is goed". Zeggen Calum en Michael. Ik pak de bal en ga staan net zoals de jongens. Na een paar minuten komt Ariana heel dicht tegen me aan staan. "Ariana wil je aan de kant gaan?" Vraag ik. "Nee lieverd, ik wil naar je mooie gezichtje kunnen kijken". Zegt Ariana. Ik wil wat zeggen als Ariana ineens snel naar het strand laken loopt en erop gaat zitten. Als ik me omdraai zie ik dat Kate en Ashton aankomen lopen. De een met een hoorentje en de ander met een ben en jerry ijs. Kate heeft het hoorentje en Ashton de ben en jerry ijs. Kate komt naar me toe rennen en knuffeld me. Ze laat me los en uit het niets duwt ze haar ijsje in mijn gezicht. "NEE! NU ZIT MIJN PERFECT GEZICHTJE ONDER HET IJS!" Zeg ik dramatisch. Ik probeer serieus te zijn maar omdat Kate en Ashton lachen en de rest ook moet ik ook lachen. "Ga je gezicht maar even wassen". Zegt Kate en ze wijst naar een gebouw. "Komen jullie mee jongens?" Vraag ik. De jongens knikken en met zijn vieren lopen we weg. Is het wel zo'n goed idee om hun drie bij elkaar te laten? We zien het zo wel. Als we terug komen zien we dat de meiden een watergevecht aan het houden zijn. "Zijn ze vriendinnen ofzo?" Vraagt Michael verbaasd. "In die vijf minuten? Kan nooit". Zeg ik. "We zullen het zien". Zegt Ashton en we lopen verder. "Wat is hier gebeurd in die vijf minuten dan?" Vraag ik. "Ze hebben hun excuses aangeboden en nu zijn we vrienden. Stana had spijt van wat ze had gezegd en Ariana was toen ze thuis was naar boven gerend en begon ze te huilen en ze vond dat ze nooit zo gemeen had moeten doen". Zegt Kate. De jongens en ik knikken maar ik weet zeker dat die excuses niet echt zijn. Na nog een lange dag op het strand gaan we weer naar huis. Als we willen vertrekken zegt Kate: "Stana, Ariana wacht! Willen jullie bij ons blijven slapen? Luke ik weet dat we vandaag eigenlijk weer bij jou zouden slapen maar dit vind je toch niet erg?" "Nee ik vind het niet erg". Zeg ik. Ergens diep van binnen wel want zo kunnen we nooit alleen zijn en ik vertrouw Stana en Ariana niet. "Mag dat echt?" Vraagt Ariana. "Ja". Zegt Kate. "Oké dan lieverd". Zegt Ariana en ze gaan met ons mee naar het huis van Kate. "Kate jij en Luke zijn zo schattig". Zegt Ariana. "Awh dankje". Zegt Kate.