Ik zit op mijn kamer als Kate mijn kamer in komt. "Wat is er Kate?" Vraag ik. "Ik ben in de war". Zegt Kate terwijl ze naast me gaat zitten. "Wat is er dan?" Vraag ik. "Ik ben verliefd". Zegt Kate. "Dat is fantastisch toch". Zeg ik, maar als ik haar gezicht zie, zie ik dat er echt iets is. "Wat is er?" Vraag ik terwijl ik een arm om haar heen sla. "Ik ben verliefd op Michael, maar ook op Luke". Zegt Kate. "Luke vind jou ook leuk en Michael weet ik niet. Maar je moet doen wat je hart je zegt schat. Als je hart zegt Luke dan moet je voor Luke gaan maar als je hart zegt Michael dan moet je voor Michael gaan. Ik kan niet voor jou beslissen voor wie je moet gaan, ik kan er alleen maar voor je zijn en achter je keuze staan". Zeg ik. "Dat is zo mooi". Zegt Kate en ze knuffeld me. "Je bent een van de beste vrienden ooit Ash". Zegt Kate en ze geeft me een kus op mijn wang. "En jij bent de beste vriendin ooit". Zeg ik. Kate glimlacht. "Ga je mee naar Luke?" Vraagt Kate. "Hoezo?" Vraag ik. "Omdat ik daar nog steeds logeer, ik voel me daar echt thuis. Liz voelt als mijn eigen moeder". Zegt Kate. "Ik ga mee". Zeg ik en we staan op. "Mam, wij zijn bij Luke". Zeg ik. "Is goed". Zegt mijn moeder en we gaan naar buiten. "Durf je bij vreemde in de auto te stappen?" Vraag ik. "Jij bent toch geen vreemde meer". Zegt Kate lachend en we stappen in. Als we bij Luke zijn huis zijn en Kate aanbelt doet Luke bezorgd open. "KATE! DAAR BEN JE!" Zegt Luke en hij knuffelt Kate. "Luke. Lucht". Zegt Kate moeilijk. "Ohja, sorry". Zegt Luke en hij laat Kate los. "We waren zo bezorgd, ineens was je weg". Zegt Luke. "Ik ging even naar Ashton". Zegt Kate. "Oké". Zegt Luke en we kunnen naar binnen. "Mam! Kate is thuis!" Zegt Luke en Liz komt aanrennen. "Och Kate lieverd, is alles goed met je ?" Vraagt Liz. "Ja alles is goed". Zegt Kate. "Gelukkig maar". Zegt Liz en ze knuffelt Kate. "Lucht". Piept Kate weer. "Sorry lieverd". Zegt Liz en ze laat Kate los. We lopen naar de woonkamer. "Kate kan ik je even spreken?" Vraagt Luke. "Tuurlijk". Zegt Kate en ze lopen samen weg. "Ashton lieverd wil je wat drinken?" Vraagt Liz. "Graag". Zeg ik en Liz gaat naar de keuken om drinken te halen. Als ze terug komt drink ik mijn drinken op. Ineens hoor ik een gil. Ik kijk Liz aan en ren naar de trap. Als ik daar aankom zie ik Kate op de grond liggen huilen met een tas naast haar. Ik kniel naast haar neer. "Kate? Gaat het? Wat is er gebeurd?" Vraag ik. "Luke, ruzzie, trap af, tas, vallen". Zegt Kate en ik knuffel haar. "Stil maar". Zeg ik. Als ik boven aan de trap sta zie ik Luke staan. Ik kijk hem boos aan. "Ik moet hier weg van Luke, ik kan nergens anders slapen". Zegt Kate. "Je kan wel bij mij slapen. Kom maar dan gaan we naar mijn huis". Zeg ik. "Dankje". Zegt Kate en ik help haar overeind en pak haar tas. Kate en ik lopen nog even naar Liz. "Lieverd gaat het?" Vraagt Liz. "Sorry maar ik moet gaan, ik ben het huis uitgezet door Luke. Het spijt me". Zegt Kate en ze geeft Liz nog een knuffel. "Alsjelieft, ga niet weg". Zegt Liz. "Ik moet". Zegt Kate. "Luke heeft hier niets over te zeggen en hij mag familie niet uit huis zetten". Zegt Liz. "Familie?" Vraagt Kate. Liz schrikt en zegt snel: "Ja, je voelt als mijn eigen dochter". "En jij als mijn eigen moeder". Zegt Kate en ze laat Liz los en allebei beginnen ze te huilen. "Het spijt me Liz". Zegt Kate en ze draait zich om en loopt naar de deur. Ik loop haar achterna. We stappen de auto in en rijden weg naar mijn huis.